Zapach świeżo smażonego, pikantnego kurczaka, który unosi się w lokalu KFC, to dla wielu nieodłączny element wizyty w tej popularnej sieci fast food. A gdyby tak można było… zabrać ten aromat ze sobą? KFC wychodzi naprzeciw osobliwym gustom i wypuszcza na rynek perfumy „No 11 Eau de BBQ” – specjalnie dla fanów ich słynnego sosu BBQ!
Frezja, piżmo…? Nie – sos BBQ
KFC jest znane z innowacyjnych rozwiązań, które mają przyciągnąć klientów – od nowości w menu po niecodzienne gadżety.
Tym razem KFC postanowiło uderzyć w zmysły, ale nie smaku – zapachu. Popularna sieć fast food wypuściła na rynek 7 maja 2024 r. perfumy o dumnej nazwie „No 11 Eau de BBQ”, które skrywają w sobie nutę dymu drewna i węgla – wydawać by się mogło, w sam raz na właśnie rozpoczęty sezon grillowy.
Zapach z pozytywnym przekazem
Ten limitowany zapach dostępny jest w sklepie internetowym KFC, który obsługuje rynek Wielkiej Brytanii i Irlandii. Ich cena to 11 funtów za flakonik o pojemności 100 ml.
KFC postanowiło połączyć wprowadzenie nowego produktu z działalnością charytatywną. Część przychodów uzyskanych ze sprzedaży perfum zostanie przekazana na wsparcie lokalnych organizacji pozarządowych i innych instytucji.
Marketingowy majstersztyk?
Inicjatywa KFC może wydawać się niecodzienna, ale jest doskonałym przykładem na, jak szerokie pole do zagospodarowania nadal stoi przed marketerami.
Aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku, warto oferować coś więcej niż tylko jedzenie. W tym przypadku KFC postawiło na możliwość zabrania ze sobą ulubionego zapachu fast fooda, gdziekolwiek się jest.