HorecalineHorecalineHorecaline
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
© 2023 Horeca. All Rights Reserved.
Czytasz: Wyzwania związane z obsługą klienta w branży HoReCa
Udostępnij
Rozmiar czcionkiAa
HorecalineHorecaline
Rozmiar czcionkiAa
Szukaj
  • Home
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Kontakt
Posiadasz już konto? Zapisz się
Obserwuj nas
  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Horeca

Wyzwania związane z obsługą klienta w branży HoReCa

Opublikowano 23 listopada, 2023
Udostępnij
Wyzwania związane z obsługą klienta w branży HoReCa
UDOSTĘPNIJ

Sektor HoReCa, czyli hotele, restauracje i firmy cateringowe, stawiają klienta w centrum swoich usług. Dlatego jednym z kluczowych elementów jest wysoka jakość obsługi. Sprawdź już teraz, jakie wyzwania związane z obsługą klienta czekają na sektor HoReCa.

Spis treści
5 wyzwań związanych z obsługą klienta w branży HoReCaZróżnicowani klienciPresja czasuSezonowość w miejscach turystycznychDuże oczekiwania klientówBrak rąk do pracyJak podnieść poziom obsługi klienta w branży HoReCa?

5 wyzwań związanych z obsługą klienta w branży HoReCa

Obsługa klienta to filar, który wpływa na funkcjonowanie i renomę firm z sektora HoReCa. Właściciele takich biznesów muszą mierzyć się z pewnymi wyzwaniami, które mają realny wpływ na zadowolenie klientów i jakość obsługi. Oto wyzwania związane z obsługą klienta w branży HoReCa.

Baner poziomy w środku wpisu

Zróżnicowani klienci

Branża gastronomiczna i hotelarska musi być elastyczna i dostosowana do różnych potrzeb klientów. Każdego dnia obsługiwane są przez nich osoby o zróżnicowanych potrzebach i preferencjach. W dodatku wiele firm np. hotele oferują w jednym miejscu zarówno apartamenty premium, jak i standardowe pokoje. Oznacza to, że pracownicy muszą dostosować swoją ofertę i sposób obsługi klientów do różnych grup klientów. Taka strategia wymaga dobrego planu i odpowiedniego przeszkolenia pracowników, ale w konsekwencji daje możliwość zwiększenia bazy klientów oraz zysków.

Presja czasu

Szybkie tempo pracy szczególnie w godzinach szczytu to nie lada wyzwanie. Goście, którzy odwiedzają restaurację, pragną zaraz po przyjściu zasiąść do stolika, który spełni ich oczekiwania, a także jak najszybciej otrzymać zamówienie. Realizacja tych wszystkich zadań wymaga przemyślanej strategii, doświadczonego i licznego personelu. Pracownicy muszą wiedzieć, jak radzić sobie z presją czasu i jak reagować, gdy nie jest możliwa szybsza obsługa zniecierpliwionego klienta. To wyzwanie związane z obsługą klienta w HoReCa, nad którym szczególnie restauracje i kawiarnie powinny się pochylić.

Sezonowość w miejscach turystycznych

Hotele i restauracje ulokowane w miejscach turystycznych mierzą się z sezonowością. Popyt na usługi w nadmorskich restauracjach czy hotelach osiąga szczyt w miesiącach letnich, a później maleje niemal całkowicie. Oznacza to, że firmy z sektora HoReCa muszą często osiągnąć w trakcie sezonu takie zyski, które pokryją koszty prowadzenia działalności w perspektywie całego roku. To wymaga elastyczności szczególnie związanej z zarządzaniem personelem. Dotyczy to zarówno liczby pracowników, jak i pracy pod presją czasu i obsługi dużej liczby klientów w krótkim czasie.

Duże oczekiwania klientów

Kolejnymi wyzwaniami związanymi z obsługą klienta w branży HoReCa są coraz wyższe oczekiwania klientów wobec personelu i jakości obsługi klienta. Właściciele oraz pracownicy muszą mierzyć się z takimi oczekiwaniami klientów jak – szybka obsługa, wysoka jakość jedzenia, komfortowe otoczenie, porządek i wysokie standardy oraz umiarkowanie przyjazna obsługa. Dlaczego umiarkowanie? Otóż według badań ponad połowa klientów nie chce rozmawiać z kelnerami podczas składania zamówień i przynoszenia jedzenia. Dlatego coraz większą popularnością cieszy się możliwość zamawiania dań z karty menu poprzez kody QR umiejscowione na stolikach.

Brak rąk do pracy

Sporym problemem i jednocześnie wyzwaniem w sektorze HoReCa jest malejące zainteresowanie pracą w hotelach, restauracjach czy kawiarniach. Na pracę jako kelner lub kelnerka w Polsce decydują się zazwyczaj osoby młode, zaraz po szkole lub w trakcie studiów. Nie byłoby to nic złego, ale problem tkwi w tym, że praca w firmach z sektora HoReCa jest traktowana przez nich jako zajęcie tymczasowe. Przez dużą rotację kadry właścicielom firm nie opłaca się inwestować w szkolenie pracowników. Sprawia to, że w wielu miejscach kelnerzy nie mają odpowiedniego doświadczenia i wykształcenia. Nie są też zaangażowani w swoją pracę, a wszystko to negatywnie wpływa na jakość obsługi.

Jak podnieść poziom obsługi klienta w branży HoReCa?

Wielu właścicieli firm z sektora HoReCa mierzy się ze sporym wyzwaniem, czyli z koniecznością podniesienia jakości obsługi klienta. 

Przedstawiamy kilka praktycznych pomysłów, które mogą pozytywnie wpłynąć na obsługę klienta w restauracji, hotelu czy w kawiarni:

  • Szkolenia personelu – firmy z branży HoReCa powinny zwrócić szczególną uwagę na szkolenie pracowników, aby podnieść poziom obsługi klientów.
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii – wdrażania systemów rezerwacji online, kas samoobsługowych czy systemów zarządzania zamówieniami może zwiększyć efektywność pracowników i poprawić wygodę klientów.
  • Ciągła analiza jakości – ważnym zadaniem przedsiębiorstw z sektora HoReCa jest analizowanie jakości usług i obsługi klienta. Goście są gotowi zapłacić więcej za wyższe standardy oraz świeże produkty, dlatego nie warto szukać oszczędności akurat w tych aspektach.
  • Monitorowanie potrzeb klientów –  zbieranie opinii klientów zarówno tych zgromadzonych w Social Mediach, jak i otrzymanych bezpośrednio od klientów, jest bardzo ważne. Zadaniem właścicieli firm z branży HoReCa jest reagowanie na otrzymane sugestie i bezustanne podnoszenie jakości obsługi klienta.
  • Selekcja pracowników – proces rekrutacji pracowników powinien być nastawiony na działania długofalowe, a nie tylko na pracowników tymczasowych. Celem powinno być stworzenie zgranego teamu oraz zatrudnianie osób, które chcą podnosić swoje kompetencje i pracować np. jako kelner w dłuższej perspektywie czasowej.
  • Motywowanie pracowników  – ważną rolę odgrywa także stworzenie systemu motywacyjnego.

Materiał chroniony prawem autorskim – zasady przedruków określa regulamin

marketing 28 listopada, 2023 23 listopada, 2023
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Print
Poprzedni Przemysł spożywczy a HoReCa – wzajemne zależności i współpraca Przemysł spożywczy a HoReCa – wzajemne zależności i współpraca
Natępny Jakie korzyści oferują hurtownie gastronomiczne dla restauratorów? Jakie korzyści oferują hurtownie gastronomiczne dla restauratorów?
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Media

Czytaj więcej podobnych

Dyrektywa EAA już 28 czerwca
Horeca

Dyrektywa EAA już 28 czerwca. Przygotuj się – poradnik HoReCa

9 czerwca, 2025
Portal HoReCa a lokalne SEO
Horeca

Portal HoReCa a lokalne SEO – jak dotrzeć do klientów w swojej okolicy?

23 maja, 2025
Portal HoReCa – jak wykorzystać branżowe witryny do promocji lokalu
Horeca

Portal HoReCa – jak wykorzystać branżowe witryny do promocji lokalu?

14 maja, 2025
HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli
GastronomiaHorecaHotele

HACCP krok po kroku – praktyczny przewodnik dla restauracji i hoteli

8 maja, 2025
horecaline

Menu

  • Strona główna
  • Reklama
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Gastronomia
  • Hotele
  • Horeca
  • Wydarzenia
  • Trendy
  • Katalog firm
  • Kontakt
Znajdź nas



Kontakt:
kontakt@horecaline.pl
Obserwuj nas
© Horeca. All Rights Reserved.
Witamy ponownie

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniane hasło?