Jak zwiększyć zyski i nie martwić się o obłożenie w hotelu? Rozwiązaniem może być wdrożenie systemu bookingowego na stronie internetowej hotelu. To sposób na zwiększenie liczby rezerwacji bez płacenia prowizji. Poznaj 5 wskazówek, jak skutecznie zwiększyć liczbę rezerwacji w hotelu i przestać martwić się o obłożenie.
5 sposobów, jak zwiększyć liczbę rezerwacji w hotelu
Intuicyjny i przejrzysty system rezerwacji
Kluczowym elementem, który pozwala na zwiększenie liczby rezerwacji w hotelu, jest zapewnienie gościom intuicyjnego i przejrzystego systemu rezerwacji. Proces bookowania musi być prosty i szybki, a jednocześnie umożliwiać wykupienie miejsca noclegowego, pakietu pobytów czy też voucherów na prezent.
Oto kilka sekretów skutecznych systemów rezerwacyjnych:
- intuicyjna nawigacja, która umożliwia gościom szybkie znalezienie potrzebnych informacji;
- zastosowanie dynamiki cenowej według ustalonej reguły, np. rezerwacja noclegu w weekendy będzie droższa;
- przejrzyste koszty, które pozwalają uniknąć niezadowolenia klientów;
- zastosowanie rabatów procentowych dla klientów powracających;
- sprzedaż produktów lub usług dodatkowych np. miejsce parkingowe, zabiegi SPA itp.;
- płatność kartą, szybkim przelewem czy BLIK-iem;
- bezzwrotne zaliczki.
Widoczność hotelu w Internecie
Sama strona internetowa z systemem rezerwacji w 90% nie przyczyni się do tego, że liczba rezerwacji w hotelu poszybuje w górę. Podstawą jest marketing internetowy, który sprawi, że strona hotelu stanie się widoczna w Internecie. Od czego zacząć? Na pewno pierwszym krokiem powinien być audyt SEO i optymalizacja strony hotelu. Kolejnym krokiem może być stworzenie strategii SEO z wykorzystaniem dopasowanych słów kluczowych (głównie lokalnych) i link buildingiem. W ten sposób potencjalni goście hotelowi znajdą hotel w wyszukiwarce Google.
Jednak nie tylko ruch organiczny zapewni wzrost widoczności hotelu, równie skuteczne będą kampanie Google Ads. Ich zaletą jest to, że przynoszą błyskawiczne efekty – w porównaniu do pozycjonowania strony.
Jak zwiększyć liczbę rezerwacji w hotelu i zasięg hotelu w Internecie? Oto kolejne metody:
- budowanie społeczności poprzez aktywność w Social Mediach – Facebook, Instagram, TikTok;
- płatne kampanie w mediach społecznościowych – Facebook Ads, TikTok Ads i YouTube Ads;
- e-mail marketing, informowanie o ofercie i promocjach w newsletterze;
- stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki firmy w Google.
Stwórz nowoczesną i szybką stronę internetową hotelu
Wielu klientów decyduje się na dokonywanie rezerwacji noclegów przez Internet. Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom i zaprojektuj nowoczesną stronę internetową.
Kluczowe jest to, aby strona www hotelu była responsywna (dopasowana do urządzeń mobilnych), bezpieczna (wyposażone w certyfikat SSL) i wczytywała się jak najszybciej.
Zadbaj też o czytelność informacji dotyczących dostępności pokoi, udogodnień oraz ceny. Duże znaczenie mają również zdjęcia na stronie – zaprezentuj wygląd pokoi, recepcji, hotelu z zewnątrz, udogodnień i restauracji. Dobrym pomysłem będzie stworzenie filmu reklamowego, który upewni potencjalnych klientów, że warto zarezerwować nocleg w hotelu.
Wdrożenie programu lojalnościowego hotelu
Programy lojalnościowe to skuteczna strategia budowania długofalowych relacji z gośćmi. Oferowanie korzyści, takich jak bezpłatne noclegi, dodatkowe udogodnienia rabaty czy ekskluzywne oferty to doby pomysł na to, jak zwiększyć liczbę rezerwacji w hotelu i zachęcić do powrotu do hotelu.
System lojalnościowy warto dopasować do sezonu i potrzeb gości. Konieczne jest regularne analizowanie opinii klientów oraz dostosowywanie oferty do bieżących potrzeb, aby zyskać pewność, że program lojalnościowy naprawdę działa.
Moc remarketingu
Remarketing, czyli ponowne docieranie do osób, które odwiedziły już stronę hotelu, ale nie dokonały rezerwacji. To kluczowa strategia, której celem jest zwiększanie konwersji. Wykorzystaj narzędzia takie jak Facebook Ads czy Google Ads, aby przypomnieć potencjalnym klientom o Twojej ofercie. Personalizowane reklamy dostosowane do zachowań użytkowników na stronie, mogą skutecznie przekonać do powrotu i dokonania rezerwacji.
Pamiętaj, że klienci rzadziej decydują się na dokonanie rezerwacji już po pierwszym poznaniu oferty hotelu. Potrzebne jest zastanowienie się, rozeznanie w ofertach konkurencji i porównanie korzyści oraz cen. Remarketing sprawia, że zwiększasz szansę na to, że potencjalny klient trafi na stronę hotelu ponownie i w końcu zdecyduje się wybrać Twoją ofertę.
Nawiąż współpracę z lokalnymi firmami
Współpraca z lokalnymi firmami może przynieść korzyści zarówno hotelowi, jak i lokalnym partnerom. Taka współpraca może przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności Twojego hotelu w oczach gości, zwłaszcza jeśli możesz zaoferować dodatkowe korzyści lub zniżki w ramach partnerstwa.
Budowanie relacji z lokalnymi firmami to nie tylko wzajemne wsparcie, ale także skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów. Dobrym sposobem na to, aby rozpocząć współpracę, jest branie udziału w targach branżowych np. turystycznych, ale też gastronomicznych. Poznasz tam właścicieli firm, z którymi warto rozpocząć korzystną dla obu stron współpracę.
Już podczas współpracy dobrym pomysłem będzie organizowanie wspólnych akcji promocyjnych czy wydarzeń, które przyciągną uwagę mieszkańców i turystów.
Koniecznie wypróbuj nasze sposoby na to, jak zwiększyć liczbę rezerwacji w hotelu, aby przestać martwić się o obłożenie obiektu noclegowego.