Materiał partnera
Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów, który odbył się 7 października okazał się rekordowym pod względem frekwencji. Obfitował też w nowe, ciekawe atrakcje. Byliśmy świadkami prapremiery cyklu filmowego „Szefem być” i wręczenia nagrody Luminarza gastronomii. Po raz pierwszy przez całe wydarzenie pracowało studio podcastowe, w którym wywiadów udzielali zarówno młodzi kucharze jak ich starsi, opiniotwórczy koledzy.
Nagroda Luminarza wręczona
Po raz pierwszy w historii kongresu szefowie kuchni zostali uhonorowani statuetką Luminarza za wkład w rozwój branży gastronomicznej. Wyróżnienie to otrzymali bohaterowie cyklu filmowego „Szefem być”: Ernest Jagodziński, Jarek Walczyk, Jarek Uściński, Robert Sowa, Adam Chrząstowski i Robert Trzópek. Wręczyli je zaś przedstawiciele firm Winterhalter i Dora Metal oraz Raportu Restauratora,, które są partnerami produkcji, a także przedstawiciele Wydawnictwa Gospodarczego, magazynu Restaurant Management i firmy Fine Dine.

Premiera cyklu filmowego „Szefem być”
Wyróżnionych szefów kuchni można było zobaczyć na ekranie o prawie kinowych wymiarach 4m x 8m, na którym odbył się prapremierowy pokaz cyklu filmowego „Szefem być”. Zarówno produkcji jak premierze towarzyszyło dużo emocji. Sześciu bohaterów filmu wróciło razem z ekipą filmową do czasów młodości, przy tej okazji podzielili się też swoimi zdjęciami z tego okresu. Co istotne, zdecydowali się mówić otwarcie nie tylko o sukcesach, ale także trudnych chwilach zwątpienia i porażkach. Projekt jest niezwykłą podróżą, która pomaga zrozumieć, którędy prowadzi droga do doskonałości, choć nie daje odpowiedzi, jak osiągnąć jej szczyt. Cykl jest już dostępny na stronie internetowej Kongresu – Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów.

Co jeszcze działo się na kongresowej scenie
Na kongresowej scenie z prelekcjami i pokazami wystąpili szefowie kuchni Adam Chrząstowski, Ernest Jagodziński i Karol Okrasa. Debaty potoczyły się zaś wokół tak gorących tematów jak wypalenie zawodowe branży gastronomicznej, wyzwania, które niosą ze sobą wielopokoleniowe zespoły w restauracjach i demokratyzacja opinii na temat lokali, w której prym wiodą influencerzy. Program merytoryczny zamknęło motywacyjne wystąpienie Jurka Owsiaka.
Patronatami medialnymi Kongres objęły Przegląd Gastronomiczny, Restaurant Management, Horeca Trends, Raport Restauratora, Przegląd Piekarski i Cukierniczy, Food Service, Papaja, Horeca Business Club, Restauracja, Portal Spożywczy, Poradnik Restauratora i Szef Kuchni.
