HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Trendy i inspiracje

Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym?

Opublikowano 3 lutego, 2024
Udostępnij
Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym
UDOSTĘPNIJ

Trendy marketingowe w hotelarstwie ewoluują i dostosowują się do zmieniających się oczekiwań gości. Duży wpływ mają rosnące znaczenie nowych mediów społecznościowych, wchodzenie na rynek generacji Z i rozwój sztucznej inteligencji. Poznaj najważniejsze trendy w marketingu hotelowym, które będą królowały w 2024 roku.

Spis treści
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i innowacyjnośćWspółpraca z mikroinfluenceramiKoniec ze strategią opartą na cookiesCzas na SGE (Search Generated Experience)Koniec duopolu Meta i Google – do gry wchodzą nowe kanały reklamoweKrótkie filmy wideo – ciągle skuteczna forma promocji

Wykorzystanie sztucznej inteligencji i innowacyjność

Chcesz zachęcić gości do odwiedzenia Twojego hotelu? Zatem spraw, by kojarzyli markę z innowacyjnością. Według danych „Kantar” marki, które są utożsamiane z innowacyjnością, mogą liczyć nawet na 3 razy większe zyski w porównaniu do tradycyjnych biznesów. Obecnie coraz ważniejsze jest wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Z pomocą AI możliwe jest stworzenie różnego rodzaju treści reklamowych – zarówno grafik, jak i tekstów oraz wideo.

Baner poziomy w środku wpisu

Szczególnie pomocne okazują się takie narzędzia jak – ChatGPT, Jasper AI, Dall-e, Midjourney, StableDiffusion, Canva, Synthesia czy Runway.

W 2024 roku popularne będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracach kreatywnych, podczas analizy danych i szukania inspiracji na kampanie reklamowe. Warto też poinformować odbiorców o tym, że korzystasz z nowoczesnych rozwiązań – w tym również z AI. To sprawi, że marka będzie postrzegana jako innowacyjna.

Współpraca z mikroinfluencerami

Kolejnym trendem w marketingu hotelowym jest współpraca z mikroinfluencerami. W 2024 roku zrezygnuj z ambasadorów, którzy mają kilka milionów obserwujących. Współpraca z nimi to duże obciążenie dla budżetu, a do tego nie zawsze zapewnia oczekiwane rezultaty finansowe. Zamiast tego znajdź mikroinfluencera, który ma 1000-5000 obserwujących na TikToku lub Instagramie. Zazwyczaj tacy influencerzy gromadzą zaangażowaną społeczność, która chętnie korzysta z ich poleceń.

Zaproś mikroinfluencera na darmowy pobyt w Twoim obiekcie hotelowym w zamian za dodanie relacji z pobytu czy recenzji. 

Koniec ze strategią opartą na cookies

W 2024 nastąpi przełom, który polega na wyłączeniu Google Analytics Uniwersal. Teraz do gry weszło Google Analytics 4, który zbiera dane w zupełnie inny sposób. Największą różnicą jest obowiązek informowania użytkowników o zbieraniu plików cookie. Już nie wystarczy sam banner ze zgodą, bo użytkownik musi mieć wybór, jakie dane chce Ci udostępniać i w jakim celu mogą być one wykorzystywane. Konieczne jest dostosowanie strony hotelu tak, aby była zgodna z wymogami. Warto podkreślić, że zmiana będzie wpływała na prowadzenie kampanii reklamowych, bo może realnie ograniczyć dostęp do wielu danych.

Czas na SGE (Search Generated Experience)

Jednym z kluczowych trendów w 2024 roku w marketingu hotelowym i nie tylko będzie SGE. To najnowsza odsłona dobrze znanego SEO. Search Generated Experience oznacza doświadczenie generowane przez wyszukiwanie. Na czym to polega? To nowatorskie podejście do wyszukiwania online, wykorzystujące zaawansowane algorytmy AI.

SGE wykorzystuje dane, aby jeszcze lepiej zrozumieć intencje użytkowników. Kładzie duży nacisk na indywidualnie dopasowane, interaktywne i użyteczne treści, które odpowiadają na pytania użytkowników. SGE jest bardzo ważne dla marek, które inwestują w content marketing i pozycjonowanie.

Koniec duopolu Meta i Google – do gry wchodzą nowe kanały reklamowe

Skoro chcesz dowiedzieć się, jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym, to zwróć też uwagę na wzrost znaczenia nowych kanałów reklamowych. Rok 2024 oznacza poważną walkę z duopolem, jaki do tej pory tworzyły Google i Meta. Jednak w tym roku warto rozszerzyć działania reklamowe także o inne platformy, które będą liczyć się w kolejnych latach.

Dla branży hotelarskiej szczególnie atrakcyjne mogą być:

  • Microsoft i Bing – ma mniejszy udział w rynku wyszukiwarek w porównaniu do Google, ale za to oferuje korzystniejsze opcje reklamowe. Dodatkowym atutem jest integracja Bing z ChatGPT, dlatego już wkrótce może znacznie wzrosnąć znaczenie Bing ADS.
  • TikTok – w 2023 roku zajął drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce. Jednak eksperci już teraz wskazują, że znaczenie TikToka będzie ciągle rosło. To świetny wybór dla branży hotelarskiej. Szczególnie gdy chcesz trafiać z ofertą do pokolenia Y i Z.
  • Pinterest – choć nie dorównuje popularnością platformie Meta, to może być dobrym miejscem do promowania hoteli. Z pomocą wysokiej jakości grafik można tutaj zaprezentować udogodnienia, wnętrze obiektu i okolicę.

Krótkie filmy wideo – ciągle skuteczna forma promocji

Długie treści wideo są przestarzałe i szybko nudzą się odbiorców, którzy nie są w stanie skupić się zbyt długo na oglądaniu jednego filmiku. Dlatego lepiej publikować krótsze filmiki – takie, które trwają od 3 do 60 sekund. To właśnie takie treści w 2023 roku cieszyły się największą popularnością i będzie się to nadal utrzymywało w 2024 roku. 

Inwestycja w krótkie treści wideo nadal będzie się opłacała. Takie filmiki są też bardzo uniwersalne, bo możesz dodać je w różnych mediach społecznościowych – na TikToku, Instagramie, Pinterest czy Facebooku.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 15 lutego, 2024 3 lutego, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Trendy gastronomiczne 2024 Trendy gastronomiczne 2024. Czego oczekują w tym roku Twoi klienci?
Natępny Jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym Jak motywować pracowników branży hotelarskiej?
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Wydarzenia gastronomiczne jako narzędzie marketingowe
Trendy i inspiracjeWydarzenia

Wydarzenia gastronomiczne jako narzędzie marketingowe – jak promować lokal?

15 maja, 2025
lody włoskie
Trendy i inspiracje

Świderki amerykańskie i lody włoskie – dlaczego warto wprowadzić je do swojego lokalu gastronomicznego?

30 kwietnia, 2025
Majówkowa uczta smaku: odkryj sosy Fanex idealne do potraw z grilla
Trendy i inspiracje

Majówkowa uczta smaku – odkryj sosy Fanex idealne do potraw z grilla

24 kwietnia, 2025
HorecaTrendy i inspiracje

Wyposażenie sal bankietowych na komunie i wesela – trendy na rok 2025

14 kwietnia, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?