Akademia Inspiracji MAKRO deklaruje, że w 2024 roku planuje rozszerzyć ofertę produktów i warsztatów dla gastronomii z sektora HoReCa. Sprawdź, już teraz, na jaki zakres wsparcia możesz liczyć.
Plany MAKRO Polska na 2024 rok
Głównym założeniem marki MAKRO Polska w 2024 roku ma być nastawienie na hurt, a także umocnienie znaczenia marki własnej.
– Naszym celem jest ekspansja sieci ODIDO. Dążymy do otwierania 80 sklepów kwartalnie – wskazuje MAKRO Polska.
Marka planuje również dalszą digitalizację – w 2023 roku wprowadzono możliwość odbycia wirtualnego spaceru po placówce ODIDO i poznania oferty.
Ważnym strategicznie planem ma być również systematyczne poszerzanie obszarów wsparcia. Dlatego też na spore korzyści może liczyć sektor gastronomiczny. W 2023 roku zorganizowano prawie 250 warsztatów, w których wzięło udział blisko 2400 osób. W 2024 marka planuje jeszcze bardziej poszerzyć ofertę warsztatów kulinarnych i zwiększyć liczbę szkoleń. MAKRO Polska pragnie również kontynuować zapraszanie ekspertów do swojej Akademii Inspiracji MAKRO – w 2023 roku do grona trenerów dołączył Giancarlo Russo.
Trendy na 2024 rok wg MAKRO Polska
MAKRO Polska systematycznie poszerza asortyment marki własnej – dotychczas wprowadzono ponad 200 produktów. Zgodnie z prognozami marki w 2024 roku i w kolejnych latach wzrośnie znacznie produktów marek własnych. Powodem ma być wysoka inflacja, rosnące koszty, a przez to poszukiwanie przez klientów wysokiej jakości alternatyw w korzystnych cenach.
Jeśli chodzi o rady dla branży HoReCa, MAKRO Polska prognozuje, że w 2024 roku restauracje chętniej będą stawiały na skracanie menu. Mniejsza liczba potraw wpłynie pozytywnie nie tylko na oszczędność finansową, ale też na świeżość potraw oraz krótszy czas oczekiwania na zamówienia. Goście restauracyjni będą też chętniej poszukiwali w kartach menu dań regionalnych i sezonowych. Kuchnia polska, włoska i azjatycka podobnie jak w poprzednich latach będzie cieszyła się dużym uznaniem wśród klientów. Ze względu na zmniejszenie spożycia mięsa i rosnącą popularność kuchni roślinnej coraz częściej poszukiwane będą restauracje, oferujące dania wegetariańskie i wegańskie.
Kolejnymi ważnymi trendami według MAKRO Polska ma być digitalizacja i dbanie o zrównoważony rozwój w branży gastronomicznej – oszczędzanie wody i prądu oraz ograniczenie odpadów.