HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2025 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Jak motywować pracowników branży hotelarskiej?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Hotele

Jak motywować pracowników branży hotelarskiej?

Opublikowano 4 lutego, 2024
Udostępnij
Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym
UDOSTĘPNIJ

Zmotywowany pracownik z chęcią angażuje się w swoją pracę, wykonuje ją z uśmiechem na twarzy, a przede wszystkim jest lojalny wobec pracodawcy. Co zrobić, żeby utrzymać wysoki poziom motywacji wśród pracowników hotelu? Ważną rolę odgrywa kadra zarządzająca – kierownicy, menedżerowie czy też dział HR. Odkryj, jak zarządzać zespołem w hotelu, aby pracownicy byli zmotywowani.

Spis treści
Jak motywować pracowników branży hotelarskiej? 5 sprawdzonych metodPersonalizowane podziękowania dla pracownikówInwestowanie w szkoleniaPremie pieniężneWyjazdy firmoweNagrody dla pracownikówMotywacja pozytywna czy negatywna – co wybrać?Dlaczego warto motywować pracowników hotelu?

Jak motywować pracowników branży hotelarskiej? 5 sprawdzonych metod

Zastanawiasz się, jakie metody motywacji pracowników warto wdrożyć? Najlepiej, jeśli skorzystasz z popularnych i skutecznych sposobów. Przedstawiamy rozwiązania, które są najczęściej wykorzystywane w branży hotelarskiej.

Baner poziomy w środku wpisu

Personalizowane podziękowania dla pracowników

Słowne podziękowania lub też kartki z wyrazami uznania za dotychczasową pracę – to dobry sposób, aby zmotywować i podziękować pracownikom za ich wysiłek. Często nawet samo podziękowanie za zaangażowanie staje się dobrym krokiem podczas budowania lojalności zespołu.

Inwestowanie w szkolenia

Pracownicy chcą się rozwijać, dlatego to świetny element systemu motywacji. Dlatego dobrym pomysłem są systematycznie organizowane szkolenia dla pracowników hotelu. Skutecznie podnoszą kwalifikacje i zaangażowanie personelu.

Premie pieniężne

Jednym z najpopularniejszych sposobów motywowania pracowników są premie pieniężne. Nie należy opierać całego systemu motywacji jedynie na pieniądzach, bo premie działają krótkoterminowo. Po pewnym czasie pracownik przyzwyczaja się do tego, że otrzymuje dodatek finansowy i traci motywację. Dlatego ważne jest przyznawanie premii finansowych w taki sposób, aby zwiększyć motywację pracowników i nie stracić ich zaangażowania. Dobrym pomysłem jest konkurs na najlepszego pracownika miesiąca, kwartału lub roku i finansowe docenianie tych członków zespołu, którzy wykazali się największym zaangażowaniem. Konieczne jest stworzenie przejrzystego systemu oceniania.

Wyjazdy firmowe

Integracja zespołu jest ważna, bo pozwala zmniejszyć dystans między pracownikami różnych szczebli oraz tworzy przyjazną atmosferę. Dlatego do systemu motywacji warto włączyć wyjazdy integracyjne. Najlepiej, aby pracownicy mieli wpływ na to, jak będzie wyglądał wyjazd – czy ma odbywać się w tym samym mieście, w innej części Polski, czy z osobami towarzyszącymi itp.

Nagrody dla pracowników

Jak motywować pracowników branży hotelarskiej? Dobrym wyborem mogą być też  nagrody dla pracowników lub dla całego zespołu. Nagrodami mogą być bilet do kina, karnet na siłownię, darmowy lunch w restauracji hotelowej czy też karnet na basen.

Nie wiesz, jaka nagroda sprawiłaby przyjemność pracownikom? Wystaw skrzynkę, do której pracownicy będą mogli wrzucać swoje propozycje i wybierz najczęściej wymieniane pomysły na nagrody.

Motywacja pozytywna czy negatywna – co wybrać?

Podczas tworzenia strategii systemu motywacji, można zdecydować się na motywację negatywną lub pozytywną. Motywacja negatywna polega na wprowadzeniu atmosfery lęku i poczucia zagrożenia. Może to być np. strach przed utratą premii. Czasem korzystają z takiego systemu hotele sieciowe, które działają jak korporacje. Pamiętaj jednak, że motywacja negatywna może doprowadzić do powstania napiętej atmosfery i nadmiernej rywalizacji między pracownikami, przez co trudno będzie stworzyć zgrany zespół. Długotrwałe stosowanie tej metody stanowi obciążenie psychiczne dla pracowników, co może odnieść odwrotny skutek od zamierzonego – zamiast budowania lojalności, pracownicy szybciej odejdą do konkurencji. Dlatego motywacja negatywna skutecznie sprawdzi się jedynie jako element szerszej strategii.

Co to jest motywacja pozytywna? To sposób nagradzania pracowników za dobrze zrealizowane cele. To najlepszy wybór, jeśli chcesz, żeby pracownicy hotelu byli gościnni i uprzejmi.

Dlaczego warto motywować pracowników hotelu?

Zmotywowani pracownicy czują się docenieni, a tym samym chętniej angażują się w swoją pracę i tworzą przyjemną atmosferę. W hotelarstwie ma to kluczowe znaczenie, bo jest łatwo dostrzegalne przez gości, którzy lepiej czują się w obiekcie, gdzie pracownicy odnoszą się do siebie z szacunkiem i uśmiechem. 

Należy pamiętać, że w hotelarstwie panuje duża rotacyjność pracowników – szczególnie recepcjonistów. Dlatego jeszcze ważniejsze jest dbanie o ich lojalność. Dzięki temu pracownicy nie będą chcieli zmieniać swojego miejsca zatrudnienia. Dużą rolę odgrywa w tym przemyślany system motywacyjny. Należy pamiętać o tym, że recepcjoniści mają nieustanny kontakt z gośćmi hotelowymi. Brak motywacji do pracy w ich przypadku może negatywnie odbić się na ich pracy i świadczonych usługach. W konsekwencji prowadzi do utraty klientów i renomy hotelu.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 15 lutego, 2024 4 lutego, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym?
Natępny Sztuka barmańska Nieskazitelnie czyste szkło. Sztuka barmańska
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Kryty basen hotelowy z leżakami i strefą relaksu – basen hotelowy poza sezonem
HoteleMarketing HoReCa

Basen hotelowy poza sezonem – zaplanuj z wyprzedzeniem strategie marketingowe HoReCa

16 lipca, 2025
Wizytówka Google hotelu na smartfonie – optymalizacja profilu w Google Moja Firma dla hoteli
HoteleMarketing HoReCa

Wizytówka Google hotelu – najczęściej popełniane błędy

14 lipca, 2025
Nowoczesna, przestronna sala konferencyjna w hotelu, przygotowana do spotkania. W centralnym punkcie znajduje się duży, prostokątny stół z szarym blatem i wygodnymi, jasnymi krzesłami na kółkach. Na stole ustawione są butelki z wodą, szklanki i notatniki z długopisami. W tle widoczne są duże okna z zasłonami, ekran projekcyjny, a także elegancka przestrzeń z żółtymi fotelami, oddzielona szklaną ścianą. Obraz przedstawia profesjonalne i estetyczne środowisko do spotkań biznesowych.
Hotele

Bleisure travel z całą rodziną – jak połączyć pracę, zabawę i wypoczynek?

8 lipca, 2025
Obraz przedstawia luksusową sypialnię hotelową, idealną do prezentacji w ramach skutecznego marketingu hotelowego. W centralnej części znajduje się duże łóżko z białą pościelą i czerwoną narzutą, ozdobione kilkoma poduszkami w kolorach białym i czerwonym.
Hotele

Skuteczny marketing hotelowy – 7 strategii na zwiększanie gości w hotelu

4 lipca, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?