Wysoka jakość obsługi to sposób na zwiększenie zadowolenia i lojalności gości hotelowych. Co jest szczególnie ważne dla gości, gdy oceniają jakość obsługi w hotelu? Odkryj najważniejsze trendy w obsłudze gości w hotelu i wprowadź je do obiektu noclegowego.
Wyższy poziom personalizacji – czas na hiperpersonalizację
W 2024 roku obsługa gości hotelowych wchodzi na zupełnie nowy poziom – liczyć się będzie nie tyle personalizacja, ile hiperpersonalizacja. W zasadzie założenia są bardzo podobne, czyli dostarczanie odbiorcom dopasowanych do nich produktów, usług oraz komunikatów.
Hiperpersonalizacja polega na dopasowaniu reakcji hotelu do aktualnych potrzeb gości hotelowych. Najlepiej wykorzystać do tego nowoczesną technologię np. AI. Umożliwia szybsze i skuteczniejsze zbieranie danych, analizowanie ich, a następnie wykorzystywanie.
Wdrażania nowoczesnych technologii
Każdego roku rośnie znaczenie technologii w obsłudze gości hotelowych. Dlatego, gdy zastanawiasz się, jakie są najważniejsze trendy w obsłudze gości w hotelu, to jednym z kluczowych punktów jest gotowość do wdrażania nowoczesnych technologii.
Z pomocą innowacyjnych rozwiązań możesz usprawnić obsługę gości hotelowych i wpłynąć pozytywnie na efektywność całego zespołu. Z otwartą głową zdecyduj się na wykorzystywanie sztucznej inteligencji podczas obsługi gości hotelowych. Z jej pomocą możesz analizować nastroje odbiorców, sprawdzać popularność usług oraz być na bieżąco z najnowszymi trendami. Od teraz pracownicy już nie muszą wykonywać tych zadań, bo zajmie się tym sztuczna inteligencja.
Samoobsługa i niezależność
Systematycznie od czasu pandemii rośnie znaczenie samoobsługi. W 2024 roku to jeden z najważniejszych trendów, który ma podnieść komfort gości hotelowych i zwiększyć ich niezależność. Niezbędne jest wykorzystanie kanałów wsparcia, które będą łatwo dostępne dla odbiorców i pomogą rozwiązać ich problemy nawet bez bezpośredniego kontaktu z personelem hotelowym. Obecność takich technologii w znaczący sposób poprawia doświadczenia gości z marką.
Aż 67% klientów woli korzystać z samoobsługi, zamiast rozmawiać bezpośrednio z pracownikiem. Jest to powiązane z wygodą, barierą językową czy też z szybkością działania. Zatem nie lekceważ tego trendu, tylko zastanów się, jak możesz wdrożyć w swoim hotelu rozwiązania, które umożliwią samoobsługę.
Bezpieczeństwo danych na pierwszym miejscu
Rozwijając samoobsługę i system wsparcia dla gości hotelowych, nie można zapomnieć o jeszcze jednym trendzie, czyli o bezpieczeństwie danych. Należy działać zgodnie z obowiązującym prawem, prawidłowo przetwarzać dane osobowe i chronić je, aby klienci mieli pewność, że mogą bezpiecznie powierzyć swoje wrażliwe dane.
Zwiększenie wydajności dzięki automatyzacji
Kolejnym trendem w obsłudze gości hotelowych jest większa automatyzacja. Choć nie jest to nic nowego, to jednak w 2024 roku automatyzacja odegra jeszcze ważniejszą rolę. Pozwoli to obniżyć koszty, poprawić wydajność i umożliwia personalizację na dużą skalę. Oto jak warto zwiększyć automatyzację w hotel:
- Automatyzacja e-maili – połączenie nowych technologii i sztucznej inteligencji pozwala zaoszczędzić 50% czasu przeznaczonego na e-mailing. Wystarczy, że skorzystasz z narzędzi, które automatycznie generują wiadomości oparte na przygotowanych szablonach, pomogą w kategoryzowaniu i będą rozumiały emocje odbiorców.
- Systemy głosowe sztucznej inteligencji – to coraz popularniejsze rozwiązanie, które zwiększy wydajność recepcji czy innych pracowników odpowiedzialnych za kontakt telefoniczny. System zapewnia odbiorcom natychmiastową odpowiedź.
- Chatbot – to popularny sposób automatyzacji obsługi klientów. Wystarczy uzupełnić bazę odpowiedzi i wykorzystać w tym celu sztuczną inteligencję, aby odbiorca w czasie rzeczywistym otrzymał odpowiedź bez względu na godzinę lub dzień tygodnia.