HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Sekret milionowych oszczędności i smaku – jak kawa z Rwandy może odmienić Twoją restaurację i przyszłość planety?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Gastronomia

Sekret milionowych oszczędności i smaku – jak kawa z Rwandy może odmienić Twoją restaurację i przyszłość planety?

Opublikowano 20 czerwca, 2025
Udostępnij
Grupa osób sortujących jaskrawoczerwone ziarna kawy na dużych, płaskich stołach suszących.
UDOSTĘPNIJ

Twoja filiżanka kawy to już nie tylko rytuał. W erze rosnących kosztów i ekologicznych wyzwań, jeden wybór może przynieść Twojemu biznesowi HoReCa realne zyski, zbudować prestiż i zadbać o wspólne jutro. Poznaj projekt, który łączy luksus smaku z misją.

Spis treści
PROEKO – dom pasywny jako biznesowa lekcja oszczędności dla HoReCaKawa Salvatti – twoja filozofia biznesu w filiżanceEkonomia w praktyce – prosty sposób na wsparcie i korzyści

Gastronomia HoReCa stoi dziś przed podwójnym wyzwaniem. Z jednej strony – nieustanna pogoń za smakiem, jakością i unikalnym doświadczeniem dla klienta. Z drugiej – coraz mocniej odczuwalna presja rosnących kosztów energii i nieuchronna konieczność dekarbonizacji, którą wkrótce narzuci nam ETS 2 i unijne dyrektywy. Czy można sprostać obu tym oczekiwaniom, a nawet na nich zyskać? Okazuje się, że odpowiedź może być zaskakująco prosta i pachnie… kawą. I to kawą niezwykłą.

Baner poziomy w środku wpisu

PROEKO – dom pasywny jako biznesowa lekcja oszczędności dla HoReCa

Wyobraź sobie budynek, który nie generuje gigantycznych rachunków za ogrzewanie. Który sam produkuje energię i oddycha czystym powietrzem. Taki właśnie jest dom pasywny – wzorzec przyszłości. Choć projekt PROEKO powstaje w gminie Żabia Wola jako modelowe budownictwo indywidualne, jego idea to uniwersalna lekcja dla każdego przedsiębiorcy z branży HoReCa.

PROEKO to „żywe laboratorium”, które przez najbliższe 5 lat będzie transparentnie publikować dane z audytu energetycznego, pokazując czarno na białym, jak minimalizować koszty eksploatacji i redukować emisję CO2. W czasach, gdy każdy restaurator i hotelarz szuka sposobu na obniżenie rachunków i optymalizację kosztów, to bezcenna wiedza. Projekt promuje najnowsze polskie technologie: od innowacyjnych systemów ścian 3E, przez dachy solarne Electrotile, rekuperację Wanas, po pompy ciepła Ekovo. Mało tego, w tle toczą się już rozmowy z PKO BP o preferencyjnych, zielonych kredytach dla podobnych inwestycji -sygnał, że rynek finansowy też widzi w tym przyszłość!

Jak podkreśla Grzegorz Napiórkowski, jeden z inicjatorów PROEKO, celem jest „łączenie Polaków pod jedną szczytną ideą” – ochroną środowiska. „Tworzymy platformę, na której każdy, komu leży na sercu czysta woda, czyste powietrze, może dołożyć swoją cegiełkę w powstanie pasywnego, wzorcowego domu”. Chodzi o budowanie świadomości proekologicznych rozwiązań w budownictwie indywidualnym, by wiedza o najnowszych technologiach była dostępna dla każdego przyszłego inwestora. 

Zastanawiasz się, jak Twój biznes może zaoszczędzić na energii? Odkryj sekrety PROEKO i zyskaj inspirację dla swojej gastronomii!

Kawa Salvatti – twoja filozofia biznesu w filiżance

Ale wróćmy do kawy. Jak ten ambitny projekt PROEKO łączy się z aromatycznym napojem, który każdego dnia serwujesz swoim gościom? Otóż, za projektem PROEKO stoi Pallotyńska Fundacja Salvatti.pl – organizacja z ponad 15-letnim doświadczeniem w niesieniu pomocy w najuboższych zakątkach świata. To właśnie oni, aby finansować swoje globalne misje i projekt PROEKO, importują z Rwandy ziarna wyjątkowej kawy speciality.

Mowa tu o 100% Arabice. Kawa, która trafia do Polski jest uprawiana w dziesięciu najżyźniejszych regionach Rwandy, m. in. w okolicach łańcucha górskiego Virunga, na glebach wulkanicznych nad jeziorem Kivu oraz w sąsiedztwie dzikiego parku Akagera. Koneserzy cenią ją za unikalny, przejrzysty smak. W zależności od regionu uprawy, smak kawy pobrzmiewa najrozmaitszymi nutami. Można w nim dostrzec czekoladę, orzechy, kardamon, czasami egzotyczne owoce, marcepan i pieczone kasztany.  Kawa Salvatti jest idealna  do parzenia alternatywnymi metodami przelewowymi, ale śmiało można ją przygotować w ekspresie ciśnieniowym. Możliwość zamówienia świeżo palonej kawy Salvatti  to standard, który spełnia najbardziej wyrafinowane oczekiwania profesjonalnych  kawiarni i restauracji.

To jest Twoja szansa, by odmienić oblicze swojego biznesu HoReCa. Oferując kawę horeca Salvatti, zyskujesz nie tylko produkt premium, który zachwyci podniebienia. Zyskujesz historię – opowieść o wspieraniu lokalnych społeczności w Rwandzie, o misji Fundacji Salvatti, o udziale w pionierskim projekcie ekologicznej gastronomii w Polsce. To buduje wizerunek Twojego lokalu jako miejsca odpowiedzialnego społecznie i świadomego ekologicznie, co doceniają dzisiejsi konsumenci, szukający zielonego biznesu HoReCa.

Rozległe rzędy ciemnoczerwonych ziaren kawy suszących się na podniesionych siatkach w słonecznym, górzystym krajobrazie, otoczonym zielonymi drzewami.

Ekonomia w praktyce – prosty sposób na wsparcie i korzyści

Istnieje bardzo prosty sposób wsparcia projektu PROEKO – zamów kawę Salvatti w sklepie fundacji. Aż 15 procent z zakupu zostanie przeznaczone na budowę ekologicznego domu pokazowego. Co więcej, Fundacja udzieli zamawiającemu stosownego upustu, jeśli w zamówieniu wpiszesz hasło PROEKO.

Jak podkreśla Grzegorz Napiórkowski, „projekt prawie nierealny bo koszt to około 2 mln zł, ale jak będą nas tysiące jak najbardziej wspólnie możemy wybudować ten wzór do naśladowania”. To właśnie ta wiara w siłę wspólnego działania jest motorem napędowym PROEKO. Pamiętajmy – „czyste środowisko powinniśmy zostawić naszym dzieciom i wnukom”.

Jak mawiał Konfucjusz: „Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku, ale żaden krok nie zaprowadzi Cię do celu, jeśli nie będziesz wiedzieć, co nim jest i dokąd idziesz. Bez strategii, misji i wizji działania, możesz, co najwyżej krążyć wokół bezludnej wyspy”. Projekt PROEKO to właśnie taka strategia – dla polskiego budownictwa i dla świadomego biznesu.


Wezwij swój biznes do działania!

Dołącz do inicjatywy, która łączy smak kawy z oszczędnościami i ekologicznym jutrem.

Chcesz zaoferować swoim klientom kawę z misją? Odwiedź sklep Fundacji Salvatti pod adresem https://www.sklep.salvatti.pl/  i zamawiając kawę, użyj hasła PROEKO. Nie tylko zyskasz wyjątkowy produkt dla swojej gastronomii, ale też dołożysz swoją cegiełkę w budowę przyszłości – dla planety i Twojego biznesu HoReCa!

Sprawdź, jak jedna filiżanka może zmienić więcej, niż myślisz!

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: gastronomia, HORECA, Salvatti
Pola Weinert 23 czerwca, 2025 20 czerwca, 2025
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Laptop na łóżku w hotelowym pokoju z lampką nocną w tle. Obrazek symbolizuje korzystanie ze strony hotelu. Strona hotelu – co robić, a czego unikać przy projektowaniu stron hotelu?
Natępny Dwóch młodych kucharzy w białych kitlach przygotowujących potrawy na stoisku podczas GASTRO & QUICK SERVICE RESTAURANT EXPO Gastro & Quick Service Restaurant Expo 2025 – druga edycja najważniejszych targów gastronomicznych w Polsce!
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Dwie osoby w odzieży medycznej, jedna z nich trzyma tablet, co może sugerować przeglądanie dokumentacji lub danych, na przykład dotyczących książeczki sanepidowskiej wymaganej w gastronomii.
Gastronomia

Książeczka sanepidowska w gastronomii – co musisz o niej wiedzieć?

9 lipca, 2025
Dotykowy terminal POS (Point of Sale) SumUp na ladzie kawiarni, wyświetlający menu kaw, deserów i napojów, z widocznym podsumowaniem zamówienia. Obok terminala znajduje się czytnik kart płatniczych. W tle widoczne są szklane butelki z wodą. Obraz przedstawia nowoczesne zarządzanie HoReCa za pomocą technologii.
Marketing Horeca

Zarządzanie HoReCa – 5 narzędzi, które usprawnią Twoją pracę

8 lipca, 2025
Osoba trzymająca smartfon z otwartą aplikacją do zamawiania jedzenia online, wyświetlającą menu McDonald's. W tle widoczny jest laptop z otwartą stroną internetową, prawdopodobnie również służącą do zamawiania jedzenia.
Gastronomia

Najlepsze aplikacje do zamawiania jedzenia online – którą wybrać do współpracy?

7 lipca, 2025
Obraz przedstawia duży stół bufetowy, na którym w wielu misach i czarnych, okrągłych tacach ułożone są różnorodne, świeże składniki do sałatek. W górnej części widoczne są białe kwadratowe miski z różnymi rodzajami zielonych liściastych warzyw, takich jak sałata rzymska, szpinak czy jarmuż. Poniżej znajdują się miski z pokrojonym kurczakiem, czarnymi oliwkami, brokułami, pokrojonymi pomidorami i brukselką.
Gastronomia

Sodexo Polska przekazało potrzebującym 3 tony żywności

4 lipca, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?