HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Trendy w gastronomii w 2023 roku – odkryj 6 najważniejszych trendów
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Trendy i inspiracje

Trendy w gastronomii w 2023 roku – odkryj 6 najważniejszych trendów

Opublikowano 9 grudnia, 2023
Udostępnij
Trendy w gastronomii w 2023 roku
UDOSTĘPNIJ

Trendy w gastronomii podlegają modom i dopasowują się do aktualnych oczekiwań odbiorców. Poznaj trendy w gastronomii w 2023 roku i sprawdź, czy Twój lokal spełnia oczekiwania gości.

Spis treści
Mood Food – zdrowie i jedzenie to wymarzony duetPotrawy roślinne – nawet w tradycyjnych lokalachDining alone – koniec z jedzeniem w parze lub grupieZamienniki w kuchni – czas na nowe rozwiązaniaNostalgic food – czas na wspomnienia z dzieciństwaPotrawy swicy – zakręcony duet sweet i spicy

Mood Food – zdrowie i jedzenie to wymarzony duet

Trendy w gastronomii w 2023 roku stanowią kontynuację zmian, jakie można było dostrzec także w ubiegłych latach. Szczególnie dotyczy to zdrowego jedzenia. W 2023 roku króluje mood food. Co to takiego? To jedzenie, które ma przede wszystkim wspierać pracę mózgu, poprawiać samopoczucie, a także zwiększyć wydajność mózgu i wpływać pozytywnie na koncentrację. Popularne jest także antystresowe jedzenie – to świetne rozwiązanie w lokalach znajdujących się w dzielnicach biznesowych.

Baner poziomy w środku wpisu

Jakie produkty spożywcze pasują do trendu mood food? Nie ograniczaj się jedynie do kofeiny lub guarany. Do karty wprowadź też zieloną herbatę oraz herbatę matcha. Świetnie sprawdzą się też dania z dużą zawartością magnezu, który redukuje zmęczenie, stres i pozytywnie wpływają na pracę układu nerwowego. Może to być np. kasza gryczana, ciemne pieczywo, szpinak, owoce morza, ryby, biała fasola, a także orzechy i pestki dyni. Każdy z tych składników możesz wykorzystać w daniach głównych lub w deserach.

Jako uzupełnienie klimatu mood food ulokuj w lokalu doniczki z pachnącą lawendą, która działa uspokajająco. Możesz też dodać ją do serwowanych dań lub herbat.

Potrawy roślinne – nawet w tradycyjnych lokalach

Zmiany klimatu, spadająca konsumpcja potraw mięsnych i moda na wegetarianizm – każdy z tych czynników ma realny wpływ na rosnące znaczenie rynku potraw roślinnych. Jednak z tego trendu mogą skorzystać nie tylko wegańskie i wegetariańskie lokale gastronomiczne. Coraz częściej goście szukają roślinnych potraw także w tradycyjnych restauracjach, stołówkach czy barach. Dzięki temu konsumenci mogą zmniejszyć spożycie mięsa, a jednocześnie nie muszą rezygnować z tradycyjnych potraw. Mogą zjeść roślinnego schabowego, wegański makaron z sosem bolognese czy też wegański sernik. 

Dining alone – koniec z jedzeniem w parze lub grupie

Jeszcze kilka lat temu jedzenie w pojedynkę było niekomfortowe, a często nawet budziło poczucie wstydu. Jednak czasy się zmieniły, a trendy wyraźnie pokazują, że coraz popularniejsze jest dining alone. Ten trend polega na jedzeniu w pojedynkę, co ułatwia relaks lub pracę. Dlatego koniecznie przygotuj w lokalu stoliki dla jednej osoby – najlepiej z daleka od strefy dla dzieci. Dzięki temu sprostasz oczekiwaniom gości, którzy chcą zjeść w pojedynkę i odpocząć.

Warto podkreślić, że trend dining alone wywodzi się z innego, globalnego trendu, czyli rosnącej potrzeby me-time. Idź w tym kierunku, a przekonasz się, że goście będą chętnie odwiedzali Twój lokal.

Zamienniki w kuchni – czas na nowe rozwiązania

Kuchnia podlega modzie, więc niektóre składniki lub potrawy w końcu przestają być „na czasie”. Dobrym przykładem jest jarmuż, który kilka lat temu królował w lokalach gastronomicznych. Obecnie zastępowany jest przez szczaw bądź mniszek lekarski. 

Dobrym przykładem jest też agawa i miód, które możesz zastąpić batatami, kukurydzą lub dynią. Próbuj nowych rozwiązań, postaw na nieoczywiste zamienniki i zaskocz gości oryginalnymi potrawami.

Nostalgic food – czas na wspomnienia z dzieciństwa

Milenialsi bardzo chętnie wracają do czasów swojego dzieciństwa, co dobrze widać w popularnych premierach filmowych. Takie właśnie trendy w gastronomii w 2023 roku mogą zachęcić pokolenie Y do odwiedzenia Twojego lokalu. Wystarczy, że wprowadzisz do menu tzw. nostalgic food. Czym są te dania? To potrawy dobrze znane podczas obiadów u babci, z lat dzieciństwa czy nawet z posiłków w trakcie czasów studenckich. Do dyspozycji masz całą gamę różnych potraw – od puszystych ciast drożdżowych, po świeżego śledzia w śmietanie, a skończywszy na makaronie z serem. Dodaj do tego jeszcze muzykę z lat 2000, a zyskasz spójny klimat, który spodoba się gościom.

Potrawy swicy – zakręcony duet sweet i spicy

Chcesz, żeby w Twoim lokalu gastronomicznym były serwowane modne potrawy? Zatem wprowadź do menu dania swicy. Co oznacza ten trend? To po prostu połączenie słodkich i ostrych składników, które możesz wykorzystać w daniach głównych, przystawkach czy nawet w deserach. Szczególnie polecamy galaretki z pieprzem, smażonego kurczaka z aromatycznym sosem truskawkowym, a także uwielbiane dania kuchni azjatyckiej. 

Dzięki mieszance różnych smaków możesz dodać potrawie wielowarstwowej głęboki, która zachwyca wyjątkowymi doznaniami.

To właśnie najpopularniejsze trendy w gastronomii w 2023 roku, które warto wdrożyć już teraz w swoim lokalu gastronomicznym

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 16 stycznia, 2024 9 grudnia, 2023
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Zmiany w przyznawaniu gwiazdek hotelowych w UE Eco Challenge – nowy program Polskiego Holdingu Hotelowego
Natępny Jak wybrać dobry hotel na wakacje z dziećmi? Poradnik Jak wybrać dobry hotel na wakacje z dziećmi? Poradnik
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Wydarzenia gastronomiczne jako narzędzie marketingowe
Trendy i inspiracjeWydarzenia

Wydarzenia gastronomiczne jako narzędzie marketingowe – jak promować lokal?

15 maja, 2025
lody włoskie
Trendy i inspiracje

Świderki amerykańskie i lody włoskie – dlaczego warto wprowadzić je do swojego lokalu gastronomicznego?

30 kwietnia, 2025
Majówkowa uczta smaku: odkryj sosy Fanex idealne do potraw z grilla
Trendy i inspiracje

Majówkowa uczta smaku – odkryj sosy Fanex idealne do potraw z grilla

24 kwietnia, 2025
HorecaTrendy i inspiracje

Wyposażenie sal bankietowych na komunie i wesela – trendy na rok 2025

14 kwietnia, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?