HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Jak nowe technologie zmieniają branżę HoReCa?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Trendy i inspiracje

Jak nowe technologie zmieniają branżę HoReCa?

Opublikowano 20 listopada, 2023
Udostępnij
Jak nowe technologie zmieniają branżę HoReCa?
UDOSTĘPNIJ

Branża HoReCa w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Duży wpływ na to mają nowe technologie, z których coraz częściej korzystają właściciele firm z branży  HoReCa. Zwiększają produktywność, pomagają docierać do nowych klientów i pozytywnie wpływają na proces zamawiania. Sprawdź, jakie nowe technologie w HoReCa warto wybrać do swojej firmy.

Spis treści
Nowe technologie wykorzystywane w branży HoReCaCyfrowe ekrany zewnętrzneKody QR przy stolikachWirtualne kasy fiskalnePOS-y z dedykowanym oprogramowaniemSamoobsługowy kioskJak wykorzystać sztuczną inteligencję w branży HoReCa?

Nowe technologie wykorzystywane w branży HoReCa

Cyfrowe ekrany zewnętrzne

Ciekawym przykładem nowinek wykorzystywanych w branży HoReCa są cyfrowe ekrany. Najlepiej, jeśli zamontujesz je na zewnątrz lokalu, aby przedstawić potencjalnym klientom aktualne promocje. Możesz też wyświetlić na ekranie menu z cennikiem, czy też danie dnia. Dzięki temu wyróżnisz swój lokal na tle konkurencyjnych punktów gastronomicznych – szczególnie jest to ważne w miejscach turystycznych.

Baner poziomy w środku wpisu

Cyfrowe ekrany zewnętrzne pełnią funkcję promocyjną i informacyjną. Zachęcają do skorzystania z oferty i zwiększają zysk firmy.

Kody QR przy stolikach

Papierowe menu nadal są popularne – szczególnie w luksusowych restauracjach lub lokalach skierowanych do starszych osób. Wadą papieru jest brak trwałości i rosnące koszty druku. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w HoReCa ma zlikwidować te problemy. Polecaną metodą może być zalaminowana karta z kodem QR, dzięki któremu goście przy pomocy swoich smartphonów uzyskają dostęp do e-menu. 

Kody QR można zeskanować podczas siedzenia przy stoliku w restauracji lub na długo przed wejściem do lokalu. To spore ułatwienie, gdy na sali nie ma dostatecznej liczby kelnerów. Wtedy goście mogą zapoznać się z menu, a nawet od razu złożyć zamówienie. W znaczący sposób wpływa to na szybkość obsługi oraz zadowolenie klientów. 

Wirtualne kasy fiskalne

Kasa wirtualna to kolejna nowinka w branży HoReCa, która obowiązuje już od 2020 roku. To oprogramowanie, które jest instalowane na komputerze, tablecie lub smartfonie, powalające na fiskalizację transakcji. Pamiętaj tylko o tym, że wirtualne kasy fiskalne będą działały zgodnie z prawem dopiero wtedy, gdy zakupisz drukarkę fiskalną lub skorzystasz z wirtualnej drukarki fiskalnej. Wtedy możesz zacząć wystawiać e-paragony.

Taka wirtualna kasa podlega kontroli przez urząd skarbowy i jest dostępna w modelu subskrypcyjnym.

Dlaczego warto zainwestować w wirtualną kasę fiskalną? To dobre rozwiązanie dla biznesów sezonowych z branży HoReCa. Poza tym aplikacja ułatwia obsługę klientów np. tuż przy stoliku. Dodatkowo aplikacja jest kompatybilna z terminalem płatniczym i systemem POS. Fakt, że możesz wystawiać e-paragony stanowi też sporą oszczędność finansową.

POS-y z dedykowanym oprogramowaniem

Zastanawiasz się, jak nowoczesne technologie zmieniają branżę HoReCa? Rewolucja nie omija także systemów wykorzystywanych w gastronomii, które automatyzują pracę i przyspieszają obsługę gości. Najlepszym przykładem są nowe wersje oprogramowań, które mają jeszcze bardziej intuicyjny i nowoczesny interfejs. POS-y z takimi systemami zostały wyposażone w ekrany dotykowe i pozwalają na dowolną konfigurację. W ten sposób przy pomocy jednego urządzenia możesz:

  • podzielić rachunek przy jednym stoliku,
  • obsługiwać jednocześnie kilka rachunków,
  • odzwierciedlić faktyczny układ stolików w urządzeniu,
  • zbudować menu,
  • generować raporty,
  • zintegrować system z wirtualnymi kasami fiskalnymi lub systemem zamówień na wynos,
  • tworzyć wydruki na drukarkach bonowych,
  • przenosić rachunki na inny stolik,
  • generować rabaty.

Samoobsługowy kiosk

Pandemia miała duży wpływ na funkcjonowanie branży HoReCa w Polsce. Zmieniły się wtedy przyzwyczajenia klientów, a to przyczyniło się do powstania kolejnych nowoczesnych rozwiązań. Jednym z najlepszych przykładów są samoobsługowe kioski, które znacznie przyspieszają proces składania zamówień i automatyzują obsługę klientów. Jeszcze niedawno to rozwiązanie było wykorzystywane przede wszystkim przez fast foody. Jednak obecnie coraz częściej decydują się na nie także firmy cateringowe, restauracje, kawiarnie, cukiernie i wiele innych lokali gastronomicznych. Z jednej strony kioski samoobsługowe zastępują kelnerów, gdy brakuje ich w godzinach szczytu, a z drugiej strony umożliwiają szybkie złożenie zamówienia na wynos.

Tego typu nowe technologie w branży HoReCa najlepiej sprawdzają się, gdy kioski są połączone z aplikacją mobilną lub stroną internetową, a do tego pozwalają tworzyć raporty dla managerów.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w branży HoReCa?

Sztuczna inteligencja i robotyzacja to kierunki, jakimi podąża wiele branż – w tym również HoReCa. Jak możesz wykorzystać nowoczesną technologię w swojej firmie? Już teraz popularne są roboty, które przygotowują popularne dania np. burgery, pizze, hot dogi oraz roboty kelnerskie. Jednak AI zapewnia Ci jeszcze więcej możliwości. Z pomocą sztucznej inteligencji możesz analizować trendy kulinarne, planować menu czy nawet jeszcze szybciej przeanalizować historię zamówień lub wskaźniki food cost. Zapewne w przyszłości takie nowinki technologiczne HoReCa będą wykorzystywane na jeszcze większą skalę.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 28 listopada, 2023 20 listopada, 2023
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Zamówienia online dla HoReCa — wygoda dla restauratorów i klientów Zamówienia online dla HoReCa — wygoda dla restauratorów i klientów
Natępny Marketing w HoReCa — jak przyciągnąć klientów do restauracji? Marketing w HoReCa — jak przyciągnąć klientów do restauracji?
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Wydarzenia gastronomiczne jako narzędzie marketingowe
Trendy i inspiracjeWydarzenia

Wydarzenia gastronomiczne jako narzędzie marketingowe – jak promować lokal?

15 maja, 2025
lody włoskie
Trendy i inspiracje

Świderki amerykańskie i lody włoskie – dlaczego warto wprowadzić je do swojego lokalu gastronomicznego?

30 kwietnia, 2025
Majówkowa uczta smaku: odkryj sosy Fanex idealne do potraw z grilla
Trendy i inspiracje

Majówkowa uczta smaku – odkryj sosy Fanex idealne do potraw z grilla

24 kwietnia, 2025
HorecaTrendy i inspiracje

Wyposażenie sal bankietowych na komunie i wesela – trendy na rok 2025

14 kwietnia, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?