HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2025 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Koniec sezonu na jagody coraz bliżej. Jak go wykorzystać w restauracji?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Trendy i inspiracje

Koniec sezonu na jagody coraz bliżej. Jak go wykorzystać w restauracji?

Opublikowano 20 sierpnia, 2024
Udostępnij
sezon na jagody
UDOSTĘPNIJ

Czarna jagoda to skarb naszych lasów, który każdego lata skrada serca Polaków – nie tylko pod postacią kultowych jagodzianek. Zbliżający się koniec sezonu jagodowego to doskonały moment, by w kreatywny sposób wykorzystać te owoce w menu Twojej restauracji. Wypróbuj nasze pomysły, dzięki którym na nowo rozbudzisz apetyt Twoich gości.

Spis treści
Sezon na jagody w Polsce – do kiedy?Czarna jagoda – źródło zdrowia4 pomysły na czarną jagodę w Twoim menuJagodowy drinkPrzystawka za pół cenyWieczór jagodowyDomowe przetwory do domu

Sezon na jagody w Polsce – do kiedy?

W Polsce sezon na jagody trwa zwykle od połowy czerwca do końca sierpnia – z największym nasileniem zbiorów w lipcu.

Baner poziomy w środku wpisu

Jagody dostępne są zarówno na lokalnych rynkach, jak i w supermarketach, a ich obecność jest silnie związana z regionalnymi warunkami pogodowymi, które mogą wpływać na dokładny czas trwania sezonu i obfitość zbiorów.

W 2024 roku sezon jagodowy rozpoczął się nieco wcześniej, dzięki czemu już od połowy czerwca mogliśmy się cieszyć tymi owocami nieco dłużej, choć (z uwagi na suche lato) w dość wysokich cenach. W tym roku za kilogram jagód musimy zapłacić od 30 zł do nawet 55 zł, w zależności od regionu.

Czarna jagoda – źródło zdrowia

Tym, co wszyscy nazywamy po prostu „jagodą”, jest borówka czernica – krzewinka, która rośnie głównie w leśnych ostępach sosnowych i świerkowych. Jest źródłem antocyjanów, garbników katechinowych oraz witamin i minerałów.

Antocyjany chronią komórki przed uszkodzeniami wywołanymi przez wolne rodniki, a w efekcie wspierają zdrowie serca i układu krążenia. Borówka czernica wykazuje również działanie przeciwbiegunkowe, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne i przeciwcukrzycowe

Ze względu na obecność garbników owoce są stosowane w leczeniu stanów zapalnych jamy ustnej i gardła oraz przewodu pokarmowego. Ich właściwości moczopędne pomagają w łagodzeniu stanów zatrzymywania wody w organizmie, a także są skuteczne w eradykacji bakterii Helicobacter pylori.

Dzięki zawartości tanin borówka czernica stosowana jest również w profilaktyce i terapii hemoroidów oraz chorób oczu, takich jak kurza ślepota czy zaćma. Włączenie jagód do diety może więc znacząco przyczynić się do poprawy ogólnego stanu zdrowia i zapobiegania wielu chorobom.

4 pomysły na czarną jagodę w Twoim menu

Koniec sezonu na jagody to idealny czas, by zaskoczyć Twoich gości i pozwolić im pożegnać się z tym wspaniałym owocem w niebanalny sposób. To okazja do eksperymentowania i przetestowania nowych pomysłów, które być może okażą się na tyle atrakcyjne, że zechcesz wprowadzić je na stałe do menu w kolejnych sezonach.

Jagodowy drink

Wprowadź do menu specjalny, sezonowy drink z czarnych jagód. Możesz zaoferować koktajl alkoholowy, jak martini z czarną jagodą, lub bezalkoholową lemoniadę jagodową.

Takie napoje nie tylko orzeźwią Twoich gości podczas upalnych dni, ale i doskonale podkreślą charakter sezonowych propozycji, przyciągając miłośników unikalnych smaków.

Unikalny drink to także sposób na zwiększenie przeciętnej wartości zamówienia, a także zachęcenie gości do dłuższego pozostania w lokalu, co może przekładać się na dodatkowe zamówienia.

Przystawka za pół ceny

Zachęć gości do próbowania nowości, oferując przystawkę z jagód w promocyjnej cenie przy zamówieniu dowolnego dania głównego. Propozycje mogą obejmować sałatkę z jagodami, serem kozim i orzechami piniowymi czy małą tartę jagodową.

Sezonowa przystawka za pół ceny może rozbudzić apetyt i zwiększyć satysfakcję klienta, budując lojalność i zwiększając częstotliwość jego wizyt w przyszłości.

Wieczór jagodowy

Zorganizuj tematyczny wieczór poświęcony polskim jagodom, który przyciągnie zarówno stałych bywalców, jak i nowych klientów.

Podczas takiego eventu można serwować różnorodne dania i napoje z jagodami, prowadzić warsztaty kulinarne, a także przedstawić ciekawostki o jagodach i ich właściwościach.

Tego typu eventy zwiększają rozpoznawalność restauracji i przyciągają większą liczbę gości, co może przyczynić się do wzrostu przychodów i budowania silnej marki.

Domowe przetwory do domu

Skorzystaj z sezonu na jagody, przygotowując przetwory, które goście będą mogli zabrać do domu. Dżemy, konfitury, syropy czy nawet domowy likier jagodowy to atrakcyjne produkty, które pozwolą klientom cieszyć się smakiem jagód długo po zakończeniu sezonu. To nie tylko zwiększa sprzedaż, ale również wzmocni wizerunek Twojej restauracji jako miejsca promującego lokalne i naturalne produkty.

Oferowanie domowych przetworów jest doskonałym przykładem crossellingu, który zwiększa wartość zamówienia, a także wzmocni wizerunek restauracji jako miejsca promującego lokalne i naturalne produkty.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: jagody, kuchnia lokalna, owoce leśne, produkty sezonowe, przepisy, restauracja, sezonowość
marketing 19 sierpnia, 2024 20 sierpnia, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni pizza Osiem najlepszych dań kuchni europejskiej.
Natępny transport w upały Transport produktów w czasie upałów. Jak zabezpieczać przesyłki?
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj więcej podobnych

Kiedy piec piernik w lokalu? Piernik staropolski
Gastronomia

Kiedy piec piernik w lokalu?

17 listopada, 2025
Jakie wina piją Polacy? Preferencje winne Polaków
Trendy i inspiracje

Jakie wina piją Polacy? Trendy i wskazówki dla HoReCa

17 listopada, 2025
Kelnerka z krótkimi, kręconymi włosami w białej koszuli i brązowym fartuchu, podaje terminal płatniczy kobiecie siedzącej przy małym stoliku w nowoczesnej kawiarni lub restauracji.
Gastronomia

Strój personelu to Twoja wizytówka. Dlaczego odzież gastronomiczna to koszt, który się zwraca?

7 listopada, 2025
Dwóch brodatych kucharzy w identycznych szarych koszulach i granatowych fartuchach, stojących za ladą w profesjonalnej kuchni restauracyjnej i przygotowujących dania.
Gastronomia

Czy mała chłodnia kontenerowa sprawdzi się w gastronomii?

7 listopada, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
HorecalineHorecaline
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?