HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Jakie wyzwania stawia przed restauracjami rynek HoReCa?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Horeca

Jakie wyzwania stawia przed restauracjami rynek HoReCa?

Opublikowano 23 listopada, 2023
Udostępnij
Jakie wyzwania stawia przed restauracjami rynek HoReCa?
UDOSTĘPNIJ

Jak zmienia się rynek HoReCa? Z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się restauratorzy w 2023 roku i co czeka ich w 2024 roku? Branża gastronomiczna i hotelarska przeżywa dynamiczną transformację, której już nie da się zatrzymać. W czasach kryzysu najważniejsze jest dostrzeganie trendów i oczekiwań współczesnych klientów. Sprawdź już teraz, jaka przyszłość czeka polskie restauracje w kolejnych latach.

Spis treści
5 wyzwań, z jakimi mierzą się restauracje w PolsceWysokie koszty, inflacjaCyfryzacja rynku HoReCaTrudna sytuacja na rynku pracy w gastronomiiPersonalizacja usług Szybka dostawa pod wskazany adres

5 wyzwań, z jakimi mierzą się restauracje w Polsce

Pandemia, lockdown i ograniczenia związane z przyjmowaniem gości w lokalu gastronomicznym, to już przeszłość. Jednak mimo to nadal wiele restauracji odczuwa skutki finansowe, do jakich doprowadziła pandemia. Obostrzenia przyczyniły się do transformacji branży gastronomicznej i stworzyły nowe wyzwania, z którymi w najbliższych latach będą mierzyli się polscy restauratorzy.

Baner poziomy w środku wpisu

Wysokie koszty, inflacja

Wysokie ceny za energię, wodę, gaz oraz rosnące wynagrodzenia pracowników – to tylko część problemów, z którymi mierzy się każda firma usługowa w Polsce. Restauracje muszą poradzić sobie także z dynamicznym wzrostem cen za artykuły spożywcze i półprodukty wykorzystywane podczas przygotowywania dań z karty. Wysokie koszty wpływają na wzrost cen serwowanych potraw, a to sprawia, że klienci coraz rzadziej decydują się na jedzenie na mieście. Jak sprostać temu wyzwaniu? Oto kilka pomysłów, na które decyduje się coraz więcej restauratorów, którzy chcą zmniejszyć swoje koszty:

  • Optymalizacja procesów – dziś wiele restauracji decyduje się na optymalizację procesów, która ma doprowadzić do zmniejszenia kosztów prowadzenia restauracji. Może to obejmować wprowadzenie nowych technologii, takich jak systemy do zarządzania zapasami, które pomagają kontrolować koszty i zaopatrzenie.
  • Zakupy grupowe – niektóre restauracje decydują się na zakupy grupowe z innymi lokalami gastronomicznymi, co ma pomóc w trakcie negocjacji i zmniejszeniu kosztów dostawy.
  • Skrócenie menu – restauracje mogą również zdecydować się na skrócenie menu, aby zmniejszyć rosnące koszty. To lepszy pomysł niż zmniejszenie porcji.
  • Energia odnawialna – inwestycja w energię odnawialną, czyli w panele słoneczne, może pomóc w obniżeniu rachunków za energię.
  • Współpraca z pośrednikami – platformy takie jak Glovo, Pyszne.pl czy Uber Eats pozwalają zaoszczędzić na kosztach zatrudnienia dodatkowych pracowników.

Cyfryzacja rynku HoReCa

Pandemia sprawiła, że znacząco wzrosło znaczenie zamówień online, e-menu i szybkich płatności online. To wszystko może być sporym wyzwaniem dla małych i średnich firm z branży gastronomicznej. Zamówienia online to już absolutna konieczność w sektorze fast food i casual dining, a ten trend już wkrótce może osiągnąć nawet 60% zamówień w branży gastronomicznej. Klienci stawiają na wygodę i łatwość, jaka towarzyszy zamawianiu jedzenia przez Internet.

Problem w tym, że cyfryzacja wymaga inwestycji finansowych, automatyzacji procesów zamawiania, przeszkolenia pracowników i zatrudnienia kierowców czy też rozpoczęcia współpracy z platformami pośredniczącymi w realizacji dostaw. To wyzwanie, z którym już wkrótce będzie musiała zmierzyć się większość restauracji. Dla wielu mniejszych restauracji rozwiązaniem są pośrednicy tacy jak Pyszne.pl, Glovo czy UberEats.

Trudna sytuacja na rynku pracy w gastronomii

Od kilku lat branża gastronomiczna mierzy się z problemem zbyt małej liczby osób chętnych do pracy jako kelner czy pomoc kuchenna. Pracodawcy mają również problem ze sprostaniem oczekiwań finansowych, związanych z ciągle rosnącym minimalnym wynagrodzeniem. To prowadzi do większej mobilności pracowników – częściej zmieniają pracę.

Konsekwencją wyższych kosztów związanych z utrzymaniem pracownika będzie ostatecznie wzrost cen w karcie menu. 

Personalizacja usług 

Współcześni konsumenci cenią sobie personalizację, czyli dopasowanie oferty do ich potrzeb. Dlatego coraz większą popularnością będą cieszyły się restauracje oferujące niszowe menu. Klienci, którzy unikają glutenu lub mięsa, a za to szukają dań dopasowanych do ich stanu zdrowia, chcą jeść w restauracji, która sprosta ich oczekiwaniom. Największą trudnością w takiej sytuacji jest dogłębne zbadanie rynku i upewnienie się, czy w danej lokalizacji jest dostateczna liczba osób zainteresowana niszową kuchnią. Niezbędne stanie się także opracowanie spersonalizowanej strategii marketingowej, która pomoże w skutecznym dotarciu do potencjalnej grupy docelowej. W tym celu wykorzystywane powinny być takie formy promocji jak – newsletter, reklama Google Ads, reklama w mediach społecznościowych oraz kampania SMS.

Szybka dostawa pod wskazany adres

Kolejnym wyzwaniem, przed jakim stoją restauracje, jest logistyka. Dużą rolę odgrywają zarówno czas dostawy, jak i jakość dostawy. Obie kwestie wpływają na zadowolenie klientów i przyczyniają się do złożenia zamówienia w przyszłości. 

Czas dostawy pełni najważniejszą funkcję głównie w pizzeriach, fast foodach czy w różnego typu restauracjach, które oferują gotowe dania. Klienci oczekują wtedy zamówień dostarczonych na czas, szczególnie gdy firma oferuje dostawę na wyznaczoną godzinę.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 28 listopada, 2023 23 listopada, 2023
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Jakie korzyści oferują hurtownie gastronomiczne dla restauratorów? Jakie korzyści oferują hurtownie gastronomiczne dla restauratorów?
Natępny Klucze Michelin 2024 Klucze Michelin 2024. Jakie hotele mogą je otrzymać?
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Pionowa boczna

Czytaj więcej podobnych

Portal HoReCa – jak wykorzystać branżowe witryny do promocji lokalu
Horeca

Portal HoReCa – jak wykorzystać branżowe witryny do promocji lokalu?

14 maja, 2025
HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli
GastronomiaHorecaHotele

HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli

8 maja, 2025
Marnowanie żywności to problem nie tylko od święta. Jak z nim walczyć? 
Horeca

Marnowanie żywności to problem nie tylko od święta. Jak z nim walczyć? 

7 maja, 2025
Lokalna społeczność HoReCa
Horeca

Lokalna społeczność HoReCa. Jak budować relacje z mieszkańcami i stać się centrum lokalnego życia?

25 kwietnia, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?