Prezenty czy nawet drobne upominki są kojarzone z czymś pozytywnym, nagrodą, docenieniem i nawiązywaniem przyjacielskich relacji. Podarunek dla gości hotelowych może pełnić dokładnie taką samą funkcję – pomagać w budowaniu trwałych relacji między gościem a hotelem oraz promować ofertę hotelową. Jakie prezenty dla gości hotelowych wybrać i kiedy je podarować, aby zyskać najwięcej korzyści? Sprawdźmy to!
Prezenty dla gości hotelowych – jakie wybrać?
Podarunki dla gości hotelowych mają uprzyjemnić pobyt, ale także pomagać w budowaniu relacji między hotelem a gośćmi. Podczas wyboru prezentów dla gości należy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów:
- Cel, jaki chcemy osiągnąć, obdarowując gościa prezentem.
- Emocje i doświadczenia, jakie chcemy wywołać.
- Metody, które sprawią, że prezent dla gościa hotelowego stanie się dla niego wartością.
- Wysokość budżetu przeznaczonego na zakup upominków.
Biorąc pod uwagę te 4 aspekty, warto wybrać takie prezenty, które podkreślą wyjątkową okazję. Upominki można podzielić na dwie kategorie – instrumentalne i ekspresywne. Podarunki instrumentalne są praktyczne, a więc pozwalają na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Dobrym przykładem może być czapka z daszkiem, jeśli na zewnątrz brakuje cienia i jest bardzo ciepło. Z kolei prezenty ekspresywne to upominki, które ukazują związek między gościem a hotelem oraz podkreślają wyjątkowość danej okazji. Doskonałym przykładem mogą być czekoladowe mikołajki z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia czy też czekoladowe serduszka z okazji Walentynek.
Co podarować gościom hotelowym?
Jaki prezent dla gości hotelowych warto wybrać? Najlepiej, jeśli zdecydujesz się na przedmiot, który sprawi przyjemność, będzie związany z obszarem, na którym znajduje się hotel, podkreśli brand i będzie dopasowany do budżetu hotelu.
Dobrym pomysłem będzie rozpoczęcie współpracy z lokalną firmą, która np. produkuje regionalne słodycze czy inne przysmaki. Goście hotelowi kochają produkty regionalne, bo to właśnie dzięki nim mogą poczuć atmosferę danego miejsca.
Wśród popularnych upominków dla gości hotelowych można wymienić – czekoladowe przysmaki, cukierki, peleryny przeciwdeszczowe, czapki z daszkiem, mydełka, lokalne przysmaki, kosmetyki, zawieszki do kluczy z logo i nazwą hotelu, sezonowe ręcznie wykonane ozdoby np. bombki na choinkę, kubki z nadrukiem itd.
Znajdź pomysł na prezent dla gości hotelowych, który będzie kreatywny, symboliczny i wzbudzi emocje.
Niespodzianki na urodziny, rocznicę czy święta – kiedy podarować prezent dla gości hotelowych?
Najlepszym rozwiązaniem będzie prezent niespodzianka dla gości. Z jakiej okazji warto podarować takie upominki? W dużych sieciach hoteli upominki mogą być oferowane gościom przez cały rok. Jednak dla mniejszych hoteli to mogłyby być zbyt wysokie koszty. Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie kilku okazji, kiedy goście otrzymają upominki. Pozytywnie oceniane są te upominki, które tworzą autentyczne doświadczenia, a nie są jedynie elementem kampanii marketingowej. Niespodzianki sprawiają, że goście hotelowi są mile zaskoczeni, ale też nie mają żadnych oczekiwań względem upominku. W takiej sytuacji podarunek staje się dodatkową wartością i formą podziękowania za wybór akurat tego obiektu hotelowego.
Przedstawiamy kilka okazji, kiedy warto podarować gościom hotelowym prezenty:
- Boże Narodzenie;
- Wielkanoc;
- urodziny czy rocznica ślubu;
- rocznica otwarcia hotelu;
- ogólnopolskie i międzynarodowe święta np. Dzień Matki, Dzień Dziecka czy Walentynki i Halloween.
Upominki powinny nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki, aby budowały pozytywne skojarzenia związane z hotelem.