Lokale gastronomiczne stawiają na nowoczesne technologie, które wpływają na automatyzację pracy i szybszą realizację zamówień. Pozytywnie wpływa to na zadowolenie klientów i zapewnia wymierne korzyści finansowe. Sprawdź, jakie technologie w obszarze zamówień HoReCa warto wdrożyć w swojej firmie.
6 technologii w obszarze zamówień HoReCa, które zwiększają efektywność
Samoobsługowe kioski elektroniczne
Kioski elektroniczne to coraz popularniej wykorzystywana technologia w obszarze zamówień HoReCa, która zapoczątkowała rozwój samoobsługowej gastronomii. Początkowo korzystały z tego rozwiązania jedynie bary szybkiej obsługi, jednak obecnie można już coraz częściej spotkać takie rozwiązania także w innych lokalach gastronomicznych.
Intuicyjny panel sterowania umożliwia złożenie zamówienia bez rozmowy z pracownikiem. Dzięki temu restauratorzy mogą obsłużyć w krótszym czasie większą liczbę osób i znacznie ograniczyć liczbę błędów w zamówieniach.
Samoobsługowe kioski rewelacyjnie sprawdzają się w lokalach gastronomicznych, które oferują zamówienia na wynos.
Robot-kelner w restauracji
Robotyzacja i branża HoReCa to idealny duet, który świetnie się uzupełnia. Najlepszym przykładem na to są nowoczesne roboty, pełniące funkcję kelnerów. To dobry sposób na wsparcie tradycyjnej obsługi klientów. Roboty mogą nie tylko podawać gotowe potrawy, ale również witać gości, wskazywać wolny stolik i przyjmować zamówienia. Do tego są w stanie porozumiewać się z klientami w różnych językach, dzięki czemu lokal stanie się bardziej otwarty na zagraniczną klientelę.
Roboty w HoReCa mogą mieć jeszcze szersze zastosowanie, bo coraz częściej są też wykorzystywane do dostarczania zamówień np. na obszarze wyznaczonego osiedla. Wtedy klienci jeszcze szybciej otrzymają swoje zamówienie. Pozwala to znacznie skrócić czas oczekiwania na zamówienie, co z kolei pozytywnie wpływa na zadowolenie klientów.
Menu w formie kodu QR
Menu w formie kodu QR to rozwiązanie w obszarze zamówień HoReCa, które zaczęło być popularne w czasach pandemii. Jednak lokale gastronomiczne, a przede wszystkim klienci nadal chętnie korzystają z tej technologii. Dlaczego? To higieniczna, ekologiczna i ekonomiczna forma przedstawienia menu. Do tego karta może być przedstawiona w wielu wersjach językowych, co znacznie ułatwia obsługę zagranicznych gości.
Menu w formie kodu QR przyspiesza też realizację zamówień, gdyż kody są dostępne przy stoliku czy nawet przed wejściem do lokalu. Dzięki temu goście mogą szybko wybrać danie, które chcą zamówić. W konsekwencji sprawniej otrzymują zamówienie, co wpływa pozytywnie na rotację stolików.
BeerWall, czyli samoobsługowa sprzedaż piwa
BeerWall to stosunkowo nowe rozwiązanie, które nie jest jeszcze zbyt popularne w Polsce. Dlatego to doskonały sposób na wyróżnienie swojego biznesu na tle konkurencji. Jak działa BeerWall? To jeden z najszybszych sposobów serwowania piwa, który pozwala na samoobsługową sprzedaż tego alkoholu. To świetne rozwiązanie do barów, pubów lub innych lokali mających piwo w swojej karcie.
Ta technologia w obszarze zamówień w branży gastronomicznej zasługuje na uwagę ze względu na intuicyjną obsługę. Jedyne, co musi zrobić klient, to kupić kartę, doładować ją dowolną kwotą, podejść do kranika i nalać ulubiony rodzaj piwa. Pracownicy lokalu gastronomicznego muszą jedynie uzupełniać systematycznie alkohol i dbać o atrakcyjny wygląd BeerWall.
Mobilny POS i KDS
Jeszcze kilka lat temu powszechne były terminale POS, ale obecnie dużo częściej są stosowane oprogramowania na urządzenia mobilne. Możesz je skonfigurować na tablecie lub smartfonie, dzięki czemu kelnerzy będą w stanie łatwo i szybko odbierać zamówienia czy też wystawiać rachunki. Ta technologia w obszarze zamówień HoReCa to idealny sposób na ograniczenie liczby pomyłek i znaczne przyspieszenie realizacji zamówień.
Mobilny POS ma szerokie zastosowanie, oto ono:
- dostarczanie na bieżąco informacji na temat menu, składników i alergenów;
- administrowanie salą i sprawdzanie, które stoliki są aktualnie wolne,
- wysyłanie bezpośrednio przez urządzenie informacji o zamówieniach do kuchni;
- dostęp do wszystkich rachunków i rozliczeń.
Obok POS także KDS to technologia, która wpływa pozytywnie na automatyzację pracy w HoReCa. Nowoczesny system wyświetlaczy ułatwia komunikację między pracownikami w restauracji, co umożliwia lepsze zaplanowanie procesu wydawania dań. Pozwala to zoptymalizować czas oczekiwania na zamówienia, a do tego ogranicza liczbę pomyłek.
System przywoławczy LRS
Z pomocą tej technologii możesz ułatwić komunikację z klientami. Zapewnia to nowoczesny system przywoławczy LRS, który świetnie sprawdza się w samoobsługowych lokalach gastronomicznych. Dzięki temu nie musisz już werbalnie informować gości o tym, że posiłek jest już gotowy. Zamiast tego wyślesz sygnał z pomocą przywoławcza LRS, który przy pomocy dźwięku poinformuje o możliwości odbioru zamówienia. W ten sposób wyeliminujesz kolejki przy stanowisku kasowym i usprawnisz odbiór zamówień.