HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Między slow, a all-inclusive. Podróże Polaków
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Hotele

Między slow, a all-inclusive. Podróże Polaków

Opublikowano 8 maja, 2025
Udostępnij
Między slow, a all-inclusive. Podróże Polaków
UDOSTĘPNIJ

Informacje prasowe

Spis treści
Lokalnie (wciąż) znaczy lepiejMiędzy slow a all inclusiveW parze czy osobno?Ile (i jak często) płacimy za odpoczynekEkologia? Tak, ale nie za wszelką cenę

Coraz chętniej wyjeżdżamy i coraz bardziej świadomie podchodzimy do odpoczynku. Ale czy naprawdę jesteśmy gotowi na eko-podróże, wypoczynek w rytmie slow i eksplorowanie lokalnych zakątków, gdy na szali stawiamy komfort i domowy budżet? Najnowsze badanie zrealizowane przez SW Research dla Leonardo Hotels Polska pokazuje, jak podróżują Polacy – bez filtrów i iluzji.

Baner poziomy w środku wpisu

Lokalnie (wciąż) znaczy lepiej

Mimo otwartych granic i tanich połączeń lotniczych, Polacy coraz częściej odkrywają uroki lokalnej turystyki na nowo. 45% badanych najchętniej wybiera podróże krajowe, a tylko co piąty (20%) stawia wyłącznie na zagraniczne wyjazdy. W grupie 50+ prawie połowa (49%) wybiera wypoczynek w kraju. Najwięcej amatorów zagranicznych wojaży jest wśród osób w wieku 25–34 lata (25%).

Co czwarty ankietowany deklaruje, że równie chętnie podróżuje w kraju i za granicą – a wśród najmłodszych (do 24 lat) ten odsetek sięga ponad jednej trzeciej (35%).

Ponad 10% badanych z grup 25–34 i 50+ nie ma konkretnych preferencji co do lokalizacji urlopu – decyzję uzależniają od towarzystwa, budżetu lub typu wyjazdu. Dla branży hotelarskiej to sygnał, że elastyczność i różnorodność oferty są dziś równie ważne, jak sama lokalizacja hotelu.

Między slow a all inclusive

29% badanych łączy różne style podróżowania – city breaki, workation, dłuższe urlopy – i ceni sobie elastyczność. To efekt coraz większej dostępności różnych form podróży oraz zmian w stylu życia, dzięki którym bardzo łatwo jest łączyć podróże z pracą zdalną.

Prawie co czwarty Polak preferuje komfort bez konieczności samodzielnego planowania – wybiera np. wyjazdy zorganizowane typu all inclusive. Dla kontrastu grupą, która stawia najsilniej na budżetowe i spontaniczne “podróże z plecakiem” są osoby w wieku 25-34 (11%). Często wiążą się one z noclegami w hostelach, podróżowaniem autostopem i eksplorowaniem mniej turystycznych miejsc. W tej grupie wiekowej workation cieszą się największą popularnością.

Dla hoteli to sygnał, że warto oferować pakiety „szyte na miarę” – od weekendowych slow-pobytów z lokalnym jedzeniem i atrakcjami w rytmie slow, po workation z dobrym Wi-Fi i strefą coworkingową. Na tę ostatnią potrzebę odpowiada między innymi Leonardo Royal Hotel Warsaw, który w restauracji Volla oferuje niedzielne brunche z opcją późnego wymeldowania dla gości, a także dysponuje przestrzenią coworkingową bezpośrednio przy hotelowym barze.

W parze czy osobno?

To, z kim wyjeżdżamy, bardzo często zależy od etapu życia. Najstarsza grupa (50+) najczęściej wybiera podróże z partnerem/partnerką – 46% respondentów. Niemal co druga osoba w wieku 35-49 lat najchętniej podróżuje z rodziną (również z dziećmi). Ankietowani w wieku 25-34 lat w zbliżonych proporcjach podróżują z partnerem/partnerką oraz z rodziną (w tym z dziećmi) – 38% oraz 33%. W najmłodszej grupie wiekowej najczęściej wybierane są wyjazdy ze znajomymi i przyjaciółmi – 38%.

– Ta różnorodność odwiedzających jest wyraźnie widoczna w krakowskich hotelach Leonardo Boutique – obok par i rodzin z dziećmi coraz częściej pojawiają się młodzi dorośli podróżujący w gronie znajomych lub solo. Widzimy, że Kraków pozostaje atrakcyjny dla bardzo różnych osób, a nasze hotele odpowiadają na ich potrzeby elastyczną ofertą i lokalizacjami blisko najciekawszych punktów miasta – mówi Monika Wacowska-Maciąg, Multi Property Manager Krakow, Leonardo Hotels Polska.

Co ciekawe 8% badanych deklaruje wyjazdy solo. To niemała i stale rosnąca grupa docelowa, której warto oferować aktywności solo-friendly, elastyczne pakiety i przestrzenie sprzyjające spotkaniom.

– W NYX Hotel Warsaw obserwujemy ten trend i rozwijamy ofertę zarówno dla grup i par, jak i dla osób podróżujących solo – mówi Natalia Borowicka, Operations Manager NYX Hotel Warsaw. – Stawiamy na niezobowiązującą atmosferę i chcemy, żeby nasi goście po prostu dobrze się u nas czuli. Oferujemy bilard, retro maszyny do gier, a przestrzenie zaangażowaliśmy tak, aby sprzyjały rozmowom i spontanicznym spotkaniom. Mamy także wygodne strefy do pracy – idealne na city break połączony z workation, wygodne strefy do pracy. W obu barach regularnie organizujemy wieczory z DJ-setami, muzyką na żywo oraz tematyczne eventy. Nasi Goście to doceniają – czują się zachęceni do wyjścia z pokoju i spędzania czasu w przestrzeniach wspólnych.

Ile (i jak często) płacimy za odpoczynek

26% respondentów podróżuje dwa razy w roku, a 18% – trzy razy. Jeden długi urlop powoli staje się reliktem przeszłości – wolimy częstsze, ale krótsze wyjazdy. To dobra okazja, by hotele zaproponowały bardziej elastyczne pakiety, sezonowe oferty i programy lojalnościowe, które zachęcą do kolejnych wizyt i pozwolą gościom lepiej korzystać z możliwości regularnego wypoczynku.

Dla sześciu na dziesięciu badanych roczny budżet na podróże nie przekracza 4000 zł – to sygnał, że szukamy jakości i komfortu w rozsądnej cenie. Największe roczne wydatki na ten cel deklarują osoby w wieku 35–49 lat.

Ekologia? Tak, ale nie za wszelką cenę

Tylko 10% badanych twierdzi, że zawsze wybiera ekologiczne rozwiązania – nawet kosztem ceny. 23% deklaruje podejmowanie odpowiedzialnych wyborów, jeśli nie wiążą się one z dużymi kosztami. 27% czasami bierze ekologię pod uwagę, a 24% – w ogóle.

To pokazuje, że choć świadomość ekologiczna rośnie, wciąż nie przekłada się ona bezpośrednio na wybory zakupowe. Dla wielu wciąż decydująca jest cena i wygoda.

Wyjątek stanowi jednak najmłodsza badana grupa – osoby w wieku do 24 lat. Spośród nich aż 21% deklaruje, że zawsze świadomie wybiera ekologiczne opcje podróży, nawet jeśli są droższe. Pokrywa się to z danymi z Deloitte Holiday Travel Survey 20231, zgodnie z którymi 23% przedstawicieli Gen Z preferuje hotele oceniane wysoko pod kątem zrównoważonego rozwoju.

Inaczej wygląda sytuacja w sektorze MICE. Klienci korporacyjni, planując wyjazdy integracyjne czy konferencje, coraz częściej kierują się polityką ESG, pytają o certyfikaty środowiskowe (jak Green Key czy EMAS) i konkretne działania proekologiczne.

– Goście indywidualni coraz częściej deklarują, że chcą podróżować ekologicznie, ale to firmy i korporacje są motorem „zielonych zmian” w hotelarstwie. Widzimy to na co dzień – nasi partnerzy biznesowi coraz częściej pytają o politykę ESG, certyfikaty i konkretne działania prośrodowiskowe. Naszą ambicją jest nie tylko spełniać te oczekiwania, ale także je wyprzedzać – mówi Magdalena Młynarczyk, Cluster Poland Director of Sales and Marketing w Leonardo Hotels Polska.

Branża hotelowa stoi dziś przed wyzwaniem: jak połączyć komfort, przystępną cenę i zróżnicowane oczekiwania gości – zarówno tych kierujących się ekologią, jak i tych poszukujących elastycznych rozwiązań. Dobre dane to pierwszy krok – kolejny to zrozumienie, czego naprawdę oczekują ci, którzy chcą dziś podróżować.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: hotel, hotele, podróże
Pola Weinert 12 maja, 2025 8 maja, 2025
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli
Natępny Mionetto Spritz - esencja aperitivo Mionetto Spritz – esencja aperitivo
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Pionowa boczna

Czytaj więcej podobnych

Influencer marketing w hotelarstwie
Hotele

Influencer marketing w hotelarstwie: jak skutecznie współpracować z blogerami?

10 czerwca, 2025
Bolt Business i IHG Business Edge nawiązują współpracę
Hotele

Bolt Business i IHG Business Edge nawiązują współpracę

6 czerwca, 2025
Animacje dla dzieci w hotelu
Hotele

Animacje dla dzieci w hotelu – pomysły na warsztaty dla dzieci w hotelu

6 czerwca, 2025
Zarządzanie reputacją hotelu w Internecie
Hotele

Zarządzanie reputacją hotelu w Internecie: jak monitorować opinie i reagować na negatywne komentarze?

5 czerwca, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?