HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Recenzje restauracji – jak zachęcić klientów, by zostawiali ich więcej?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Gastronomia

Recenzje restauracji – jak zachęcić klientów, by zostawiali ich więcej?

Opublikowano 30 lipca, 2024
Udostępnij
Opinie restauracji
UDOSTĘPNIJ

Niemal 90% konsumentów przyznaje, że opinie online mają ogromny wpływ na ich decyzje zakupowe. Wysoka średnia ocen Twojej restauracji może zadecydować o konkurencyjności na rynku. Jak jednak zebrać wystarczającą liczbę wysokich ocen, by zyskać na wiarygodności i zdobyć zaufanie klientów? Poznaj sprawdzone strategie pozyskiwania recenzji restauracji!

Spis treści
Recenzje restauracji a wybory klientówGdzie zbierać recenzje?Jak zachęcić klientów do zostawiania recenzji?Proś o recenzje bezpośrednioUłatw dostęp do platform recenzenckichOdpowiadaj na recenzjeWykorzystaj programy lojalnościoweOrganizuj eventy specjalneDostosuj podejście do klientów

Recenzje restauracji a wybory klientów

Czy to się komuś podoba, czy nie – żyjemy w erze cyfrowej transformacji. Dziś podejmujemy decyzje konsumenckie na podstawie informacji znalezionych w sieci: ocen, recenzji, poleceń i przestróg.

Baner poziomy w środku wpisu

Według badania The Importance Of Online Customer Reviews przeprowadzonego przez Invesp, aż 90% konsumentów przyznaje, że podejmuje decyzje konsumenckie, kierując się opiniami online. Z kolei 88% ankietowanych twierdzi, że ufa recenzjom internetowym tak samo jak osobistym poleceniom.

Mówiąc wprost – recenzje online z dużym prawdopodobieństwem wpływają bezpośrednio na to, czy klienci zdecydują się zjeść u Ciebie, czy przejdą do konkurencji. Dobra wiadomość jest taka, że masz wpływ na to, jakie opinie pojawiają się w Internecie.

Zdobycie zaufania i entuzjazmu klientów do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami nie musi być trudne, a odpowiednie strategie mogą sprawić, że opinie staną się Twoim nieocenionym narzędziem marketingowym.

Gdzie zbierać recenzje?

Na pewno warto postawić na sprawdzone platformy, takie jak Google Reviews i TripAdvisor. Google to podstaw – każdy, kto szuka restauracji w okolicy, zapewne najpierw trafi na Twoje recenzje właśnie tam, w wyszukiwarce czy na mapach.

TripAdvisor to z kolei mekka dla podróżujących, którzy szukają miejsc polecanych przez innych. Nie zapomnij też o Facebooku, gdzie społeczność lokalna i znajomi mogą łatwo dzielić się swoimi opiniami.

A może chcesz iść o krok dalej i trafić do odbiorców popularnych influencerów kulinarnych? Zaproszenie znanego blogera czy vlogera na degustację to doskonały sposób na zdobycie bardziej szczegółowej recenzji, która może trafić do szerokiego grona odbiorców.

Oczywiście to niesie za sobą pewne ryzyko — musisz być pewien, że to, co oferujesz, jest naprawdę wysokiej jakości. Jednak nic tak nie motywuje do wysiłku, jak wiedza, że ktoś może szczegółowo opisać każdy element swojego posiłku i doświadczenia w Twojej restauracji.

Jak zachęcić klientów do zostawiania recenzji?

Każda pozytywna opinia to nie tylko potwierdzenie jakości Twoich usług, ale również większa szansa na zdobycie nowych klientów. Każda negatywna oznacza ryzyko utraty klienta.

Recenzje to potężne narzędzie marketingowe – zadbaj o to, by było ich jak najwięcej i by były jak najlepsze. Poznaj sprawdzone strategie, dzięki którym zwiększysz liczbę swoich ocen online.

Proś o recenzje bezpośrednio

Zadziwiające jest, jak często klienci chętnie wyrażają swoje zdanie, gdy tylko o to poprosisz. Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Bezpośredni kontakt z gościem podczas płatności to idealny moment, aby poprosić o pozostawienie recenzji. Twój personel powinien zrobić to subtelnie – nachalne namawianie przyniesie odwrotny skutek. 

Jeśli wolisz mniej bezpośredni sposób, dołącz do rachunku kartę z podziękowaniami za wizytę i prośbą o zostawienie recenzji. Klient nie poczuje się zanadto nagabywany, a Ty zwiększysz szansę na kolejną pozytywną recenzję.

Ułatw dostęp do platform recenzenckich

Chcesz więcej recenzji? Pomóż klientom łatwiej je zostawić. Rozmieść QR kody w miejscach, które na pewno zwrócą uwagę – na stolikach czy w menu. Dzięki temu, skanując kod, goście szybko przejdą do formularza recenzji. Nie zapominaj też o regularnym przypominaniu o recenzjach w newsletterach, jeśli prowadzisz ich wysyłkę – dołączaj linki bezpośrednio do profilu Twojej restauracji na popularnych platformach, zachęcając do dzielenia się opiniami.

Odpowiadaj na recenzje

Pokaż, że każda opinia ma dla Ciebie znaczenie. Dziękuj za pozytywne komentarze, zapraszając gości do ponownych odwiedzin. A gdy pojawi się krytyka? Nie ignoruj jej. Oferuj rozwiązania i pokaż, że jesteś gotów się poprawić. Takie osobiste podejście może nawet przekonać niezadowolonego klienta do zmiany zdania.

Wykorzystaj programy lojalnościowe

Zachęcaj do zostawiania recenzji poprzez programy lojalnościowe. Możesz oferować rabaty lub darmowe dodatki do następnego zamówienia jako podziękowanie za recenzję. Co więcej, organizowanie konkursów z nagrodami dla osób, które podzielą się swoją opinią, również świetnie motywuje do aktywności.

Organizuj eventy specjalne

Specjalne wydarzenia, jak noce tematyczne czy degustacje, to doskonała okazja do zbierania recenzji. Podczas eventu zachęcaj uczestników do dzielenia się swoimi wrażeniami online. Udostępniaj im także atrakcyjne materiały, jak zdjęcia potraw, które mogą dołączyć do swoich recenzji, aby były bardziej przekonujące i obrazowe dla innych.

Dostosuj podejście do klientów

Znaj swoją klientelę i dostosuj sposób zachęcania do nich. Do młodszego pokolenia łatwiej dotrzesz poprzez media społecznościowe, jak Instagram, Facebook czy TikTok. Starsi klienci mogą preferować bardziej tradycyjne platformy, jak wspomniane wcześniej TripAdvisor czy Google. Wszystko zależy od tego, kogo najczęściej gościsz w swoim lokalu.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: gastronomia, lokalny biznes, marketing, online, opinie, restauracja, SEO
marketing 22 lipca, 2024 30 lipca, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Zuchiolo Zucchiolo – mówią o nim wszyscy! Co wiemy o nowym warzywie?
Natępny dinner in the sky Dinner in the Sky w Trójmieście. Kolejna podniebna uczta nadchodzi
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Pionowa boczna

Czytaj więcej podobnych

tAPP Gastro dla małych gastronomii. Rewolucja w zarządzaniu zamówieniami i rezerwacjami
Gastronomia

tAPP Gastro dla małych gastronomii. Rewolucja w zarządzaniu zamówieniami i rezerwacjami

12 maja, 2025
Mionetto Spritz - esencja aperitivo
Gastronomia

Mionetto Spritz – esencja aperitivo

8 maja, 2025
HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli
GastronomiaHorecaHotele

HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli

8 maja, 2025
Marnowanie żywności to problem nie tylko od święta. Jak z nim walczyć? 
Horeca

Marnowanie żywności to problem nie tylko od święta. Jak z nim walczyć? 

7 maja, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?