HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2025 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Marka Mionetto rusza w trasę po Polsce czyli Mionetto on Tour
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Wydarzenia

Marka Mionetto rusza w trasę po Polsce czyli Mionetto on Tour

Opublikowano 24 lipca, 2025
Udostępnij
Mionetto on Tour
Mionetto on Tour
UDOSTĘPNIJ

Informacja prasowa

Będzie włoski klimat, nagrody, wakacyjne atrakcje i mnóstwo okazji do celebracji z Mionetto w atmosferze „dolce vita”. Wystartował czas letnich spotkań z ulubionym prosecco Polaków. Zaczyna się też wielkie odliczanie do Światowego Dnia Prosecco, który już 13-go sierpnia. Bycie liderem rynku zobowiązuje, dlatego to firma Henkell Freixenet Polska ze swoją marką Mionetto Prosecco w portfolio, od kilku już lat jest gospodarzem obchodów wielkiego święta tego włoskiego wina musującego, które zrobiło w Polsce prawdziwą furorę.  

Baner poziomy w środku wpisu

To więcej niż prosecco

Targi, festiwale, koncerty, przeróżne wydarzenia lokalne w całym kraju – tak wygląda trasa gotowej do działania przyczepy barowej w stylu włoskiego dolce vita. Ten mobilny bar premium sygnowany marką Mionetto, właśnie wyrusza w swoją pierwszą podróż po Polsce. Na trasie m.in. Toruń, Szczecin, Poznań i Warszawa.

– Zależy nam na tym, aby przenieść naszych konsumentów w klimat letniego włoskiego dnia, gdzie czas płynie wolnej, z głośników sączy się nastrojowa muzyka, a w ręku pojawia się idealnie schłodzony  Mionetto Spritz – tłumaczy Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.

W okolicy przyczepy „Mionetto” rozstawiana będzie specjalna strefa chilloutu, w której będzie można się zrelaksować, wziąć udział w rozmaitych atrakcjach i przede wszystkim – delektować się smakiem ulubionego prosecco Polaków.

– Będziemy serwować nie tylko Mionetto Prosecco i Mionetto 0.0%, ale przede wszystkim  koktajle, które idealnie wpisują się w klimat relaksu i spotkań towarzyskich – Mionetto Spritz, a także Mionetto Spritz 0%. To propozycje, które kryją w sobie opowieść o beztrosce, celebracji i umiłowaniu życia – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.

Dokładna trasa mobilnego baru „Mionetto” na stronie: www.proseccoday.pl

Spotkajmy się z Mionetto

Z okazji Światowego Dnia Prosecco, który już 13- go sierpnia, zaplanowano także konkurs dla konsumentów z całej Polski. Zabawa będzie polegała na pokazaniu „MioMomentów”, czyli własnych spotkań z Mionetto. Konkurs wystartuje 25-go lipca i potrwa do 30-go września. Do wygrania jest m.in. roczny zapas Mionetto Prosecco.

Dedykowane eventy odbędą się m.in. w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Juracie, Chałupach, Poznaniu oraz Dźwirzynie. Wszędzie tam staną Pomarańczowe Strefy Mionetto, w których będą rządzić włoskie bąbelki.

Ale to nie wszystko, co zaplanowano w ramach obchodów Światowego Dnia Prosecco.

– Pamiętając, że to sklep jest miejscem styku konsumenta z marką, i że to właśnie tam zapada 70 procent decyzji zakupowych, zaprosimy naszych klientów na degustacje, które będą się odbywały przy największych ekspozycjach Mionetto, tzw.  gigantach, w sklepach sieciowych w całej Polsce. To będzie dobra okazja do zaprezentowania naszej marki tym, którzy jeszcze jej nie znają – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.

Historia lidera

Gospodarzem obchodów Światowego Dnia Prosecco, po raz kolejny będzie firma Henkell Freixenet Polska, mająca w swoim portfolio rynkowego lidera kategorii – Mionetto Prosecco[1].

Piwnice Mionetto zostały założone w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto Prosecco ma 138-letnią tradycję i mocne powiązanie ze swoim tradycyjnym regionem. Wyrazem dumy i tradycji jest etykieta – jej kąt nachylenia (27 stopni) nawiązuje do wzgórz, na których uprawiane są winorośla.

– Mionetto to marka z historią, opowiadająca losy wielu pokoleń, co bardzo docenili konsumenci.  Francesco Mionetto, potomek założycieli, do dziś pracuje w firmie, którą zbudowali jego pradziadkowie – mówi Joanna Delęga-Semczuk, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska.

Ale droga na szczyt wcale nie była oczywista. Gdy firma Henkell Freixenet Polska 14 lat temu  startowała z dystrybucją Mionetto Prosecco, nikt nie słyszał u nas o jakościowych winach musujących. Najważniejsze było wyjście poza schemat – podkreśla Joanna Dolęga-Semczuk.

– Postanowiliśmy na szeroką skalę opowiedzieć konsumentom, że wino musujące to nie tylko sylwester i strzał z korka o północy. Chcieliśmy udowodnić, że można po nie sięgać przez cały rok – to przecież doskonały produkt na orzeźwienie w trakcie lata. Już wtedy wyjeżdżaliśmy do Włoch i obserwowaliśmy trend picia wina musującego przy różnych okazjach. Zastanawialiśmy się, jak przenieść włoskie klimaty na polski rynek. Pierwszą taką akcję przeprowadziliśmy w 2011 roku. W dużych hipermarketach zbudowaliśmy ekspozycję z ogromną ścianą, pokazującą wzgórza Valdobbiadene. Zorganizowaliśmy instalację multimedialną – w specjalnej skrzynce z lunetą umieściliśmy tablet i głośniki, dzięki czemu zainteresowani mogli słuchać włoskiej muzyki i oglądać krajobrazy Italii. Na całej ekspozycji ustawiliśmy aż …24 butelki wina musującego. Dyrektorzy tych sklepów nie dowierzali – twierdzili, że te kilkadziesiąt butelek będzie się sprzedawać przez co najmniej trzy lata. Wtedy taka była rotacja – latem sprzedawało się około pół butelki na miesiąc! My oczywiście dawaliśmy gwarancję, że jeśli akcja się nie powiedzie, odbierzemy towar. Ku ich zaskoczeniu okazało się, że po jednym weekendzie takiej aktywności, wszystkie butelki z ekspozycji zostały sprzedane. Zaczęto o tym mówić, przekazywać informacje innym dyrektorom sklepów – i tak zaczęła się nasza przygoda. Wyjście poza schemat było zatem niezwykle istotne i odważne. Dziś stoiska alkoholowe są wypełnione motywami przedstawiającymi świat i DNA marki, przybliżającymi klimat brandu. Wtedy byliśmy pierwsi – staliśmy się prekursorami komunikacji z konsumentem – tłumaczy Joanna Dolęga-Semczuk, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska.

Dziś Polska jest liderem w światowej sprzedaży Mionetto, wyprzedzając Niemcy, a ustępując miejsca tylko USA i Włochom. Per capita, to my wypijamy najwięcej Mionetto na świecie.

Doskonale radzi sobie także  Mionetto 0.0% –  lider w kategorii bezalkoholowych produktów musujących[2]. Linię marki uzupełnia Aperitivo, które pozwala na „złożenie” kultowego Spritza – zarówno w wersji klasycznej, jak i bezalkoholowej. Aperitivo jest już hitem w prawie 30 krajach.

____________________________________________________________________________

Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących*. Według ostatnich badań, Henkell Freixenet Polska to zdecydowany numer 1 na rynku win musujących w Polsce**. Najważniejsze marki w portfolio firmy  to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce***), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce****). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata. W 2025 r. firma obchodzi 35-lecie działalności na rynku polskim.

 *Wg IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży, ilość sprzedaży ** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa w okresie skumulowanym  Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące ***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco **** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Gin, Top marki


[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco

[2] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win bezalkoholowych (Non alcoholic – with alcohol content below 0,49%)  

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: bezalkoholowe prosecco, dolce vita, Henkell Freixenet Polska, Mionetto on Tour, Mionetto Prosecco, Mionetto Spritz, mobilny bar, prosecco w Polsce, proseccoday.pl, Światowy Dzień Prosecco, włoskie prosecco
marketing 24 lipca, 2025 24 lipca, 2025
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Huel Co pić, gdy nie chce się jeść? Letnie koktajle, które naprawdę sycą!
Natępny Targi żywności POLAGRA 2025. Dołącz do święta polskiej branży spożywcze POLAGRA 2025. Dołącz do święta polskiej branży spożywczej!
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj więcej podobnych

Trzech uśmiechniętych mężczyzn pozuje do zdjęcia na tle podświetlonego baneru, po ogłoszeniu wyników konkursu barmańskiego. Centralnie umieszczony mężczyzna, w czerwonym szaliku, trzyma w rękach szklane trofeum z grawerem "PAN-AMERICA Friends CUP".
Wydarzenia

Polski barman zajął 2. miejsce w prestiżowym konkursie PAN-AMERICA Friends CUP!

22 października, 2025
Rząd drewnianych statuetek nagrody "Luminarz" z metalowym, stylizowanym wierzchołkiem z gwiazdą, ustawiony na białej powierzchni. Na pierwszym planie wyraźnie widoczna jest jedna statuetka z grawerowanym napisem: "Luminarz. Statuetka za wkład w rozwój polskiej gastronomii" oraz nazwisko laureata: "Jarosław Uściński" i rok "2025".
Wydarzenia

Rekordowy Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów i prapremiera filmowa

21 października, 2025
MADE FOR Restaurant Sopot 2025 – konferencja gastronomiczna
Wydarzenia

MADE FOR Restaurant Sopot 2025 – wewnętrzna siła gastronomii

21 października, 2025
Graficzny baner reklamowy konferencji "MADE FOR RESTAURANT - FAST GROWING" w Sopocie. Tło jest jasnoniebieskie. Po lewej stronie widoczne są szczegóły wydarzenia: "Konferencja MADE FOR RESTAURANT, RADISSON BLU HOTEL, SOPOT, 18 listopada 2025".
Wydarzenia

Wpadnij po „FAST GROWING” Twojej restauracji do SOPOTU!

17 października, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
HorecalineHorecaline
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?