Majówka już za nami. Gdy goście odnajdują się w codzienności po przedłużonym weekendzie, zakopiańscy hotelarze robią biznesowe podsumowania. Podczas długiego weekendu majowego Zakopane przeżywało prawdziwe oblężenie turystów, co przyniosło duże zyski przede wszystkim dla branży gastronomicznej, handlowej i usługowej, choć hotele również cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Zajęte hotele i kwatery prywatne
Zakopiańskie hotele i kwatery prywatne mogły pochwalić się imponującą frekwencją.
Jak podaje Tatrzańska Izba Gospodarcza, około 90% dostępnych miejsc noclegowych było zajętych – zarówno w luksusowych hotelach, jak i w bardziej kameralnych kwaterach prywatnych.
Turyści najczęściej decydowali się na hotele o wyższym standardzie, ale również prywatne kwatery zapełniały się błyskawicznie tuż przed weekendem oraz w jego trakcie.
Branża gastronomiczna, handlowa i usługowa głównymi beneficjentami
Chociaż hotelarze odnotowali znaczną ilość gości, to największymi beneficjentami okazały się lokalne restauracje, sklepy i firmy usługowe.
Jak powiedział PAP Karol Wagner z TIG, duża część turystów przyjechała do Zakopanego na jeden dzień, szczególnie mieszkańcy Małopolski i Słowacy – ci goście chętnie korzystali z oferty lokalnych restauracji i sklepów.
Tłumy na tatrzańskich szlakach
Wielu turystów skorzystało z pięknej pogody, aby wybrać się na piesze wędrówki po tatrzańskich dolinach. Szczególnie popularne były szlaki prowadzące do Morskiego Oka oraz doliny Kościeliskiej, Chochołowskiej i Strążyskiej, gdzie można było zauważyć długie kolejki chętnych do wstępu. Pogoda sprzyjała wędrówkom, ponieważ przez cały weekend utrzymywała się słoneczna i ciepła aura.
Podsumowanie weekendu majowego
Majówka w Zakopanem przyniosła wzmożony ruch turystyczny, który korzystnie wpłynął na większość sektorów lokalnej gospodarki.
„Statystyki na tydzień przed weekendem mówiły o zajętości miejsc noclegowych na poziomie 70 proc., ale kolejne rezerwacje wpadły tuż przed majówką lub w trakcie długiego weekendu. Najczęściej były rezerwowane pobyty trzydniowe” – podkreśla Wagner.
Weekend majowy w Zakopanem stał się więc sukcesem zarówno dla turystów, jak i dla przedsiębiorców, co zapowiada dobrą kondycję turystyczną na nadchodzące miesiące.