HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Gôdómë pò kaszëbsku! 12. edycja konkursu języka kaszubskiego w McDonald’s
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Wydarzenia

Gôdómë pò kaszëbsku! 12. edycja konkursu języka kaszubskiego w McDonald’s

Opublikowano 17 kwietnia, 2025
Udostępnij
Gôdómë pò kaszëbsku! 12. edycja konkursu języka kaszubskiego w McDonald's
UDOSTĘPNIJ

Informacja prasowa

12. edycja konkursu języka kaszubskiego w McDonald’s w Pucku

Język kaszubski, jako jedyny język regionalny w Polsce, jest symbolem dumy lokalnej społeczności i ważną częścią tożsamości mieszkańców Pomorza. Jego popularyzację wspiera Paweł Chodakowski, franczyzobiorca McDonald’s, organizując w puckiej restauracji coroczny konkurs dla dzieci i młodzieży. 
W tegorocznej, 12. już edycji, wzięło udział ponad 100 uczestników.

Baner poziomy w środku wpisu

Pomysł na organizację konkursu języka kaszubskiego w restauracji McDonald’s w Pucku narodził się ponad dekadę temu z inicjatywy Jacka Chodakowskiego, franczyzobiorcy McDonald’s. Teraz tę tradycję kontynuuje wraz z załogą restauracji jego syn, Paweł Chodakowski, który dołączył do grona franczyzobiorców McDonald’s w 2022 roku. Obecnie prowadzi trzy restauracje w województwie pomorskim, we Władysławowie, w Rumi i właśnie w Pucku. To tutaj co roku odbywa się konkurs języka kaszubskiego dla dzieci i młodzieży z przedszkoli, szkół podstawowych oraz średnich. W tym roku wydarzenie miało szczególne znaczenie, ponieważ 2025 rok został ogłoszony rokiem języka kaszubskiego w powiecie puckim.

Konkurs stanowi okazję do zaprezentowania swoich umiejętności i znajomości języka, ale również do wspólnego świętowania lokalnej tradycji i kultury. Dzięki zaangażowaniu społeczności oraz wyjątkowej atmosferze wydarzenie po raz kolejny udowodniło, że kaszubszczyzna łączy pokolenia.

To dla nas duże przedsięwzięcie, w które razem z pracownikami wkładamy ogrom serca. Wydarzenie na stałe wpisało się w lokalny kalendarz – jak co roku przyciągnęło wielu uczestników i gości. Dzieci i młodzież w tradycyjnych strojach z dumą prezentowały swoje umiejętności językowe, a dekoracje nawiązujące do kaszubskiej kultury stworzyły wyjątkowy klimat. Cieszę się, że mogłem dać młodym ludziom przestrzeń do pokazania dumy ze swojego dziedzictwa. Zależy mi na tym, by rozmawianie pò kaszëbskù było dla lokalnej społeczności codziennością – zaznacza Paweł Chodakowski, franczyzobiorca McDonald’s.

Dwunasta edycja konkursu „Pò kaszëbskù w McDonaldze” odbyła się 12 kwietnia 2025 r.  w restauracji McDonald’s w Pucku. W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 uczestników, którzy zaprezentowali swoje umiejętności językowe przed profesjonalnym jury – poprzez recytację, śpiew oraz odpowiedzi na pytania w języku kaszubskim. Każdy uczestnik otrzymał upominek za udział, a najlepszym przyznano dodatkowe nagrody – również za najpiękniejsze stroje kaszubskie, które podkreśliły charakter konkursu.

W organizację konkursu aktywnie zaangażowali się również pracownicy restauracji McDonald’s, którzy od samego początku witali i rejestrowali uczestników, dbając przy tym o ciepłą, przyjazną atmosferę sprzyjającą integracji. Inicjatywa ta od lat ma wyjątkowe wsparcie dzięki partnerstwu ze Starostwem Powiatowym w Pucku, Centrum Kultury w Gminie Puck oraz miastu Puck. W tym roku organizatora konkursu wsparli również lokalni sponsorzy: FRANKE Foodservice Systems Poland Sp. z o.o., mBank S.A., Galerię Szperk oraz C.H. Riviera.

***
  McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 580 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 35 000 osób. Ponad 90% z nich to obiekty prowadzone przez ponad 100 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.  

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: gastronomia, konkurs języka kaszubskiego, McDonald's, restauracja
Pola Weinert 18 kwietnia, 2025 17 kwietnia, 2025
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Kuchnia azjatycka w restauracji Kuchnia azjatycka w restauracji: jak przygotować autentyczne dania?
Natępny Targi Warsaw Food Expo Masz dość gonienia za trendami w HoReCa? Zacznij je kreować na Warsaw Food Expo 2025!
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Pionowa boczna

Czytaj więcej podobnych

Georgian Grand Tasting 2025
Wydarzenia

Georgian Grand Tasting 2025 z udziałem Master of Wine!

23 maja, 2025
nowe menu wars
Gastronomia

Smak lata na torach! Nowe menu WARS już w pociągach EIP, EIC i IC

23 maja, 2025
made for restaurant
Wydarzenia

MADE FOR Restaurant Wrocław 2025

22 maja, 2025
oferta kawowa restauracji
Gastronomia

Oferta kawowa restauracji – jak stworzyć ją krok po kroku?

22 maja, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?