W dniach 26-27 października 2023 roku odbyła się kolejna edycja Hotel Marketing Conference. Wydarzenie miało miejsce w Poznaniu, a organizatorem był Profitroom. Event zgromadził ponad 1500 hotelarzy z całej Polski – część z nich skorzystała z możliwości uczestnictwa w trybie online. Co działo się podczas Hotel Marketing Conference 2023? Przygotowaliśmy skrót najważniejszych wydarzeń.
„Endless Possibilities” hasło przewodnie Hotel Marketing Conference 2023
Podczas Hotel Marketing Conference 2023 najważniejszym hasłem było „Endless Possibilities”, czyli nieskończone możliwości, jakie stoją przed branżą hotelarską. Dlatego podczas wydarzenia uczestnicy mogli zapoznać się z trendami, poznać perspektywy rozwoju branży hotelarskiej i przeanalizować najskuteczniejsze strategie marketingowe oraz sprzedażowe.
HMC już po raz trzeci odbywał się w formie hybrydowej – stacjonarnej i online. Część uczestników przybyła do Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, ale wielu hotelarzy zdecydowało się również na uczestnictwo online.
Laureaci nagród Direct Booking Awards
Podczas kolejnej edycji Hotel Marketing Conference 2023 jednym z najważniejszych punktów była gala wręczenie nagród Direct Booking Awards – jak co roku zwieńczeniem był bankiet Simple More Party.
Organizatorzy wyodrębnili 10 kategorii, którymi zostały uhonorowane najbardziej wyróżniające się hotele. Komisja oceniała skuteczność przeprowadzonych kampanii marketingowych, efektywność profili w mediach społecznościowych oraz wysoki udział bezpośrednich rezerwacji.
Oto laureaci Direct Booking Awards 2023:
- Direct Booking Champion – hotel w górach – Hotel Klimczok,
- Direct Booking Champion – hotel nad morzem – Hotel Zalewski,
- Direct Booking Champion – hotel nad jeziorem – U Chłopa,
- Direct Booking Champion – hotel miejski – Binkowski Hotel,
- Direct Booking Champion – hotel poza miastem – Afrodyta Business and Spa,
- Direct Booking Champion – hotel do 50 pokoi – Stara Wieś Resort & Odnowa,
- Rising Star of Direct Booking – Saltic Łeba Apartamenty,
- Growth of The Year – Factory Resort Wellness & SPA,
- Best Direct Booking Campaign – Nosalowy Dwór Resort & SPA,
- Best Social Media – Lemon Resort Spa.
Kto prowadził prelekcje podczas Hotel Marketing Conference 2023?
Gala wręczenie nagród to nie jedyny ważny punkt podczas HMC 2023. Na uczestników czekały też prelekcje, które były prowadzone przez ekspertów z branży hotelarskiej oraz marketingowej. Wystąpili m.in.:
- Anna Blachowska,
- prof. Henryk Mruk,
- Paulina Studnicka,
- Kamil Maciąg,
- Paweł Tkaczyk,
- Iwona Kątny,
- Patrycja Brychcy.
Nowość podczas Hotel Marketing Conference 2023 – warsztaty Masterclass
Prawdziwą gratką były warsztaty masterclass, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczestników. Zajęcia odbywały się drugiego dnia wydarzenia i składały się z intensywnych sesji. Wśród zaproszonych prelegentów znaleźli się praktycy i teoretycy – każdy z nich podzielił się potężną dawką wiedzy, dotyczącą rozwoju hoteli. Kto przemawiał podczas warsztatów masterclass? Organizatorzy zaprosili:
- Katarzynę Śpikowską-Susik,
- Tomasza Kałużę,
- Wojciecha Bizuba,
- Jacka Kotarbińskiego,
- Wojciecha Mendykę.
Hotel Marketing Conference 2023 cieszył się ogromnym zainteresowaniem, co zgodnie potwierdzają uczestnicy, prelegenci i organizatorzy. W 2024 roku odbędzie się kolejna edycja wydarzenia.