HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2025 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Strój recepcjonisty w hotelu – hotelowy dress code
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Hotele

Strój recepcjonisty w hotelu – hotelowy dress code

Opublikowano 18 stycznia, 2024
Udostępnij
recepcjonista w hotelu
UDOSTĘPNIJ

Recepcja to wizytówka każdego hotelu, która odpowiada za dobre pierwsze wrażenie. Dlatego bardzo ważne jest to, aby zadbać o każde detal w tym także o strój recepcjonisty, Sprawdź, czym powinien wyróżniać się strój recepcjonisty i jakiego hotelowego dress code warto przestrzegać.

Spis treści
Jaki powinien być strój recepcjonisty w hotelu?Przykładowy strój recepcjonistkiPrzykładowy strój recepcjonistyUniwersalne zasady hotelowego dress codeJaki materiał na uniform recepcjonisty warto wybrać?Kolor stroju recepcjonisty w hotelu

Jaki powinien być strój recepcjonisty w hotelu?

Strój recepcjonisty lub recepcjonistki powinien być przede wszystkim zadbany, a także dopasowany do charakterystyki hotelu. Warto rozejrzeć się po lobby i określić styl, jaki panuje wewnątrz. Należy zastanowić się też, jacy goście odwiedzają najczęściej hotel. Pamiętaj, że uniform recepcjonisty w hotelu powinien być dopasowany również do gościa hotelowego. Zatem, jeśli Twoi gości wybierają najczęściej styl oficjalny, to tak samo powinni wyglądać pracownicy. Zazwyczaj jest to konieczne w luksusowych hotelach 4- i 5-gwiazdkowych czy też w obiektach skierowanych do klientów biznesowych. 

Baner poziomy w środku wpisu

Jeśli hotel odwiedzają turyści w luźnych, codziennych stylizacjach, oficjalny garnitur nie jest konieczny. Wtedy najlepiej sprawdzi się styl smart casual.

Przykładowy strój recepcjonistki

Standardowym zestawem dla recepcjonistki jest garsonka, która składa się z żakietu i spódnicy – ewentualnie spodni. Ważne jest to, aby ubrania były dobrze dopasowane do sylwetki, a jednocześnie nie były zbyt opięte. Dzięki temu recepcjonistka hotelowa będzie wyglądała elegancko i zyska pełną swobodę ruchów. Niezbędnym elementem jest też koszula z długim rękawem, która koniecznie powinna być wykonana z dobrej jakości materiału. Casualową wersją może być jasna bluzka – z krótkim bądź długim rękawem. Do tego recepcjonistka może ubrać spodnie lub spódnicę w ciemnym kolorze.

Kluczowe jest to, żeby uniform recepcjonistki zasłaniał ramiona i pachy. Wskazane jest też to, aby nosiła rajstopy i buty z zakrytymi piętami i palcami.

Przykładowy strój recepcjonisty

Klasyczny uniform recepcjonisty w hotelu składa się z garnituru i koszuli – koniecznie zadbaj o odpowiednią długość rękawów koszuli. W eleganckich hotelach niezbędny będzie też krawat, który podkreśli prestiż obiektu.

Co w przypadku bardziej casualowych stylizacji? Wtedy dobrym rozwiązaniem będzie sportowa marynarka lub sama koszula np. w kratkę. Niekiedy sprawdzi się nawet koszulka polo i sportowe obuwie – to dopuszczalny strój w ośrodkach rehabilitacyjnych lub w resortach wakacyjnych.

Uniwersalne zasady hotelowego dress code

  • Długość bluzki powinna być taka, żeby podczas poruszania się nie dochodziło do odsłonięcia brzucha bądź pleców.
  • Ramiona i pachy powinny być zakryte – bez względu na rodzaj obiektu czy też porę roku.
  • Ubrania nie mogą prześwitywać.
  • Ubrania powinny być wykonane z wysokiej jakości materiałów, wtedy mają właściwości oddychające.
  • Nogi nie powinny być odkryte powyżej kolan. Krótsze spódnice lub spodenki mają negatywny wpływ na wizerunek hotelu oraz pracowników.
  • Kluczowe znaczenie ma to, żeby uniform pozwalał pracownikowi na swobodne poruszanie się i nie krępował ruchów podczas wykonywania codziennych obowiązków.
  • Podczas wybierania uniformu i hotelowego dress codu trzymaj się zasady trzech kolorów – dotyczy to również butów pracowników.
  • Recepcjonistki mogą zakładać delikatną biżuterię np. krótkie kolczyki wkręty, delikatne bransoletki lub naszyjniki. Należy się jednak wystrzegać się symboli religijnych i tych kojarzących się z ideami.
  • Duże znaczenie ma też makijaż, który powinien być naturalny – dobrze sprawdzi się manicure w kolorach nude, tusz do rzęs i usta w naturalnym kolorze.
  • Pracownicy recepcji powinni mieć odsłoniętą twarz, ponieważ wzbudza to większe zaufanie gości. Dlatego dobrze sprawdzą się koki lub zaczesane włosy do tyłu.

Jaki materiał na uniform recepcjonisty warto wybrać?

Jakość materiału, z którego wykonano strój recepcjonisty w hotelu, jest bardzo ważny. Może on nawet podkreślić prestiż obiektu oraz przede wszystkim wpłynąć na komfort pracowników. Ważna jest trwałość materiałów, dzięki temu strój będzie się schludnie prezentować przez długi czas.

Najlepiej sprawdzą się naturalne tkaniny z domieszką np. elastanu lub modalu. Dzięki temu uniform będzie bardziej elastyczny i pozwoli skórze swobodnie oddychać. Kluczowe znaczenie ma także to, by materiał był odporny na zagniecenia i odbarwienia od wilgoci.

Kolor stroju recepcjonisty w hotelu

Jakie kolory uniformu recepcjonisty w hotelu sprawdzą się najlepiej? Przede wszystkim takie, które są zgodne z charakterem obiektu oraz identyfikacją wizualną hotelu. Najważniejszy jest spójny przekaz, który pozostanie w pamięci odbiorców. Najczęściej jednak królują stonowane kolory – ze względu na ich przekaz oraz ponadczasowy charakter. Sprawdź, jakie kolory w przypadku stroju dla recepcjonisty będą najlepsze.

  • Czarny – kojarzy się z luksusem, elegancją i prestiżem, świetnie sprawdzi się w obiektach skierowanych do klientów klasy premium lub biznesowych.
  • Biały – to symbol nowoczesności, minimalizmu, elegancji i prostoty, dlatego tak popularne są białe koszule dla pracowników hoteli.
  • Granat – wzbudza szacunek, zaufanie oraz respekt, a jednocześnie nie tworzy tak dużego dystansu, jak czarny kolor.
  • Szary – to świetna alternatywa dla czerni i granatu. Szary kolor budzi respekt, kojarzy się z profesjonalizmem i niezawodnością.
  • Niebieski – wzmacnia autorytet, łagodzi, budzi zaufanie i uspokaja. Dobrym rozwiązaniem są koszule w tym kolorze.
  • Zielony – choć kojarzy się z łagodnością i spokojem, to nie jest zalecany jako główny kolor stroju biznesowego, ponieważ może sprawiać wrażenie nudnego. Zamiast tego idealnie sprawdzi się, jako element galanterii takiej jak np. apaszka i krawat.
  • Brąz – nie jest zalecany do stroju biznesowego, ponieważ budzi negatywne emocje i obniża autorytet. Jedynym rozwiązaniem mogą być brązowe spodnie w towarzystwie niebieskiej koszuli, ale tylko w obiektach o niższym standardzie.
  • Czerwony – można wybierać ten kolor jedynie do dodatków. Czerwień kojarzy się z manifestacją siły lub zakazem, przez co budzi negatywne emocje.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 23 stycznia, 2024 18 stycznia, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Ekologiczne praktyki w sprzątaniu hotelu Ekologiczne praktyki w sprzątaniu hotelu: Jakie środki wybierać?
Natępny Street food – rozwiązanie dla każdej restauracji Street food – rozwiązanie dla każdej restauracji? Kuchnia na ulicy
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj więcej podobnych

System POS dla hotelu – jak wybrać najlepszy?
Hotele

System POS dla Twojego hotelu – jaki wybrać?

10 listopada, 2025
Witold Woźniak
Hotele

Nowy Dyrektor Biura Realizacji Inwestycji w PHH

10 listopada, 2025
Uśmiechnięta starsza kobieta z krótkimi siwymi włosami i okularami przeciwsłonecznymi, oparta o czarny rower elektryczny (e-bike).
GastronomiaHoteleMarketing HoReCa

Turystyka na rowerach elektrycznych – nowa szansa dla branży HoReCa. Jak ją wykorzystać?

7 listopada, 2025
Jesienny city break hotel – jak przygotować ofertę na jesień?
Hotele

Jesienny city break – czy Twój hotel jest gotowy na gości?

29 października, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
HorecalineHorecaline
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?