HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Marketing w HoReCa — jak przyciągnąć klientów do restauracji?
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Horeca

Marketing w HoReCa — jak przyciągnąć klientów do restauracji?

Opublikowano 20 listopada, 2023
Udostępnij
Marketing w HoReCa — jak przyciągnąć klientów do restauracji?
UDOSTĘPNIJ

Jakie są najlepsze sposoby promocji w branży HoReCa? Do dyspozycji masz sporo rozwiązań, które zwiększą popularność restauracji i przyciągną nowych klientów. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka sprawdzonych metod promocji lokali gastronomicznych. Sprawdź, czym wyróżnia się skuteczny marketing w HoReCa.

Spis treści
6 najskuteczniejszych sposobów, jak przyciągnąć klientów do restauracjiPobudzające apetyt zdjęcia i filmikiNowoczesna strona internetowa z funkcją rezerwacjiMenu z kodem QRDopracowany Profil Firmy w GoogleCykliczne eventy związane z działalnością lokaluKampanie internetowe skierowane do grupy docelowej

6 najskuteczniejszych sposobów, jak przyciągnąć klientów do restauracji

Pobudzające apetyt zdjęcia i filmiki

Przyciągnij uwagę potencjalnych klientów przy pomocy profesjonalnych zdjęć, które ukazują serwowane w restauracji potrawy. Z ich pomocą rozbudzisz apetyt odbiorców, którzy z chęcią odwiedzą Twój lokal, hotel bądź też skorzystają z cateringu. Raporty na temat branży HoReCa pokazują, że zdjęcia i filmiki mają naprawdę dużą moc marketingową. Zwróć tylko uwagę na to, że zdjęcia bardziej przyciągają uwagę kobiet, a filmiki lepiej trafiają do mężczyzn. Nie jest to żelazna zasada, ale czasem faktycznie tak to się kształtuje. Koniecznie pamiętaj o tym i zastanów się, do której grupy chcesz trafić.

Baner poziomy w środku wpisu

Zarówno zdjęcia, jak i krótkie filmiki możesz dodawać w mediach społecznościowych – na Instagramie, Pintereście, Facebooku lub TikToku. Najlepiej, jeśli na fotografiach uwiecznisz serwowane potrawy – postaw na profesjonalne zdjęcia, które najlepiej podkreślą atrakcyjność dania. Możesz też zrobić zdjęcia lokalu, otoczenia i zadowolonych klientów. Filmiki dają Ci jeszcze więcej możliwości, bo możesz podzielić się kulisami prowadzenia biznesu gastronomicznego. Pokaż, jak kucharze przygotowują dania oraz jak dekorowana jest restauracja lub hotel z okazji świąt czy różnych wydarzeń.

Nowoczesna strona internetowa z funkcją rezerwacji

Coraz trudniej jest wyobrazić sobie nowoczesną firmę z branży HoReCa bez strony internetowej. Dlatego to obowiązkowy sposób promocji biznesu. Witryna powinna być czytelna, łatwa w obsłudze, zawierać aktualne menu oraz cennik usług. Zadbaj także o to, żeby na stronie www znalazło się logo marki.

Witryna internetowa hotelu lub innej bazy noclegowej powinna też zawierać funkcję, umożliwiająca rezerwację noclegu. Natomiast na stronie restauracji, pubu, pizzerii, cateringu itp. niezbędna jest możliwość złożenia zamówienia online. Postaraj się, żeby cały ten proces był łatwy w obsłudze i zajmował niewiele czasu.

Menu z kodem QR

Marketing w HoReCa to nie tylko Internet. W tej branży ważne są też tradycyjne metody promocji np. ulotki, banery czy plakaty. Szczególnie starsi odbiorcy będą zainteresowani taką formą reklamy. Możesz też sprytnie połączyć tradycję z nowoczesnością. W jaki sposób? Wystarczy, że wydrukujesz ulotki z kodem QR, który przeniesie odbiorców na stronę internetową czy też do aktualnego menu. Kod QR to również rewelacyjny sposób na zwiększenie bazy danych, gdyż może zachęcać klientów do zapisania się do newslettera lub do polubienia profilu restauracji w Social Mediach. W zamian za to podaruj kod zniżkowy na kolejny pobyt lub zamówienie.

Dopracowany Profil Firmy w Google

Stwórz internetową wizytówkę swojej marki w Google, dzięki której udostępnisz odbiorcom wiele istotnych informacji takich jak – adres, dane kontaktowe, opinie czy zdjęcia lokalu. To całkowicie bezpłatna metoda reklamy w HoReCa, która pomaga zwiększyć widoczność firmy – w wyszukiwarce Google, w Zakupach Google i w Mapach Google.

Profil Firmy w Google to bardzo dobry sposób na poprawę lokalnego SEO, a przede wszystkim na dotarcie do klientów lokalnych.

Cykliczne eventy związane z działalnością lokalu

Kolejnym dobrym pomysłem na marketing w HoReCa są cykliczne eventy. Najlepiej organizuj wydarzenia powiązane tematycznie z działalnością lokalu. Ważne jest przede wszystkim to, abyś dobrze zareklamował event i dopasował jego charakter do grupy docelowej. 

Jakie eventy możesz zorganizować? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka inspiracji, oto one:

  • Dla hoteli i restauracji hotelowych – koncert muzyki na żywo połączony z degustacją alkoholi i nowych przystawek.
  • Dla restauracji – menu degustacyjne lub warsztaty gotowania, które mogą być prowadzone przez zaproszonych gości bądź szefa kuchni.
  • Dla śniadaniowni, cukierni lub butikowych restauracji – gotowanie na żywo przez popularnego influencera. Możesz też zaprosić autorów książek kucharskich, którzy specjalizują się w kuchni serwowanej w Twoim lokalu.
  • Dla food trucków – festiwale i zloty food trucków.

Kampanie internetowe skierowane do grupy docelowej

Niezawodnym sposobem na promocję w HoReCa są kampanie reklamowe. To właśnie z pomocą Internetu możesz dotrzeć do dużej liczby nowych klientów. Do dyspozycji masz zarówno kampanie w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Pozwoli Ci to na maksymalne dostosowanie reklamy do grupy docelowej.

Prowadzisz hotel lub oferujesz catering z dostawą do pracy? W takim razie postaw na kampanię Linked Ads lub Google Ads. Chcesz trafić do młodszych odbiorców, prowadzisz food truck lub modną restaurację? Zatem powinieneś wykorzystać moc TikTok Ads oraz Instagram Ads, a dzięki temu trafisz do swojej grupy docelowej. Oczywiście nadal świetnym rozwiązaniem jest też kampania Facebook – szczególnie gdy działasz lokalnie lub chcesz trafić do odbiorców w wieku 25-44 lata.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 28 listopada, 2023 20 listopada, 2023
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Jak nowe technologie zmieniają branżę HoReCa? Jak nowe technologie zmieniają branżę HoReCa?
Natępny HoReCa po pandemii — nowe wyzwania i możliwości dla gastronomii HoReCa po pandemii — nowe wyzwania i możliwości dla gastronomii
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Pionowa boczna

Czytaj więcej podobnych

Portal HoReCa – jak wykorzystać branżowe witryny do promocji lokalu
Horeca

Portal HoReCa – jak wykorzystać branżowe witryny do promocji lokalu?

14 maja, 2025
HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli
GastronomiaHorecaHotele

HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli

8 maja, 2025
Marnowanie żywności to problem nie tylko od święta. Jak z nim walczyć? 
Horeca

Marnowanie żywności to problem nie tylko od święta. Jak z nim walczyć? 

7 maja, 2025
Lokalna społeczność HoReCa
Horeca

Lokalna społeczność HoReCa. Jak budować relacje z mieszkańcami i stać się centrum lokalnego życia?

25 kwietnia, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?