HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2025 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Zapach w hotelu – dlaczego jest taki ważny?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Hotele

Zapach w hotelu – dlaczego jest taki ważny?

Opublikowano 9 stycznia, 2024
Udostępnij
Zapach w hotelu – dlaczego jest taki ważny?
UDOSTĘPNIJ

Zmysł zapachu jest powiązany ze wspomnieniami, emocjami oraz z nastrojem. To strategiczna informacja dla właścicieli hoteli. Dlaczego? Odpowiednio dobrane zapachy w hotelu mogą relaksować, pobudzać do aktywności, poprawiać humor, a nawet kształtować decyzje. Przekonaj się, dlaczego zapach jest tak ważny w hotelu i dowiedz się, jaki dobrać odpowiedni zapach w hotelu.

Spis treści
Aromamarketing, czyli dlaczego warto zadbać o odpowiednie zapachy w hoteluStrategia zapachowa w hotelu – jak odpowiednio dopasować zapachy?Lobby i recepcjaPokoje hoteloweRestauracja hotelowaZapach relaksu w hotelu

Aromamarketing, czyli dlaczego warto zadbać o odpowiednie zapachy w hotelu

Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu aromamarketing? To strategia, której celem ma być zwiększenie satysfakcji klienta przy pomocy wyjątkowych właściwości zapachów. Wykorzystanie odpowiednich zapachów ma doprowadzić do osiągania wyznaczonych celów biznesowych – takich jak np. zwiększenia przychodów, wzrostu rozpoznawalności marki itd.

Baner poziomy w środku wpisu

Aromamarketing podobnie jak obsługa klienta czy standard hotelu budują doświadczenia klientów.

Poznaj 6 najważniejszych zalet aromamarketingu, które pełnią bardzo ważne funkcje w Twoim hotelu:

  • budowanie pozytywnego nastroju u gości hotelowych;
  • wzrost zadowolenia gości;
  • tworzenie unikalnej i pozytywnej atmosfery w hotelu;
  • możliwość wyróżnienia hotelu na tle konkurencji;
  • pozytywny wpływ na stan zdrowia gości;
  • zwiększenie pozytywnych doświadczeń gości, co wpływa na ich lojalność w przyszłości.

Strategia zapachowa w hotelu – jak odpowiednio dopasować zapachy?

Czy w całym hotelu warto zastosować ten sam zapach? To zależy. Zazwyczaj każde pomieszczenie pełni nieco inną funkcję, dlatego zapach również powinien się być inny. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy chcemy zbudować zapach marki, który ma być indywidualnie dopasowany do obiektu i który ma kojarzyć się gościom właśnie z pobytem w hotelu.

Jednak, jeśli chcesz po prostu odpowiednio dopasować zapachy do pomieszczeń, sprawdź, jak stworzyć strategię zapachową w hotelu.

Lobby i recepcja

Lobby to miejsce, które gość zauważa jako pierwsze. Jak zadbać o pierwsze pozytywne wrażenie? Wybierz delikatny zapach, który buduje dobry nastrój, relaksuje i wycisza po podróży. Kluczowe jest także to, aby aromaty były dopasowane do otoczenia. Jeśli hotel został zaprojektowany w stylu rustykalnym i dominują tam drewniane meble, to warto wybrać drzewne nuty zapachowe, które będą uzupełniać aranżację i stworzą wiarygodny efekt.

Zapach w lobby powinien być uwalniany przez całą dobę, dlatego świetnie sprawdzi się do tego strategicznie umieszczony dyfuzor zapachów. Najlepiej wybrać taką paletę zapachową, która nie będzie przytłaczać, będzie subtelna i pozwoli wprowadzić gości w klimat, jaki panuje w hotelu. 

Pokoje hotelowe

W części prywatnej, czyli w pokojach hotelowych zapach również odgrywa istotną rolę. Już od pierwszej chwili, gdy gość hotelowy przekroczy próg pokoju, chce poczuć subtelny zapach świeżej pościeli. Takie działanie kształtuje pozytywne skojarzenia związane z wygodą i luksusem.

Zapachy w pokojach hotelowych nie powinny być zbyt intensywne, aby nie powodowały bólu głowy i innych negatywnych efektów u gości.

Restauracja hotelowa

W strefie gastronomicznej należy zastosować subtelne zapachy. W restauracji smak i zapach są bardzo ważne, ale nie oznacza to, że do przestrzeni restauracyjnej powinny przenikać zapachy z kuchni. To mogłoby zakłócać doznania smakowe i zmniejszać komfort podczas jedzenia.

Dlatego bardzo ważne staje się kontrolowanie zapachów. Świetnym wyborem mogą być subtelne zapachy cytrusów, które rewelacyjnie pobudzają apetyt, a przy okazji budują przyjemną atmosferę. Dodatkowe zapachy nie mogą być zbyt intensywne, a jedynie mają podkreślać walory smakowe serwowanych dań.

Zapach relaksu w hotelu

Jaki zapach wywołuje relaks i poczucie bezpieczeństwa? U każdego gościa hotelowego może to być nieco inny zapach. Jednak szczególnie warto zwrócić uwagę na kilka naturalnych nut zapachowych, które mają potwierdzone działanie wyciszające, relaksujące i zmniejszające napięcie, oto one:

  • Lawenda – znana ze swojego delikatnego, kwiatowego zapachu, ma zdolność łagodzenia napięcia i redukowania stresu. 
  • Mięta – cechuje się świeżością, wzmacnia koncentrację i do tego wszystkiego znakomicie relaksuje.
  • Drzewo sandałowe – emanuje bogatym, drzewnym aromatem, który może przywodzić na myśl medytację oraz relaks pośrodku natury.
  • Wanilia – często budzi skojarzenia związane z leniwym wypoczynkiem u babci, a to powoduje u nas uczucie relaksu i nostalgii.

Nie można zapomnieć także o tym, że zapachy w hotelu powinny być sezonowe, bo taka strategia również może wpłynąć na budowanie atmosfery pełnej relaksu. Dla przykładu w okresie przedświątecznym i już w trakcie Bożego Narodzenia w lobby warto rozpylić zapachy przypominające świąteczne wypieki czy zapachy korzenne. Jeśli prowadzisz hotel przy plaży – wybierz delikatne morskie nuty lub zapachy przywodzące na myśl soczyste i orzeźwiające owoce.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 16 stycznia, 2024 9 stycznia, 2024
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Minimalne wynagrodzenie – podwyżka od 1 stycznia. Ile wyniesie najniższa krajowa 2024? Minimalne wynagrodzenie – podwyżka od 1 stycznia. Ile wyniesie najniższa krajowa 2024?
Natępny Raport Food Trend 2023 Raport Food Trend 2023 – podsumowanie trendów
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj więcej podobnych

System POS dla hotelu – jak wybrać najlepszy?
Hotele

System POS dla Twojego hotelu – jaki wybrać?

10 listopada, 2025
Witold Woźniak
Hotele

Nowy Dyrektor Biura Realizacji Inwestycji w PHH

10 listopada, 2025
Uśmiechnięta starsza kobieta z krótkimi siwymi włosami i okularami przeciwsłonecznymi, oparta o czarny rower elektryczny (e-bike).
GastronomiaHoteleMarketing HoReCa

Turystyka na rowerach elektrycznych – nowa szansa dla branży HoReCa. Jak ją wykorzystać?

7 listopada, 2025
Jesienny city break hotel – jak przygotować ofertę na jesień?
Hotele

Jesienny city break – czy Twój hotel jest gotowy na gości?

29 października, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Marketing HoReCa
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
HorecalineHorecaline
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?