TikTok staje się najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie. Według danych backlinko.com w 2023 roku TikTok notował ponad 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. Był też najczęściej pobieraną aplikacją mobilną na świecie. Wykorzystaj te zasięgi do promowania hotelu i dowiedz się, jak reklamować hotel na TikToku.
Kto najczęściej korzysta z TikToka?
Jeszcze zanim rozpoczniesz kampanię reklamową na TikToku, to upewnij się, że znajdziesz tam przedstawicieli wybranej grupy docelowej. Kto najczęściej korzysta z TikToka? Wbrew pozorom nie jest to jedynie generacja Z, choć z pewnością to najliczniejsza grupa. Według danych z 2022 roku aż 41% użytkowników TikToka to osoby między 18. a 24. rokiem życia. Natomiast 24% użytkowników to osoby powyżej 35. roku życia. Chcesz zachęcić te grupy to odwiedzania hotelu? W takim razie warto znaleźć w budżecie marketingowym środki na kampanię reklamową na TikToku.
Jak reklamować hotel na TikToku? 5 zasad, jak stworzyć popularne tiktoki
Rozpocznij od założenia konta firmowego na TikToku, w ten sposób nie tylko dodasz krótkie filmiki, ale też zyskasz możliwość analizowania aktywności użytkowników. Narzędzie TikTok Analytics sprawi, że zyskasz wiedzę na temat liczby wyświetleń i komentarzy. Dowiesz się też, kim są użytkownicy, którzy zainteresowali się Twoimi filmikami.
Przygotowaliśmy poradnik z zasadami, jak stworzyć popularne tiktoki dla branży hotelarskiej.
Autentyczność na pierwszym miejscu
Tiktoki wcale nie muszą być maksymalnie dopracowane, żeby przyciągały uwagę odbiorców. Nadmierna dbałość o szczegóły odbiera im autentyczności, a użytkownicy TikToka preferują realistyczne filmiki.
Pamiętaj, że w przypadku hoteli 4- i 5-gwiazdkowych perfekcjonizm ma podkreślić luksusowy charakter obiektu. Niedociągnięcia – również w tiktokach – mogą być traktowane jako wada. Dlatego zachowaj balans i przede wszystkim dopasuj treści do grupy docelowej.
Kreatywność to domena TikToka
Jak reklamować hotel na TikToku? Najpopularniejsze tiktoki to dobra rozrywka, która angażuje odbiorców. Dlatego wyjdź poza strefę komfortu swojej marki i dodaj zabawne treści, które pokażą, że w Twoim hotelu goście mogą czuć się swobodnie. Z pewnością zachęci ich to do wybrania właśnie Twojej bazy noclegowej.
Kreatywność nie musi iść w parze z brakiem klasy. Doskonałym przykładem jest profil hotelu Ritz, który emanuje elegancją. Jednocześnie treści są nieszablonowe – dowiesz się z nich, jak ścielone jest łóżko w pokoju hotelowym lub w jaki sposób nalewana jest gorąca czekolada.
Podążaj za trendami i korzystaj z Real Time Marketing
Chcesz, żeby tiktoki dotarły do szerszego grona odbiorców? Zatem podążaj za trendami. Kluczowe jest to, żebyś nie zwlekał zbyt długo z dodaniem contentu. Moda na TikToku jest dynamiczna i ciągle się zmienia, a spóźnienie się z trendem może zaszkodzić marce.
Pamiętaj o dopasowanych hashtagach
Na TikToku hashtagi ciągle mają ogromną moc. Z ich pomocą zwiększysz widoczność treści, ułatwisz też algorytmom TikToka skuteczniejsze skategoryzowanie filmików. Nie ograniczaj się do dodawania w hashtagach jedynie nazwy hotelu lub miejscowości. Wybierz też popularne hasła typu #luxuryhotel, #holiday lub #beautifulhotels itd.
Ułatw oglądanie tiktoków – dodaj napisy do swoich filmów
Koniecznie dodawaj napisy do filmów na TikToku, aby treści były bardziej przystępne i docierały do jeszcze szerszego grona odbiorców. Czy wiesz, że możesz w ten sposób zwiększyć zasięgi filmików o nawet 55%? Koniecznie skorzystaj z możliwości, jakie zapewniają napisy.
Większość twórców nie musi samodzielnie dodawać napisów, bo sztuczna inteligencja pozwala już na automatyczne ich wygenerowanie. Wadą jest to, że napisy nie zawsze są idealnie dopasowane. Błędy sztucznej inteligencji mogą być źle odebrane przez odbiorców, więc dodawaj własne napisy podczas montowania tiktoków.
TikTok hotelu – co publikować?
Zorganizuj wycieczkę po hotelu
Mini wycieczka po hotelu to świetny content na TikToka. Zachęć odbiorców do odwiedzenia obiektu i pokaż, jakie warunki panują w hotelu. W jednym z filmików pokaż lobby hotelowe, a w kolejnych restaurację hotelową, korytarze i windę, a przede wszystkim pokoje hotelowe.
Kierujesz ofertę do gości biznesowych? Pokaż salę konferencyjną i skup się na warunkach, jakie ułatwiają organizację spotkań biznesowych. Organizujesz w hotelu uroczystości rodzinne? W takim razie pokaż salę bankietową. Koniecznie nagraj też filmik podczas dekorowania sali, aby odbiorcy mogli wyobrazić sobie siebie podczas wesela, urodzin czy innych uroczystości rodzinnych.
Pokaż udogodnienia, jakie czekają na gości
Jak reklamować hotel na TikToku? Profil na TikToku to też doskonałe miejsce do przedstawienia wnętrza hotelu. Stwórz filmik, w którym pokażesz najważniejsze udogodnienia, z jakich mogą korzystać goście hotelowi. Może to być restauracja hotelowa, strefa SPA i Wellness, basen, plac zabaw lub strefa zabaw dla dzieci itp.
Takie filmiki pomagają wyróżnić się na tle konkurencji, a do tego podkreślają wartość swojej marki. Jeśli stawiasz na ekologię i zrównoważony biznes, to pokaż, w jaki sposób hotel dba o środowisko naturalne.
Hotel od kuchni – ciekawostki związane z prowadzeniem hotelu
Wielu gości hotelowych interesuje się tym to, co dzieje się na zapleczu hotelu. Wykorzystaj to i pokaż odbiorcom pracę w hotelu oraz pomieszczenia, do których standardowo nie mają dostępu. Z pewnością zainteresuje ich sposób pracy kuchni hotelowej, backstage nagrywania filmików na TikTok, a także codzienna praca kadry menadżerskiej.
Przedstaw lokalne atrakcje
Co publikować na TikToku hotelu? Warto nagrać też atrakcje dostępne w pobliżu hotelu. Przedstaw na TikToku najważniejsze atrakcje – zabytki, muzea, teatry, stadiony, hale targowe itp. Zaprezentuj też restauracje lub inne lokale gastronomiczne, które mogą spodobać się odbiorcom. Poinformuj też o wydarzeniach, w których warto wziąć udział.
Przedstaw zespół
Przedstaw zespół, który pracuje w hotelu. W branży hotelarskiej jednym z najważniejszych elementów są właśnie ludzie. Dlatego wykorzystaj TikToka do uczłowieczenia swojej marki – spraw, żeby przestała być kojarzona jedynie z budynkiem. Wystarczy odrobina kreatywności, a z pewnością znajdziesz sposób na przedstawienie zespołu w taki sposób, aby spodobał się grupie docelowej.
Teraz już wiesz, jak reklamować hotel na TikToku. Pamiętaj, aby nie zmuszać pracowników do upubliczniania swojego wizerunku. Ich dyskomfort od razu będzie widoczny, przez co filmik straci na autentyczności.