Burgery podbiły nasze serca. Zgodnie z raportem Uber Eats rekordzista zamówił w 2023 roku aż 422 burgery! Mimo że nadal niekwestionowaną królową dostaw jest pizza, to jednak od lat burgery znajdują się w ścisłej czołówce. Masz w ofercie burgery, a może dopiero przygotowujesz się do dodania ich do menu? Sprawdź, jak zwiększyć jakość usług na wynos, oferując burgery w dostawie z dowozem do domu klienta!
Personalizacja i szeroka oferta – jakich burgerów poszukujemy?
Bułka z mięsem, kawałkiem sałaty i plasterkiem pomidora, to już za mało. Współcześni wielbiciele burgerów poszukują wysokiej jakości, bogactwa składników i smaków. Prawdziwą klasyką są burgery z wołowiny. Klienci poszukują też nowych smaków i chętnie zamawiają autorskie receptury oferowane w lokalach gastronomicznych. Stale rosnącą popularnością cieszą się burgery ze smażonym kurczakiem w panierce, fish burgery oraz wegetariańskie i wegańskie burgery.
Jednak prawdziwym polem do popisu są dodatki w burgerach. Klienci mają różne oczekiwania, dlatego też pozytywnie odbierana jest opcja umożliwiająca wybranie składników i sosów, które znajdą się wewnątrz burgera. Personalizacja to jeden z trendów m.in. w gastronomii, o którym warto pamiętać.
Chcesz wyróżnić swoje burgery? Zaoferuj kanapki z owocami morza np. z chrupiącymi krewetkami. Możesz podążać także za przykładem sieci McDonald’s, która sezonowo oferuje słynne już Drwale. Sezonowa sprzedaż flagowego burgera napędza sprzedaż i tworzy poczucie ekskluzywności.
Burgery w dostawie – dostawa własna czy zewnętrzna firma?
Zarówno małe, jak i duże burgerownie oraz inne lokale gastronomiczne masowo rezygnują z dostawy własnej. Główną przyczyną jest oczywiście poszukiwanie oszczędności – zatrudnienie kurierów, zakup pojazdów i koszty paliwa wiążą się zbyt dużymi kosztami. Rozwiązaniem mogą być zewnętrzne firmy, z którymi można rozpocząć współpracę. W takim przypadku musisz przygotować się na znacznie mniejsze opłaty, które dają oszczędność finansową. Choć mimo wszystko warto pamiętać, że wadą zewnętrznej firmy jest brak kontroli nad szybkością i jakością dostawy.
Najpopularniejszymi zewnętrznymi firmami dostawczymi są Pyszne.pl, Glovo i Uber Eats. Współpraca z tymi markami to także świetny sposób na zwiększenie zasięgu lokalu gastronomicznego, to szczególnie duży atut, gdy dopiero ruszasz ze swoim lokalnym biznesem.
Jakie opakowania do burgerów na wynos warto wybrać?
Oferujesz burgery dla wegan i wegetarian? Zdecyduj się na ekologiczne opakowania do burgerów, które pokażą, że cenisz sobie środowisko naturalne. Twoi klienci właśnie tego oczekują, dlatego zrezygnuj z plastikowych i styropianowych opakowań. Zamiast tego wybierz papierowe opakowania do burgerów – dobrze sprawdzają się składane i nieklejone pudełka oraz specjalny papier do pakowania burgerów, który zatrzymuje ciepło. Nieco droższym wyborem są modne i ekologiczne opakowania biodegradowalne, np. wykonane z trzciny.
Najważniejsze jest to, aby wybrać opakowania do burgerów, które będą:
- szczelne;
- bezpieczne dla żywności;
- najlepiej wodoodporne;
- ułatwiały spożywanie jedzenia.
Zadbaj także o identyfikację wizualną. Oferuj opakowania z logo i nazwą lokalu gastronomicznego.
Promocja burgerów w dostawie – 3 sprawdzone triki
Jak skutecznie reklamować burgery z dostawą do domu? Poznaj nasze 3 skuteczne triki do promocji burgerów i zwiększania liczby zamówień.
2+1
Dyskonty wprowadziły modę na promocję typu 2+1 czy 2+2, czyli po zakupie dwóch produktów, kolejny otrzymujesz gratis. Zainspiruj się tymi trikami sprzedażowymi i zaoferuj czasową promocję np. w środy. W ten sposób zwiększysz liczbę zamówień na burgery w ciągu tygodnia, kiedy standardowo jest mniejszy ruch w lokalu.
Do burgerów z dostawą do domu możesz też zaoferować gratis w postaci małej porcji frytek lub smażonych półksiężyców.
Nieśmiertelne ulotki reklamowe
Od lat ulotki reklamowe są skutecznym narzędziem marketingowym. Podczas projektowania ulotki pamiętaj o tym, aby były czytelne, ukazywały całą ofertę i informowały o długoterminowych promocjach. Klienci chętnie przeglądają ulotki lokali gastronomicznych i pod wpływem chwili zamawiają jedzenie z dostawą do domu lub do pracy.
Dodaj też ulotkę do zamówienia.
Dodaj mini produkt gratis
W USA popularnym sposobem promowania nowych produktów w menu jest dodawanie do zamówienia na wynos mini produktu do spróbowania. W Polsce próbki czy degustacja częściej są spotykane w branży spożywczej i kosmetycznej. Dlatego wyprzedź konkurencję i zaoferuj mini produkt w gratisie dla zamówień powyżej np. 200 zł.
Dziękuje bardzo za informacje, wyciągnąłem coś dla siebie i spróbuje to zastosować u siebie w burgerowni