Święto miłości, czyli Walentynki już coraz bliżej. Dla firm z branży gastronomicznej to jedno z najbardziej dochodowych świąt. Niektóre restauracje i kawiarnie notują tego dnia dochody o ponad 150% wyższe niż w weekendy. Warto przygotować kampanię reklamową na Walentynki, aby zakochani postanowili spędzić ten wyjątkowy wieczór w Twojej restauracji. Oto niezawodne pomysły na marketing w Walentynki dla gastronomii.
Walentynkowe menu – to must have!
14 lutego przekształć menu specjalnie dla zakochanych. Zaoferuj wyjątkowe drinki dla par – koniecznie zarówno w wersji alkoholowej, jak i bezalkoholowej! Okazjonalne menu na Walentynki powinno składać się afrodyzjaków, takich jak owoce morza, truskawki, szparagi czy czekolada.
Sposób podania i dekoracja stołu oraz talerza powinna nawiązywać do święta miłości, aby zakochani czuli się wyjątkowo i z przyjemnością wracali do lokalu także w przyszłości.
Walentynkowe boxy na wynos
Pandemia spowodowała wzrost popularności zamawiania jedzenia z dostawą do domu. Polacy chętnie korzystają z opcji zjedzenia ulubionych potraw w zaciszu domowym – także w Walentynki. Dlatego warto zaoferować menu walentynkowe, które będzie można zamówić na wynos. Co może znaleźć się w takim boxie? Popularnym wyborem jest duży zestaw sushi, box pełen afrodyzjaków np. owoców morza oraz niezawodna pizza w kształcie serca.
Walentynkowy box to świetny marketingowy pomysł na promocję restauracji w dniu zakochanych, dzięki temu z sukcesem można zwiększyć dochód lokalu gastronomicznego, nawet gdy wszystkie stoliki są już zajęte.
Romantyczna muzyka na żywo
Jakie jeszcze polecamy pomysły marketingowe na Walentynki dla restauracji? Zbuduj nastrój – przygaś światła, zaświeć ozdobne świeczki i koniecznie zadbaj o romantyczną muzykę.
Doskonałym wyborem będzie zaoferowanie tego dnia muzyki na żywo. Wynajmij zespół, który zaśpiewa miłosne hity. Alternatywą może być też wynajęcie pianisty, skrzypka czy harfisty, którzy zaczarują lokal gastronomiczny niebiańskimi dźwiękami.
Konkurs dla zakochanych
Dodatkową zachętą, aby spędzić Walentynki właśnie w Twojej restauracji czy kawiarni będzie konkurs z nagrodami. Nagrodą może być walentynkowy box na wynos lub darmowa kolacja walentynkowa.
Jaki konkurs na Walentynki dla par warto zorganizować w restauracji?
- Konkurs możesz zorganizować w Social Mediach już kilka dni przed Walentynkami. Poproś użytkowników, aby napisali w komentarzu, co chcieliby zjeść w Walentynki z restauracyjnego menu i oznaczyli swoją drugą połówkę.
- Poproś użytkowników na Facebooku czy Instagramie, aby opisali swoje ulubione wspomnienia z Walentynek.
- Konkurs może odbyć się już na miejscu, czyli w restauracji. Stwórz okazjonalną ściankę z logo restauracji i zachęć gości, aby zrobili sobie przy niej wyjątkowe zdjęcia. Zdjęcia par opublikuj w Social Mediach, a parze z największą liczbą polubień zaoferuj darmową kolację w wybranym terminie.
Pamiętaj, aby uruchomić kampanię reklamową na FB ADS na Walentynki, aby poinformować potencjalnych gości, że warto spędzić święto zakochanych w Twojej restauracji.
Promuj Walentynki w Twojej restauracji w Social Mediach
Inwestycja w marketing internetowy restauracji pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców. To z kolei sprawi, że więcej osób dowie się o ofercie walentynkowej restauracji.
Jakie są najskuteczniejsze pomysły marketingowe na Walentynki dla gastronomii?
- Reklama w Social Mediach – płatna kampania w mediach społecznościowych to must have. Nadal dobrym sposobem na promocję lokalną jest reklama na Facebooku, czyli FB ADS. Podczas uruchamiania kampanii targetuj reklamę na osoby z danego miasta i ze statusem „w związku”.
- E-mail Marketing – duży potencjał ma również newsletter. Jeśli masz listę mailingową, na kilka dni przed Walentynkami wyślij do nich wiadomość e-mailową, promującą walentynkową ofertę.
- Kampania SMS – dzień przed Walentynkami wyślij do osób, które wyraziły na to zgodę wiadomości SMS z przypomnieniem o tym, że już jutro święto zakochany i zaproponuj spędzenie tego dnia w Twoim lokalu gastronomicznym.