HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Na ciszy można zarobić. Tak robi restauracja Cre-Cottê w Madrycie
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Gastronomia

Na ciszy można zarobić. Tak robi restauracja Cre-Cottê w Madrycie

Opublikowano 12 lipca, 2024
Udostępnij
Na ciszy można zarobić
UDOSTĘPNIJ

Nawet najlepsze jedzenie i obsługa nie są w stanie zrekompensować hałasu. Gwar, dzwoniące telefony, muzyka czy głos przesuwanych mebli. To może być za wiele, zwłaszcza, że na co dzień i tak jesteśmy wyeksponowani na wiele dźwiękowych bodźców. Do tego w hałaśliwych restauracjach bardzo ciężko prowadzić jakiekolwiek rozmowy, a przecież chodzimy tam nie tylko po to, by się najeść. Właściciele hiszpańskiej restauracji zauważyli ten problem i postanowili coś zmienić. Okazuje się, że rozwiązanie było strzałem w dziesiątkę!

Spis treści
Jak zarobić na ciszy?W polskich restauracjach jest nadal za głośnoZnaczenie dobrej akustyki

Jak zarobić na ciszy?

Restauracja Cre-Cottê w Madrycie, choć zlokalizowana w sercu stolicy znanej z gwaru i życia nocnego, postanowiła zmierzyć się z problemem hałasu i zainwestowała w adaptację akustyczną. Na suficie zainstalowano tam dźwiękochłonne materiały. Jak się okazało, inwestycja szybko przyniosła pozytywne zmiany.

Baner poziomy w środku wpisu

– To bardzo ciekawy przypadek – tłumaczy Mikołaj Jarosz, prezes stowarzyszenia Komfort Ciszy. – Badania przeprowadzone przed i po renowacji wyraźnie pokazały spadek średniego równoważonego poziomu dźwięku o 8 dB oraz skrócenie czasu pogłosu. Dla ludzkiego ucha to odczucie jakby było o połowę ciszej – dodaje.

To, co naprawdę imponuje, to reakcja klientów. Ankiety przeprowadzone na próbie prawie 200 osób wykazały, że zadowolenie z poziomu dźwięku wzrosło o połowę, a prawie 30 proc. więcej klientów zauważyło łatwość prowadzenia rozmów. Zmiany były odczuwalne nie tylko dla gości, ale także dla personelu, który zaznaczył poprawę komfortu pracy.

– Te pozytywne odczucia znalazły swoje odzwierciedlenie w danych finansowych. Porównując wyniki z tych samych miesięcy rok wcześniej, restauracja zanotowała aż 11-procentowy wzrost wartości na fakturach (bez zmian w cenach). To dowód na to, że inwestycja w poprawę atmosfery i akustyki może przynieść nie tylko zadowolenie klientów, ale również realne korzyści biznesowe. Przykład Cre-Cottê to nie tylko historia o poprawie dźwięku, ale studium przypadku, które dowodzi, że dbałość o detale i komfort gości może przełożyć się na korzyści również finansowe – zaznacza Adam Mazur, specjalista ds. akustyki restauracji i hoteli w Polsce z firmy Ecophon, producenta systemów i rozwiązań akustycznych.

W polskich restauracjach jest nadal za głośno

W naszym kraju jednak temat wyciszenia wnętrz restauracyjnych jest często pomijany, choć cel jest jednak ten sam. Restauracje dążą do zwiększenia liczby gości.

– Wyjście do restauracji powinno kojarzyć się z relaksem, niestety hałas jest tu nadal istotnym problemem, zwłaszcza, że trendy wizualne wnętrz zdają się ignorować kwestie akustyki: industrialny wystrój, uwidaczniający betonowe sufity i twarde wykończenia tworzą warunki do odbijania się i wzmacniania hałasu. Dodając do tego rosnącą popularność otwartych kuchni, gdzie dźwięki garnków i narzędzi mogą przenikać do przestrzeni restauracyjnej, jeszcze trudniej jest nam się zrelaksować w lokalu i spokojnie porozmawiać – podkreśla Mikołaj Jarosz.

Znaczenie dobrej akustyki

Dobra akustyka jest kluczowa dla komfortu zarówno gości, jak i pracowników restauracji. Odpowiednie wyciszenie wnętrz może znacznie poprawić ogólne doświadczenie klientów, co przekłada się na ich chęć powrotu i pozytywne opinie. W dłuższej perspektywie, inwestycja w poprawę warunków akustycznych może przynieść realne korzyści finansowe.

Z badań przeprowadzonych przez Lloyd’s Register Consulting wynika, że hałas i zła akustyka odstraszają klientów niemal tak samo mocno jak niemiła obsługa. Hałas nie tylko psuje atmosferę, ale także może wpływać na zdolność prowadzenia swobodnych rozmów, co jest istotne w restauracjach. Ponadto, głośne otoczenie może zwiększać poziom stresu wśród personelu, a to może z kolei wpływać na jakość obsługi​.

– Dla restauratorów oznacza to, że dbanie o detale, takie jak wyciszenie wnętrz, może znacząco przyczynić się do sukcesu biznesu gastronomicznego. Dobrą praktyką może być pytanie o to, czy w lokalu jest głośno podczas dokonywania rezerwacji, co może zwrócić uwagę restauratora na ten problem  – zauważa Adam Mazur – Jest to kwestia, którą z pewnością warto rozważyć – podsumowuje ekspert.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: akustyka, biznes, cisza, Cre-Cottê, Ecophon, hałas, komfort, komfort pracy, Madryt, obsługa, Polska, relaks, restauracja
marketing 6 marca, 2025 12 lipca, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Cloud kitchen Cloud kitchens – okazja czy zagrożenie dla restauratorów?
Natępny Kulinarny puchar Polski Kulinarny Puchar Polski 2024. Finał konkursu już we wrześniu
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Obraz przedstawia luksusową sypialnię hotelową, idealną do prezentacji w ramach skutecznego marketingu hotelowego. W centralnej części znajduje się duże łóżko z białą pościelą i czerwoną narzutą, ozdobione kilkoma poduszkami w kolorach białym i czerwonym.
Hotele

Skuteczny marketing hotelowy – 7 strategii na zwiększanie gości w hotelu

4 lipca, 2025
Obraz przedstawia duży stół bufetowy, na którym w wielu misach i czarnych, okrągłych tacach ułożone są różnorodne, świeże składniki do sałatek. W górnej części widoczne są białe kwadratowe miski z różnymi rodzajami zielonych liściastych warzyw, takich jak sałata rzymska, szpinak czy jarmuż. Poniżej znajdują się miski z pokrojonym kurczakiem, czarnymi oliwkami, brokułami, pokrojonymi pomidorami i brukselką.
Gastronomia

Sodexo Polska przekazało potrzebującym 3 tony żywności

4 lipca, 2025
Obraz przedstawia dwie miski z jasno różowym chłodnikiem litewskim, widziane z góry. Zupa jest ozdobiona plasterkami rzodkiewki, małymi kawałkami grzanek lub pieczywa, kropkami białego sosu (np. śmietany) oraz posypana płatkami chili i świeżymi ziołami. Miski stoją na jasnym, marmurowym blacie.
Gastronomia

Chłodnik litewski – must-have letniego menu

3 lipca, 2025
Obraz przedstawia stół wypełniony różnorodnymi, zdrowymi posiłkami typu "comfort food", idealnymi na upały, oraz świeżymi kwiatami. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczne są dwa czarne pojemniki z gotowymi daniami: jeden z kawałkiem pieczonego łososia na puree ziemniaczanym i warzywami, a drugi z warzywnym curry lub potrawką z kawałkami tofu, marchewką, rzodkiewką i burakami.
Gastronomia

Comfort food na upały – 6 pomysłów na dania w letnim menu

2 lipca, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?