Trendy marketingowe w hotelarstwie ewoluują i dostosowują się do zmieniających się oczekiwań gości. Duży wpływ mają rosnące znaczenie nowych mediów społecznościowych, wchodzenie na rynek generacji Z i rozwój sztucznej inteligencji. Poznaj najważniejsze trendy w marketingu hotelowym, które będą królowały w 2024 roku.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i innowacyjność
Chcesz zachęcić gości do odwiedzenia Twojego hotelu? Zatem spraw, by kojarzyli markę z innowacyjnością. Według danych „Kantar” marki, które są utożsamiane z innowacyjnością, mogą liczyć nawet na 3 razy większe zyski w porównaniu do tradycyjnych biznesów. Obecnie coraz ważniejsze jest wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Z pomocą AI możliwe jest stworzenie różnego rodzaju treści reklamowych – zarówno grafik, jak i tekstów oraz wideo.
Szczególnie pomocne okazują się takie narzędzia jak – ChatGPT, Jasper AI, Dall-e, Midjourney, StableDiffusion, Canva, Synthesia czy Runway.
W 2024 roku popularne będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracach kreatywnych, podczas analizy danych i szukania inspiracji na kampanie reklamowe. Warto też poinformować odbiorców o tym, że korzystasz z nowoczesnych rozwiązań – w tym również z AI. To sprawi, że marka będzie postrzegana jako innowacyjna.
Współpraca z mikroinfluencerami
Kolejnym trendem w marketingu hotelowym jest współpraca z mikroinfluencerami. W 2024 roku zrezygnuj z ambasadorów, którzy mają kilka milionów obserwujących. Współpraca z nimi to duże obciążenie dla budżetu, a do tego nie zawsze zapewnia oczekiwane rezultaty finansowe. Zamiast tego znajdź mikroinfluencera, który ma 1000-5000 obserwujących na TikToku lub Instagramie. Zazwyczaj tacy influencerzy gromadzą zaangażowaną społeczność, która chętnie korzysta z ich poleceń.
Zaproś mikroinfluencera na darmowy pobyt w Twoim obiekcie hotelowym w zamian za dodanie relacji z pobytu czy recenzji.
Koniec ze strategią opartą na cookies
W 2024 nastąpi przełom, który polega na wyłączeniu Google Analytics Uniwersal. Teraz do gry weszło Google Analytics 4, który zbiera dane w zupełnie inny sposób. Największą różnicą jest obowiązek informowania użytkowników o zbieraniu plików cookie. Już nie wystarczy sam banner ze zgodą, bo użytkownik musi mieć wybór, jakie dane chce Ci udostępniać i w jakim celu mogą być one wykorzystywane. Konieczne jest dostosowanie strony hotelu tak, aby była zgodna z wymogami. Warto podkreślić, że zmiana będzie wpływała na prowadzenie kampanii reklamowych, bo może realnie ograniczyć dostęp do wielu danych.
Czas na SGE (Search Generated Experience)
Jednym z kluczowych trendów w 2024 roku w marketingu hotelowym i nie tylko będzie SGE. To najnowsza odsłona dobrze znanego SEO. Search Generated Experience oznacza doświadczenie generowane przez wyszukiwanie. Na czym to polega? To nowatorskie podejście do wyszukiwania online, wykorzystujące zaawansowane algorytmy AI.
SGE wykorzystuje dane, aby jeszcze lepiej zrozumieć intencje użytkowników. Kładzie duży nacisk na indywidualnie dopasowane, interaktywne i użyteczne treści, które odpowiadają na pytania użytkowników. SGE jest bardzo ważne dla marek, które inwestują w content marketing i pozycjonowanie.
Koniec duopolu Meta i Google – do gry wchodzą nowe kanały reklamowe
Skoro chcesz dowiedzieć się, jakie są najważniejsze trendy w marketingu hotelowym, to zwróć też uwagę na wzrost znaczenia nowych kanałów reklamowych. Rok 2024 oznacza poważną walkę z duopolem, jaki do tej pory tworzyły Google i Meta. Jednak w tym roku warto rozszerzyć działania reklamowe także o inne platformy, które będą liczyć się w kolejnych latach.
Dla branży hotelarskiej szczególnie atrakcyjne mogą być:
- Microsoft i Bing – ma mniejszy udział w rynku wyszukiwarek w porównaniu do Google, ale za to oferuje korzystniejsze opcje reklamowe. Dodatkowym atutem jest integracja Bing z ChatGPT, dlatego już wkrótce może znacznie wzrosnąć znaczenie Bing ADS.
- TikTok – w 2023 roku zajął drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce. Jednak eksperci już teraz wskazują, że znaczenie TikToka będzie ciągle rosło. To świetny wybór dla branży hotelarskiej. Szczególnie gdy chcesz trafiać z ofertą do pokolenia Y i Z.
- Pinterest – choć nie dorównuje popularnością platformie Meta, to może być dobrym miejscem do promowania hoteli. Z pomocą wysokiej jakości grafik można tutaj zaprezentować udogodnienia, wnętrze obiektu i okolicę.
Krótkie filmy wideo – ciągle skuteczna forma promocji
Długie treści wideo są przestarzałe i szybko nudzą się odbiorców, którzy nie są w stanie skupić się zbyt długo na oglądaniu jednego filmiku. Dlatego lepiej publikować krótsze filmiki – takie, które trwają od 3 do 60 sekund. To właśnie takie treści w 2023 roku cieszyły się największą popularnością i będzie się to nadal utrzymywało w 2024 roku.
Inwestycja w krótkie treści wideo nadal będzie się opłacała. Takie filmiki są też bardzo uniwersalne, bo możesz dodać je w różnych mediach społecznościowych – na TikToku, Instagramie, Pinterest czy Facebooku.