Pandemia i jej skutki już daleko za nami. 2024 rok ma być odrodzeniem branży turystycznej i czasem ewolucji. Czy Twój biznes jest gotowy na zmiany? Odkryj trendy, które w tym i w kolejnych latach zrewolucjonizują branżę HoReCa i pozwolą jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb turystów.
5 najważniejszych trendów turystycznych w 2024 roku
Potrzeby turystów są dynamiczne, dlatego firmy z sektora turystycznego powinny trzymać rękę na pulsie. Poznaj najważniejsze trendy turystyczne, które będą królowały w 2024 roki i zapewne też w kolejnych latach. Dostosuj swój biznes do rewolucji turystycznej, której już nie da się zatrzymać, aby nie stracić klientów.
Komfort na nowym poziomie
Współczesny gość hotelowy ceni sobie komfort podczas pobytu w hotelu. Już nie dotyczy to jedynie wyglądu hotelu, smacznego jedzenia i bliskości atrakcji turystycznych oraz węzłów komunikacyjnych. W 2024 roku goście hotelowi będą zwracali jeszcze większą uwagę na komfort podczas snu, a pokoje hotelowe mają stać się prawdziwymi sanktuariami wypoczynkowymi.
Jak sprostać tym oczekiwaniom? Niezbędne stanie się zainwestowanie w wysokiej jakości materace, miękkie w dotyku i wytrzymałe pościele, a także stosowanie technologii wspierających zdrowy sen.
Poza tym goście hotelowi będą zwracali uwagę na to, aby w hotelu znajdowały się strefy wspierające wypoczynek i dobre samopoczucie np. wellness z interesującą ofertą, która będzie zawierała sesje medytacji, masaże relaksacyjne czy nawet terapie dźwiękowe.
Personalizacja i innowacja
Czy możliwe jest jednoczesne wdrożenie innowacyjnych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję oraz personalizowanie kontaktu z turystami? W 2024 roku będziemy poszukiwali odpowiedzi na to pytanie. Obecnie turyści oczekują od hoteli innowacyjnych rozwiązań – aplikacji interaktywnych do rezerwacji noclegu czy do czytania opinii na temat obiektu noclegowe, a także inteligentnych systemów pokojowych. Do tego coraz powszechniejsze staje się wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Jednak szczególnie branża HoReCa nie może zapomnieć, jak ważny jest balans. Automatyzacja zarządzania hotelem czy restauracją ma ułatwić życie klientom, ale nie może wyeliminować indywidualnego podejścia do klienta. Właśnie z tego powodu coraz większe znaczenie będzie odgrywała autentyczność, kreowanie osobistych doświadczeń i spersonalizowany kontakt na linii gość hotelowy-personel.
Lokalna kultura dodatkową atrakcją
Pogłębieniu ulega także trend związany z oferowaniem atrakcji w postaci możliwości odkrywania lokalnej kultury. Bazy noclegowe, restauracje czy biura podróży powinny dodawać do swojej oferty warsztaty rzemieślnicze, pokazy kulinarne, degustacje lokalnych przysmaków i win lub też organizować lokalne wydarzenia kulturalne i wycieczki po miastach. W ten sposób pozwolą klientom zrozumieć i naprawdę poznać miejsca, w których postanowili spędzić swój urlop.
Długoterminowy wynajem
Żyjemy dynamicznie i coraz częściej możemy pracować zdalnie. To sprawia, że sporo osób decyduje się na wynajem długoterminowy w apartamentach i hotelach. To sposób na przełamanie rutyny, poznanie nowych miejsc i znalezienie sposobu na „work balance”.
Jednym z wyzwań, z jakim musi zmierzyć się branża hotelarska, polega na dostosowaniu apartamentów lub pokoi do długofalowego wynajmu, a także zaproponowanie elastycznej oferty cenowej.
Podczas długoterminowego wynajmu goście hotelowi mogą nie tylko zyskać stabilność, zadomowić się w hotelu, ale również łączyć pracę z możliwością zanurzenia się w lokalną społeczność.
Nowa jakość podróży służbowych
W 2024 roku również podróże służbowe nabiorą nieco nowego wymiaru. Nastąpi duży nacisk na elastyczną politykę podróżowania. Co to oznacza? Rozmyciu ulegną granice między pracą a życiem osobistym, dlatego znacznie częściej w podróż służbową pracownicy będą brali swoje rodziny. Z kolei w czasie wolnym, już po wykonaniu obowiązków zawodowych chętnie będą korzystali z lokalnych atrakcji turystycznych i zgłębiali lokalną kulturę.