Prowadzisz hotel? Banery, ulotki czy reklama w gazecie – to sposoby promocji hoteli, które jeszcze niedawno zapewniały wysoki zwrot z inwestycji. Dziś to już za mało! Aby wpłynąć pozytywnie na rozpoznawalność hotelu, zbudować jego renomę i zwiększyć liczbę gości, musisz stworzyć przemyślaną strategię promocji w Internecie. Sprawdź, jak skutecznie promować hotel w Internecie i zbuduj stabilny biznes w branży hotelarskiej.
5 sposobów, jak skutecznie promować hotel w Internecie
SEO dla hoteli
Posiadanie strony internetowej to absolutna podstawa. Powinna zawierać pełen zakres usług, cennik, galerie ze zdjęciami, mapkę z dojazdem, a najlepiej też internetowy system rezerwacji. Jednak samo stworzenie witryny to zdecydowanie za mało. Pozycjonowanie strony internetowej hotelu to skuteczny sposób promocji.
Jak reklamować hotel w Internecie przez SEO?
- Wykonaj audyt SEO.
- Przeanalizuj konkurencję.
- Wybierz słowa kluczowe, które zapewnią największe korzyści.
- Zoptymalizuj i dodaj treści na stronie.
- Wykonaj optymalizację techniczną na stronie – m.in. popraw szybkość ładowania się strony, stwórz mapę strony, dodaj meta tagi i stwórz przekierowania.
Zwróć szczególną uwagę na pozycjonowanie lokalne, aby dotrzeć do klientów poszukujących noclegu w Twojej okolicy. Wybierz słowa kluczowe z nazwą regionu, miasta czy dzielnicy, a także takie związane z atrakcjami turystycznymi w okolicy hotelu. Stwórz profil hotelu w Profilu Firm w Google i zachęć gości do pozostawienia tam opinii, aby wesprzeć lokalne SEO hotelu.
Płatna reklama Google Ads dla branży hotelarskiej
Reklama w Google Ads to doskonałe narzędzie do promowania hotelu. Zacznij docierać do różnych grup docelowych, zwiększ widoczność w sieci i zyskaj wzrost konwersji od razu po uruchomieniu kampanii – zanim jeszcze pozycjonowanie strony internetowej hotelu zacznie przynosić profity.
Jakie rodzaje reklam Google Ads warto wybrać dla branży hotelarskiej?
- Reklama w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej Google
- Remarketing
- Reklama video
- Reklama lokalna Google Ads
Moc mediów społecznościowych w branży hotelarskiej
Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do budowania relacji z klientami oraz do promocji hotelu. Jakie Social Media w branży hotelarskiej zapewnią największe korzyści? Zdecydowanie Facebook i Instagram, ale jeśli nie boisz się eksperymentów, sprawdź potencjał jednego z najmodniejszych obecnie portali społecznościowych, czyli TikToka.
Jakie treści warto dodawać do Social Mediów hotelu?
- Dodawaj zdjęcia i wideo przedstawiające hotel z zewnątrz oraz wewnątrz. Postaraj się pokazać, jak prezentują się pokoje hotelowe, lobby, restauracja hotelowa.
- Dziel się informacjami na temat wydarzeń organizowanych w hotelu, takich jak konferencje branżowe, koncerty czy degustacje. Organizujesz też wesela i inne uroczystości rodzinne? Koniecznie podziel się zdjęciami z tych wydarzeń, aby zachęcić kolejnych klientów do tego, żeby również zorganizowali przyjęcie w Twoim hotelu.
- Stwórz poradniki, jak zorganizować wakacje w zależności od grupy docelowej. Pokaż, jakie atrakcje czekają na gości w okolicy. Podziel się cennymi wskazówkami, jakie restauracje i miejsca warto odwiedzić.
- Informuj o promocjach i ofertach specjalnych dla obserwujących profil hotelu.
Ogromny potencjał marketingowy jest także w płatnych kampaniach, czyli w Facebook Ads i Instagram Ads. Dzięki tym metodom możesz szybko i efektywnie wypromować hotel. Do wyboru masz całkiem sporo możliwości – reklamę video, rolki, karuzele czy Insta Stories.
Współpraca z blogerami i influencerami
Jak skutecznie promować hotel w Internecie? Rozpocznij współpracę z blogerami podróżniczymi i influencerami. Zaproś popularnego influencera, który gromadzi społeczność skupioną wokół podróżowania, aby podzielił się w swoich Social Mediach wrażeniami na temat pobytu w Twoim hotelu. To świetny sposób na błyskawiczny wzrost obłożenia pokoi.
Content marketing dla hoteli
Tworzenie wartościowych treści, czyli content marketing to kolejny skuteczny sposób promocji hotelu w Internecie. Zainwestuj w tworzenie interesujących artykułów na blogu, poradników podróżniczych czy inspirujących materiałów wideo. Dzięki temu przyciągniesz uwagę potencjalnych gości i staniesz się liderem w branży hotelarskiej w swojej okolicy. Pisz językiem korzyści i pamiętaj o udostępnianiu swoich treści w mediach społecznościowych czy też na stronie internetowej hotelu.
Teraz już wiesz, jak skutecznie promować hotel w Internecie. Wykorzystaj opisane strategie i zwiększ rozpoznawalność swojego hotelu.