HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Zamiast kwiatów – rezerwacja. Tak zmienia się Dzień Matki
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Gastronomia

Zamiast kwiatów – rezerwacja. Tak zmienia się Dzień Matki

Opublikowano 26 maja, 2025
Udostępnij
dzien matki
UDOSTĘPNIJ

Informacja prasowa

Spis treści
Nowy sposób, by wyrazić uczuciaDoświadczenia ważniejsze niż rzeczyRestauracja jako nowa przestrzeń bliskości

Święto wszystkich mam jeszcze niedawno oznaczało bukiet kwiatów, kartkę z życzeniami i kawałek ciasta podany przy kuchennym stole. Dziś coraz więcej dorosłych dzieci wybiera inny sposób świętowania. Zamiast prezentu, którym coraz trudniej zaskoczyć, wybierają doświadczenia, które zapiszą się w sercu na długo, proponując mamie coś znacznie cenniejszego – czas, uwagę i miejsce honorowe przy stole.

Baner poziomy w środku wpisu

Ten pozornie prosty gest niesie ze sobą jednak coś znacznie głębszego. Nie chodzi bowiem tylko o wspólny posiłek, ale o zmianę perspektywy – tym razem to nie mama gotuje, a dla niej przygotowywany jest wykwintny posiłek. W spokoju, w otoczeniu piękna, w jej ulubionej restauracji i bez pośpiechu. Dziś to ona jest najważniejsza, a my w ten sposób dziękujemy za wszystkie domowe obiady, w które wkładała całe serce.

Nowy sposób, by wyrazić uczucia

Zmienia się nie tylko forma, ale i znaczenie tych chwil. Dzień Matki nie jest już jedynie uroczystym przystankiem w kalendarzu. Staje się zapisem dojrzałej, partnerskiej relacji – często pełnej wzruszeń, których nie da się wypowiedzieć wprost.

– To właśnie dlatego restauracja staje się tak ważnym miejscem. Tu łatwiej powiedzieć „dziękuję”, nawet jeśli mówi to za nas idealnie dobrane wino, ciepło światła i wybór wykwintnych dań, których nie trzeba gotować samemu – mówi Mariusz Piórkowski, współzałożyciel i prezes platformy rezerwacyjnej MojStolik.pl.

Restauracja stała się dziś nie tyle miejscem, ile scenografią emocji – i widać to w liczbach. W niedzielę 26 maja 2024 roku, czyli w sam Dzień Matki, użytkownicy serwisu MojStolik.pl złożyli 4331 rezerwacji dla niemal 18 800 osób. Tydzień wcześniej było ich 2633 dla niespełna 12 tysięcy.

– Wzrost o ponad 60 procent jasno pokazuje, że kolacja dla mamy stała się czymś więcej niż tylko modą. To nowy język wyrażania miłości i troski – zaznacza Piórkowski.

Jeszcze lepiej widać skalę zmiany, gdy porówna się te dane z 2023 rokiem, wówczas w Dzień Matki zanotowano 2840 rezerwacji dla 10 998 osób. W ciągu zaledwie roku liczba rezerwacji wzrosła o ponad 50 procent, a liczba gości aż o 70 proc. W tym samym czasie proporcja osób przypadających na rezerwację pozostała niemal niezmienna. To nie szybki obiad we dwoje. To spotkania rodzinne, często wielopokoleniowe. Tata, dzieci, wnuki – wszyscy chcą być obecni w tej jednej, ważnej chwili, która celebruje rolę mamy.

Rezerwacja nie jest już więc kwestią wygody. Staje się rytuałem, który planuje się z wyprzedzeniem, aby to spotkanie było wyjątkowe i niezapomniane.

Doświadczenia ważniejsze niż rzeczy

Zmiana w podejściu do Dnia Matki to także efekt przesycenia rzeczami materialnymi. W świecie, w którym niemal wszystko jest w zasięgu ręki, coraz chętniej wracamy do tego, co naprawdę bezcenne – chwil, które tworzą wspomnienia. Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” z 2024 roku, aż 39 procent Polaków deklaruje, że woli wydawać pieniądze na doświadczenia niż na rzeczy. Coraz więcej osób nie chce już mieć – chce być. A potem pamiętać.

– Restauracyjni goście oczekują dziś nie tylko dobrego jedzenia i miłej obsługi, ale przeżycia zaprojektowanego z myślą o nich – mówi Piórkowski. – Dlatego tak ważne staje się dziś personalizowanie emocji, rytuałów, drobnych gestów przy stole. To właśnie daje restauracjom przewagę konkurencyjną, gdy potrafią zamienić kolację w coś, co pamięta się latami – dodaje.

Restauracja jako nowa przestrzeń bliskości

Zmiana jest więc oczywista. Dziś to już nie mamy zapraszają nas do stołu. Teraz to my je zapraszamy i to właśnie sprawia, że ten rytuał nabiera niezwykle ważnego znaczenia.

– Wielu z nas, a już z pewnością nasze mamy, w pamięci wciąż przechowuje tamte lata, w których nie mogły sobie na to pozwolić, bo to one odpowiedzialne były za to, co znalazło się na stole. Dzień Matki w restauracji to więc nie sezonowa moda. To nowy rytuał pokolenia, które nauczyło się mówić „kocham cię” inaczej – przez gest, czas, przez świadome docenienie miłości, która nigdy niczego nie oczekiwała w zamian. A jeśli coś zostaje z nami na zawsze, to właśnie takie wieczory i ponadczasowe wspomnienia – podsumowuje Mariusz Piórkowski.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

TAGGED: biznes, gastronomia, marketing, MojStolik.pl, restauracje
Pola Weinert 28 maja, 2025 26 maja, 2025
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Słodki stół na Dzień Dziecka Słodki stół na Dzień Dziecka – jak zaplanować kreatywny candy bar w hotelu lub restauracji?
Natępny Pakiety pobytowe na Dzień Dziecka Pakiety pobytowe na Dzień Dziecka. Oferta last minute na weekend dla rodzin z dziećmi 
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Pionowa boczna

Czytaj więcej podobnych

Barback – czy potrzebny Ci pomocnik barmana?
Gastronomia

Barback – czy potrzebny Ci pomocnik barmana?

13 czerwca, 2025
Strefa zabaw w restauracji
Gastronomia

Strefa zabaw w restauracji – jak zorganizować kącik zabaw dla dzieci?

12 czerwca, 2025
Ekologiczne certyfikaty i normy w gastronomii
Gastronomia

Ekologiczne certyfikaty i normy w gastronomii. Jak dostosować ofertę do wymogów rynku?

11 czerwca, 2025
Henkell Freixenet Polska
Gastronomia

Henkell Freixenet Polska świętuje 35 lat na polskim rynku

10 czerwca, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?