Rok 2023 zdecydowanie należał do sztucznej inteligencji. AI szturmem przedostało się do niemal każdej branży, w tym do sektora HoReCa. Tej rewolucji już nie da się zatrzymać, dlatego także w 2024 roku AI stanie się motorem napędowym do zwiększania efektywności, automatyzacji i pozyskiwania nowych klientów. Przeanalizujmy wspólnie popularne kampanie marketingowe stworzone przy pomocy sztucznej inteligencji w 2023 roku oraz sposoby, jak przy pomocy AI stworzyć ofertę doskonałą.
3 kampanie marketingowe z 2023 roku stworzone przy pomocy AI
Wiele marek z różnych branży wykorzystało AI do promocji. Która zrobiła to najlepiej? Sprawdźmy to!
McDonald’s i ChatGPT
Nie każda kampania była skomplikowana i złożona. McDonald’s postawił na prostotę i zdecydował się wykorzystać do promocji swojej marki ChatGPT. Gdy cały świat zakochiwał się w możliwościach, jakie oferuje ChatGPT, McDonald’s wykorzystał to i zadał proste pytanie – jaki burger jest najbardziej kultowy? Odpowiedź była bardziej niż satysfakcjonującą – big mac. To wystarczyło, aby przyciągnąć uwagę i rozpocząć dyskusję.
Coca-cola i ChatGPT 4
Na znacznie bardziej złożoną kampanię marketingową z pomocą AI zdecydowała się Coca-cola. Wykorzystano zaawansowany generator obrazów, który został zasilony przez ChatGPT 4 oraz DALL-E. Wygenerowane grafiki zawierały charakterystyczną butelkę. Kampanię nazwano „Create Real Magic”, a jej zwieńczeniem był konkurs na najlepszą pracę graficzną. Zwycięskie projekty zostały wyświetlone m.in. na Time Square.
Dooti Donuts
W Polsce także coraz śmielej zaczęto wykorzystywać sztuczną inteligencję do promocji marek z branży HoReCa. Marka Dooti Donuts stworzyła konkurs z użyciem narzędzia, przy pomocy którego można było zaprojektować własną wersję donuta – zarówno nowe ciasto, posypkę, jak i nadzienie. Konkurs okazał się hitem, a marka zanotowała aż 56 tys. zgłoszeń. Nie da się ukryć, że w promocji konkursu dużą rolę odegrali także influencerzy z Genzie. Łącząc potencjał AI, Influencer marketingu i Social Mediów osiągnięto z nawiązką cele marketingowe.
HoReCa i AI – jak wykorzystać sztuczną inteligencję, aby stworzyć ofertę doskonałą?
Sztuczna inteligencja sprawdza się nie tylko do tworzenia skutecznych kampanii marketingowych, ale też może posłużyć do udoskonalenia oferty, która lepiej dopasuje się do potrzeb odbiorców. W ostatnim czasie 3 marki zdecydowały się na taki krok. Zapewne już wkrótce kolejne marki pójdą tą drogą.
KFC
Marka KFC zdecydowała się wykorzystać sztuczną inteligencję do stworzenia nowych smaków kurczaka. Podjęta współpraca z firmą zajmującą się AI zaowocowała stworzeniem algorytmy. Miał on zaproponować nowe smaki kurczaka, które spotkają się z pozytywną reakcją klientów.
Pizza Hut
Na podobny krok zdecydowała się marka Pizza Hut, która wykorzystała AI do stworzenia nowych pomysłów na pizzę. Firma stworzyła system, który analizował składniki, dobierał proporcje, a następnie tworzył nowe smaki pizzy. Dzięki temu marka otrzymywała pomysły na pizze, które mają być atrakcyjne dla klientów.
Starbucks
Kolejną marką, która zdecydowała się na wykorzystanie AI, był Starbucks. W tym przypadku sztuczna inteligencja pomogła w zaprojektowaniu spersonalizowanych ofert dla klientów. Narzędzie analizowało dane na temat preferencji klientów i tworzyło oferty, które miałyby wzbudzić zainteresowanie klientów.
A Ty, jak wykorzystasz ogromny potencjał AI w swojej firmie?