Informacja prasowa
Sodexo Polska, lider usług żywieniowych, zakończyło tegoroczną edycję Servathonu 2025 sukcesem – zebrano aż 3 tony pełnowartościowej żywności, która za pośrednictwem lokalnych banków żywności trafi do najbardziej potrzebujących. W akcję charytatywną zaangażowało się ponad 150 wolontariuszy z 25 punktów zbiórki w całej Polsce oraz 17 klientów i dwóch partnerów biznesowych z branży spożywczej.
Servathon jest częścią globalnej kampanii Stop Hunger, której celem jest ograniczenie niedożywienia i głodu na świecie. Realizowana co roku w kilkudziesięciu krajach, angażuje tysiące osób z całej organizacji oraz wiele firm partnerskich. Polska edycja ma już blisko 20-letnią tradycję. Tegoroczna zbiórka trwała dwa tygodnie – najpierw w jednostkach regionalnych w całym kraju, a następnie w warszawskiej centrali.
– Servathon pokazuje, jak ważna jest współpraca różnych środowisk. Dzięki zaangażowaniu pracowników, klientów i partnerów biznesowych w ciągu dekady wsparliśmy ponad 130 tys. osób. To dowód, że odpowiedzialność społeczna może łączyć ludzi wokół wspólnego celu. Cieszy nas, że nawet w dynamicznym otoczeniu rynkowym znajdujemy czas i przestrzeń na działania, które wykraczają poza standardowe relacje komercyjne – mówi Izabela Mendelowska, Communications, Brand & Marketing Director, Sodexo Polska.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w 2023 roku 6,6 proc. polskich gospodarstw domowych żyło w skrajnym ubóstwie. Opublikowany w ubiegłym roku „Raport o biedzie” Szlachetnej Paczki, by lepiej zobrazować skalę problemu, posługuje się metaforą Biedańska – fikcyjnego miasta, w którym mieszkałyby wszystkie osoby żyjące w skrajnej nędzy. Liczyłoby ono niemal 2,5 miliona mieszkańców (więcej niż Warszawa), z czego ponad pół miliona stanowiłyby dzieci, a około 400 tysięcy seniorzy, którzy do dyspozycji mają średnio 29 zł dziennie. Choć to miasto nie istnieje na polskiej mapie, to skala ubóstwa – którą ilustruje – jest całkowicie realna.
– Różnorodność i włączanie to nie tylko wartości, którymi kierujemy się w miejscu pracy, ale także w naszym podejściu do społeczności. Nie możemy budować równego świata, ignorując fakt, że miliony ludzi w Polsce borykają się z głodem lub niedożywieniem. Servathon to nasz sposób na zmniejszanie tej nierówności – dodaje Izabela Mendelowska, Communications, Brand & Marketing Director, Sodexo Polska.
Globalnie, w 2024 roku Sodexo Stop Hunger Foundation wsparła 239 organizacji, przekazując ponad 2,1 mln dolarów na walkę z głodem, edukację żywieniową i lokalne programy przeciwdziałania ubóstwu. W Polsce – tak jak na całym świecie – kluczową rolę odgrywają wolontariusze, którzy inicjują zbiórki, budują relacje z lokalnymi NGO i angażują społeczności w działania pomocowe.
O Sodexo
Założona w 1966 roku w Marsylii przez Pierre’a Bellona, firma Sodexo jest światowym liderem w dziedzinie dostarczania zrównoważonych usług żywieniowych i cennych doświadczeń w każdym momencie życia: pracy, leczenia, nauki i zabawy.
Grupa Sodexo charakteryzuje się niezależnością i wciąż pozostaje w rękach rodziny, która dała początek całemu przedsiębiorstwu. Firmę wyróżnia zrównoważony model biznesowy i portfolio serwisów. Oferuje przede wszystkim usługi gastronomiczne oraz usługi zarządzania nieruchomościami kierując się dwoma celami: poprawą jakości życia pracowników oraz wywieranie pozytywnego wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego w krajach, w których działa spółka. Firma uważa, że rozwój i zaangażowanie społeczne idą w parze. Celem Sodexo jest tworzenie lepszej codzienności dla każdego, aby budować lepsze życie dla wszystkich.
Firma Sodexo jest notowana w indeksach: CAC Next 20, CAC 40 ESG, CAC SBT 1.5, FTSE 4 Good i DJSI.
Więcej informacji na: sodexo.com
W Polsce Sodexo od ponad 30 lat jest liderem w dziedzinie kompleksowej obsługi nieruchomości i największą firmą FM o zasięgu ogólnopolskim. Usługi Integrated Facility Management (IFM) świadczy w ponad 200 obiektach. Prowadzi ponad 40 restauracji pracowniczych. Wspiera firmy w zarządzaniu miejscem pracy i tworzeniu bezpiecznej przestrzeni dla pracowników w obiekcie klienta. W portfolio stałych klientów ma wiele ikonicznych brandów z branż m.in.: przemysłowej, FMCG, farmaceutycznej i technologicznej.Więcej informacji na: sodexo.pl i eatbysodexo.pl